Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aivan ihana lihapata

Vierailija
04.06.2021 |

En tiedä onko tämä nyt karjalanpaisti-pata vai mikä lihapata lie. Kävin lähikaupassa ja siellä oli 800g lihakuutioita puoleen hintaan, päiväys loppuu tänään. Tulin kotiin, ruskistin pannulla, sekaan vähän sipulia.
Sitten kivipata, sinne puoli litraa vettä, 5-7 pippuria, lihat, laakerinlehtiä ja murensin puolikkaan lihakuution sinne. Sitten vähän suolaa. Nyt ollut levyllä kakkosella kohta kolme tuntia ja mies keitti perunat. Aivan upean makuista. Ei mitään jippomausteita ja muuta krääsää. Nirppanenäteinitkin ottivat lisää, aivan huikea ruoka. Ei ollut sitkasta, kaikki hyvin pehmenneet. Tätä tehdään toistekin.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, silppusin sinne myös pari porkkanaa sipulin lisäksi.

AP

Vierailija
2/31 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wow, kuulostaa spesiaalilta. Ehkäpä kokeilette seuraavaksi huikeaa uutuutta nimeltä makaronilaatikko?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä reseptillä mies keitti perunat?

Vierailija
4/31 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaali karjalanpaisti. Mitä ihmettä sitten yleensä syötte, kun pidät niin erikoisena ruokana?

Vierailija
5/31 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tapaan tehdä vähän vastaavaa, mutta lisään perunoita joukkoon, niin ei tarvi erikseen keitellä. Kyllä sitä kolme päivää syö.

Vierailija
6/31 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kokeiltiin tänään ensinmäistä kertaa kalapuikkoja, olivat taivaallisen hyviä. Siis oikeaa kalaa mutta puikkomaisesti pakattuna ilman ruotoja, todella erikoista. Minä hain ne Lidlistä ja mies paistoi pannulla.

Vierailija
7/31 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et kypsentänyt kunnolla, vai oliko kiire?

Vierailija
8/31 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea AP:lle, tää porukka kyllä osaa lannistaa onnistumisen tunteen, täällä saa vain mököttää ja haukkua.

Minä en ole koskaan pitänyt ruuanlaitosta. Silloin kun on pakko kokata kotona, tämmöiset onnistumiset ovat hienoja hetkiä. Joillekin varmasti ihan peruskauraa ja päivittäistä, mutta ymmärrän hyvin AP:n riemun. HYVÄ!

Vierailija
9/31 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika!

Vierailija
10/31 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai niin, silppusin sinne myös pari porkkanaa sipulin lisäksi.

AP

Hyvä että teitsen porkkana on erittäin jees.

Vierailija
11/31 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun olet makuun päässyt, kokeilemaan jotain muutakin.

Ruoka on hyvää kun sen tekee kunnolla ja hyvistä raaka-aineista. Aivan toista luokkaa kuin esimerkiksi einekset.

Vierailija
12/31 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kun maistui.  :)

Mut onhan se oikeesti vähän hassua, että keski-ikäinen (jos kerran lapsetkin on jo teinejä) raportoi nettiin kaataneensa karjalanpaistilihat pataan ja että tuli hyvää.  Ymmärtäisin, jos olis kyseessä vaikka samppanjassa liekitetyt osterinkivekset.  :)

Vierailija
13/31 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että maistui. Ensi kerralla kokeilkaa samaa reseptiä mutta hauduttakaa uunissa 90 asteessa 10-12 tuntia. On vielä mureampaa!

Vierailija
14/31 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieki tein ihan huikean ruuan: ostin lohifileen tarjouksesta ja riportelin

Vierailija
15/31 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaruokaa. Liha haudutetaan yön yli matalalla lämmöllä, leivinuunin mittari kun näyttää nukkumaanmennessä 100c niin pata uuniin. Lounaaksi sitä syö vaikka hampaaton isoäitikin. Eikä pippureita kokonaisina kun rouhettakin on saatavilla.

Vierailija
16/31 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä olen jo keski-ikäinen ja mun karjalanpaisti on aina kamalaa. Lihat harmaita, sitkeitä ja muutenkin mautonta. Näyttää siltä mitä lapsena sai koulussa jättää siihen sika-astiaan. Teen ohjeen mukaan, en tiedä mikä siinä menee pieleen.

Eiap

Vierailija
17/31 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minä olen jo keski-ikäinen ja mun karjalanpaisti on aina kamalaa. Lihat harmaita, sitkeitä ja muutenkin mautonta. Näyttää siltä mitä lapsena sai koulussa jättää siihen sika-astiaan. Teen ohjeen mukaan, en tiedä mikä siinä menee pieleen.

Eiap

Huono liha.

Vierailija
18/31 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiap

Huono liha.

Olen ostanut niitä eri merkkisiä karjalanpaistiliharasioita.

Vierailija
19/31 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi ihmetyksen aihetta: miksi lihaliemikuution lisäksi suolaa ja miksi hauduttaa lihapataa liedellä. Uunissa haudutus tehdään. Tietysti, jos uunia ei ole.

Vierailija
20/31 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap pilasi ruuan sillä liemikuutiolla.