Osaako jotkut ihmiset lukea ajatuksia?
Yksi henkilö lähipiiristäni tuntuu aina tietävän mitä ajattelen. En tiedä osaako oikeasti lukea ajatuksia vai onko joku hyvä päättelykyky tai jotain. On sanonut monesti tai ikään kuin vastannut tai kertonut minulle jotain sellaista mitä olen juuri ajatuksissani miettinyt. En käsitä miten on mahdollista?
Kommentit (9)
Kyllähän sitä joskus aina tulee tilanteita, joissa tuntee lukeneensa jonkun ajatuksia, mutta lienevät sattumaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän sitä joskus aina tulee tilanteita, joissa tuntee lukeneensa jonkun ajatuksia, mutta lienevät sattumaa.
Lottoakin harvinaisempi sattuma varmaan, että kaksi samaa ajatusta sattuu kahdella ihmisellä tulemaan samaan aikaan. Vieläpä jos se ajatus koskee jotain vuosia vanhaa juttua.
Minulla on tuollainen kyky. En varsinaisesti lue tai kuule toisen ajatuksia, mutta olen hyvin herkkävaistoinen ja osaan tulkita ihmisten eleitä, ilmeitä, mikroilmeitä, äänenpainoja tms. siten, että arvaan hyvin tarkasti mitä he milloinkin ajattelevat. Joskus ikäänkuin vastaan toisen mielessä pyörivään kysymykseen, ennenkuin hän on sanonut sen ääneen. Ja joskus sanon, että "minunkin mielestäni...." kun olisi parempi sanoa että "onko sinunkin mielestäsi"... noissa tilanteissa kaveri saattaa kysäistä, että sanoiko hän äsken sen ääneen.
Kuten esimerkkisikin kertoo, osaa! Tietysti se on vain ihmistuntemusta, elämänkokemusta ja sanattoman viestinnän hallitsemista, mutta sitä voidaan kutsua ajatustenluvuksi. Kysy lisää Pete Poski-Parralta.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on tuollainen kyky. En varsinaisesti lue tai kuule toisen ajatuksia, mutta olen hyvin herkkävaistoinen ja osaan tulkita ihmisten eleitä, ilmeitä, mikroilmeitä, äänenpainoja tms. siten, että arvaan hyvin tarkasti mitä he milloinkin ajattelevat. Joskus ikäänkuin vastaan toisen mielessä pyörivään kysymykseen, ennenkuin hän on sanonut sen ääneen. Ja joskus sanon, että "minunkin mielestäni...." kun olisi parempi sanoa että "onko sinunkin mielestäsi"... noissa tilanteissa kaveri saattaa kysäistä, että sanoiko hän äsken sen ääneen.
Jatkan vielä tätä omaa tarinaani, että usein saan vahvan tunteen, että kaveri ajattelee minua ja soittaa pirautan samantien, että mitä kuuluu. Edellisestä puhelusta on voinut kulua monta kuukautta ja kaveri on ihan äimänkäkenä, että hän juuri ajatteli minua, että miten voikin sattua.
Osaan lukea. Saan selkokielenä toisen pään sisällön ja juonittelutt varsinkin tietooni. Ja jostain syystä kaikille minua vastaan vehkeileville on käynyt perin huonosti. Tiedä sitten, mistä johtuu..
Olet vain ennnalta arvattava.