Miten maskien kanssa pärjää nyt lämpimillä ilmoilla?
Vielä ei ole edes helteet, mutta itsellä on jo todella tukala olla maskin kanssa. Siirsin jo pois käytöstä kangasmaskit, koska kolminkertainen puuvillakangas kasvoilla on vaan kesäsään kanssa yksinkertaisesti LIIKAA, mutta minulle tukee tukahduttava olo kertakäyttömaskienkin kanssa. Nyt sitten koko ajan yritän maskia raottamalla saada happea, tai koitan nykiä sitä sellaiseen asentoon, että jäisi hengitysaukot. Mutta tosi vaikea siis on olla. Ja en edes joudu käyttämään tuntikausia, vaan minulle tulee ahdistava olo jo lyhyen kauppareissun aikana.
Onko koko kesä nyt tällaista ahdistavaa olemista? Miten te muut oikein laitatte ne maskit, kun teillä ei tunnu missään? Erityisesti haluaisin kuulla vinkkejä niiltä, joiden mielestä maskin kanssa on tosi miellyttävä olla, tai jotka eivät edes huomaa maskia - mikä on kikkanne ja salaisuutenne?
Kommentit (37)
En ole käyttänyt maskia kertaakaan. Olen ollut terve kuin pukki koko korona-ajan. Eli jos olisin käyttänyt koko tämän ajan maskia, olisi se ollut täysin turhaa!
Kaupassa ei itselläni ole ongelmaa kun siellä on sen verran viileää, mutta kieltämättä bussissa alkaa olla ongelma kun auringonpaahteessa lämpötila voi nousta todella korkeaksi. Onko oikeasti tarkoitus, että helteilläkin pidetään julkisissa maskit päällä koko matkan ajan? Täytyy kyllä vältellä julkisilla kulkemista viimeiseen asti ja ehkäpä lykkään töihinmenoakin syksyyn kun on tässä vielä vähän säästöjä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruokakaupoissa on kesälläkin viileää, joten en ymmärrä ongelmaa.
Näin itsekin luulin, mutta olen silti huomannut, että nyt aina kun laitan maskin, alkaa hyvin pian ahdistaa. Ja sitähän vaaditaan pidettäväksi muuallakin kuin ruokakaupassa. Tänään jouduin jonottamaan paikassa, jossa oli isot ikkunat ja aurinko paistoi sisään - vieressä oleva ovi oli auki, mutta silti oli kuuma ja pelkäsin että pyörryn.
Mutta onko siis niin, että teidän muiden mielestä maski on ihan mukava naamalla? Olenko siis ainoa, jonka mielestä se on epämukava?
Mitä helevettiä. Ei sitä missään vaadita pitämään, maskin käyttö on täysin vapaaehtoista. Nyt jumalauta ne maskit roskiin ja lopettakaa tuo pelleily
Älkää heitelkö niitä maskejanne luontoon, kaduille tai avonaisiin roskiksiin! >:[
Ettekö saatana ymmärrä että niitä maskeja ei ole kenenkään pakko pitää. Te pidätte niitä koska Sanna ja muut fasistit haluavat teidän niitä pitävän. Mikään laki ei velvoita teitä maskeja pitämään, missään.
Miten maskin kanssa pärjää kesällä? Laittaa naamaan ja hengittää!
Asun maskipakkomaassa, täällä on menty maski naamassa kohta 18 kuukautta. Kahdeksan kuukautta vuodessa lämpötila on yli 30 astetta ja kosteuskin ihan tapissa mutta 500€ uhkasakolla ihan jokainen pystyy maskia pitämään, toisin kuin te erityiset lumihiutalleet.
Ei kyllä kotihoidossa ole helppoa maski naamalla pestä asiakkaita! Suihkussa essu edessä, kumikengät jalassa ja maski naamassa😩 pieni pesuhuone, välillä tuntuu, että pökrää😖
Ihan samalla tavalla AP, kun olet pärjännyt elämässä sun pienellä älylläsi.
Vierailija kirjoitti:
Kaupassa , metrossa jne maski, muuten ulkoillessa ilman.
Niin no siis minulla ei ikinä todellakaan ole ulkona maskia, vaan ongelma on juuri se, että kaupassa, metrossa jne se maski tuntuu kuumalta ja ahdistavalta.
Vierailija kirjoitti:
Kaupassa ei itselläni ole ongelmaa kun siellä on sen verran viileää, mutta kieltämättä bussissa alkaa olla ongelma kun auringonpaahteessa lämpötila voi nousta todella korkeaksi. Onko oikeasti tarkoitus, että helteilläkin pidetään julkisissa maskit päällä koko matkan ajan? Täytyy kyllä vältellä julkisilla kulkemista viimeiseen asti ja ehkäpä lykkään töihinmenoakin syksyyn kun on tässä vielä vähän säästöjä...
Ne ihmiset, jotka noita maskisuosituksia asettavat, eivät itse kulje julkisilla eivätkä joudu työssään käyttämään maskia. On helppoa laatia suosituksia ja pakkoja muille, kun itse ei joudu niistä kärsimään. Tuollaisesta voi tulla jopa vallantunne, kun tajuaa, että saa koko kansakunnan käyttämään maskia kuukaudesta ja ilmeisesti vuodesta toiseen - että kaikki vaan tottelevat, kun itse sanelee. Siitä vallasta voi olla vaikea luopua.
Itseäni ahdistaa se, että vaikka maskisuosituksia puretaan, niin se kaikkein ahdistavin jää AINA voimaan eli maskisuositus. Ja kuitenkin juuri maskit on se kaikkein vähäpätöisin keino koronan torjunnassa, mutta kuitenkin se, joka haittaa konkreettisesti ihmisiä todella paljon. Mieluummin itse pitäisin turvavälit kuin maskisuosituksen.
Ihan kuin asenne olisi se, että maskit ovat joku pikkujuttu, mutta eivät ne kyllä ole. Ihan hirveä riesa ja haitta, rahaa menee ja on tukala olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin pärjää.
Mutta MITEN? Miten estää se, ettei se tunnu kuumalta ja hiostavalta naamalla, ja miten estää tukahduttava tunne? Vai väitätkö, että sinusta maski on vaan ihan mukava naamalla?
Ei tunnu.
Töissä on viilennetty ilma (kuten myös kaupoissa) ja lomalla pysyttelen poissa ihmisjoukoista sekä auringosta, kuten aina olen tehnyt.
Ryhdyin juuri työttömäksi, koska alallani on tiukka linja, että maskia pitää töissä käyttää.
Saa joku pelle käyttää maskia ja maksaa veroillaan minun kotoiluni. Mulle kelpaa leppoisa vapsaa-aika ilman maskia.
Vierailija kirjoitti:
Itseäni ahdistaa se, että vaikka maskisuosituksia puretaan, niin se kaikkein ahdistavin jää AINA voimaan eli maskisuositus. Ja kuitenkin juuri maskit on se kaikkein vähäpätöisin keino koronan torjunnassa, mutta kuitenkin se, joka haittaa konkreettisesti ihmisiä todella paljon. Mieluummin itse pitäisin turvavälit kuin maskisuosituksen.
Ihan kuin asenne olisi se, että maskit ovat joku pikkujuttu, mutta eivät ne kyllä ole. Ihan hirveä riesa ja haitta, rahaa menee ja on tukala olla.
Siis piti lukea että "vaikka koronarajoituksia puretaan"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin pärjää.
Mutta MITEN? Miten estää se, ettei se tunnu kuumalta ja hiostavalta naamalla, ja miten estää tukahduttava tunne? Vai väitätkö, että sinusta maski on vaan ihan mukava naamalla?
Ei tunnu.
Töissä on viilennetty ilma (kuten myös kaupoissa) ja lomalla pysyttelen poissa ihmisjoukoista sekä auringosta, kuten aina olen tehnyt.
Mutta mun mielestä se tuntuu kuumalta ja hiostavalta. Ja olen perusterve, normaalipainon alarajoilla oleva ihminen.
Sama. Alusta asti olen hillunut Sellossa ja Leppävaaran itämaisissa kaupoissa, viimeiseen saakka oli baareissa ja ravintoloissa, maskia en ole missään käyttänyt, koska en pysty sitä käyttämään. Käsidesiä en käytä ja halaan tuttuja tietysti ja vietän aikaa isoissa porukoissa.
Koronaa en ole saanut, tai sitten se on niin lievä tauti etten ole huomannut sitä saaneeni. Samaan malliin jatketaan tästä eteenkinpäin. Pelkääjät pelkää ja elossa olevat elää ja niin päin pois.
Enpä ole tuottanut yhtään turhaa jätettä maailmaan maskien muodossa. Siitä olen ylpeä. Luonto on tärkein.