++SYYS' 04 maanantai++
Kommentit (26)
T-P, tuli mieleen lastenhuoneesta, että miten innokkaita remppaajia ja maalareita olette? Meillä on tyttöjen huone nyt vaaleankeltainen ja se on mun mielestä ihan kiva. Mutta jossain vaiheessa mietin, että voitais myöhemmin vaihtaa meidän makuuhuoneeksi se ja antaa tytöille isompi huone, eli meidän makkari. Siinä vaiheessa vaan pitäis seinät maalata uudelleen, kun noi keltaiset ei sovi meidän makuuhuoneeseen. Ajatus maalaamisesta tökkii tosi paljon, joten mietin, että joku beessi tms. ois ollut parempi vaihtoehto ja sopis monen huoneen väriksi:) Muilla väreillä sitä beessiäkin sais sitten piristettyä ja tehtyä oman näköisekseen. Mutta nyt meillä näin ja saa toistaiseksi ollakin. Mies ei muutenkaan vois ajatella vaihtavansa huoneita päittäin, kun on jumittunut ajatukseen, että vanhempien makuuhuone on se isoin:)
Nuhanenät on nukkumassa, minä olen ihan tööt. En viime yönä taas saanut nukuttua kovin hyvin. S-postissa on nyt tarinaa työkuvioista. Jospa päivien totaalinen muutos tois unen munkin öihin:)
T: Ynis
Täällä kans saatu poitsulta flunssa. Onpahan huomenna lääkärissä lisää valitettavaa. Ei mut ei kiva kun niistää nenää ja meinaa supistaa samantien..
Kummia ei viikonlopun aikana, vietettiin vaan poitsun nimppareita anopin ja kummin kanssa. Itse oikeastaan kutsuivat itsensä, muuten ei olisi mitään juhlia ollutkaan. Jäi vain tekemäni täytekakku vähän kuivaksi joten harmi!! Muuten kivaa oli. Päikkärit jäi eilen sit väliin kokonaan! Sain kyllä pojan nukahtamaan mut heräsi ilmeisesti tukkoiseen nenään noin minuutissa! Ihmeen hyvin jaksoi puoli kahdeksaan illalla ylhäällä olla ja sit nukkui 12h yöunet.
Hyvää vointia ja kirjoittelemisiin. Reeli
Tuli vaan omia juttuja, toivottavasti huomenna jo muutakin!
Mistäs sitä savua vielä siellä etelässä, nehän väittävät Vennäinmaalla, että palot on suurinpiirtein sammutettu...niinpä niin. Eipä tuohon veli-venäläiseen ole kyllä koskaan luottamista.
Ynis, ei me mitään remonttireiskoja kyllä olla. Tänään käytiin illalla asunnolla ja muka jo päätettiin niitten pikkuriikkisten värikarttojen avulla huoneiden värit... Ehkä se beessi on se Onskan huoneen väri. Sitten matolla ja verhoilla vähän väriä. Kun kaappien ovet on ruskeat, alkuperäiset 80-lukulaiset, eikä niitä olla nyt vaihtamassa, niin siihenhän sopii tuo väri. Tai no, sopis kai siihen mikä vaan, jos niin tahtoo:) Vierashuoneeseen ajateltiin harmaan sävyä. Verhot olis jo olemassa, sellaiset harmahtavan vihreät. Ajateltiin, että se harmaa olis jotenkin " tyylikäs" . Se vaan sitten, että osais ottaa sopivan sävyn, ettei tule liian tumma/vaalea.
Myöhälle meinas tän iltaiset mennä. Parketti piti vahata ja kun päästiin kauppaan, että ostetaan vahaa, olikin mies unohtanut lompakkonsa tänne mummulaan, 10km:n päähän. Ei muuta kuin hakemaan. Onneksi vahaa löytyi sitten kaupasta. Sanoin, että jos ei löydy, me ei vahata mitään. Mies sitten jäi vahaamaan puoli 8, kun lähdin Onnin kanssa sieltä pyörällä kotiin (=ovela minä, sain yhdistettyä päivän liikunta-annoksen tähänkin hommaan, kun poljin niin lujaa kuin pääsin). Puoli 10 mies jo tuli ja oli vahannut koko parketin. Eli jotain toivoa, että huomenna, viimeistään keskiviikkona päästään maalaamaan. Tai sitten vahataan vielä makkareiden muovilattiat...
Allille paranemista! Yritäpäs olla kuten mies, eli tunne itsesi sata kertaa sairaammaksi kuin oletkaan - tuolloin et varmasti jaksa tehdä muuta kuin maata sohvalla:) Niin ne miehetkin tekis!
Meillä tuo pottailu sujuu. Onni tykkää lorottaa seisaaltaan pottaan mutta samapa tuo. Tänäänkin pyysi päikkyjen jälkeen kesken yhteisen lukuhetken pissalle - vaikka sillä oli vaippakin!
Vielä tuosta maalaamisesta. JOtenkin mieluummin maalaisin lastenhuoneen punaisensävyyn kuin sinisensävyillä, en oikein kauheasti tykkää sinisestä. Joten kun meiltä se tyttö vielä puuttuu, siksikin on paras varmaan valita joku neutraali väri. Enkä mä ehkä muutenkaan ole kovin radikaali:)
Nyt pulinat pois.
T-P
Täällä sitä pakataan. Aamulla varhain lähdemme ajelemaan etelään ja sunnuntaina illalla sitten tulemme takaisin.
Töiden jälkeen olin tyttö keskimmäisen ensimmäisen luokan vanhempainillassa. Opettajansa antoi minulle tehtävät matkalle tyttöä varten. Sanoi samalla, että tyttö on oikein hidas tekemään tehtäviä, liian huolellinen. Kertoi, että täytyy varmaan alkaa antamaan tytölle vähemmän tehtäviä kuin muille. Epäili, että luonteessa saattaa olla " anorektikkotytön vikaa" . Nyt olen sitten tietenkin huolehtinut koko illan tytöstä (pikkusiskollanihan on ollut yli 20 vuotta anoreksia, joten.....). Tyttö on kieltämättä perfektionisti. Haluaa, että kaikki on tehty varmasti oikein ja samalla lailla kuin mallissa. Toisaalta tyttö on myös tietyissä paikoissa aika ujo ja harkitseva. Viikko on vasta ollut koulua , joten ehtiihän tyttö alkaa tehtävissään reipastumaan. Toisaalta olen tyttöä aina pitänyt hieman erikoisena. Loi vielä vuosi sitten omaa mielikuvitusmaailmaansa ja nykyään huolehtii kovasti kaikenlaisista asioista (" Mitä sitten, jos tulee tulipalo?" " Ei se mitään, vaikka kuoleekin, pääseehän sitä taivaaseen" " Minä en haluaisi kasvaa isoksi, kun silloin ei enää saa leikkiä" ).
Noh, sielläpä sitä sitten on vanhassa mummolassani viikolla aikaa käydä tehtäviä läpi. Viikonlopun vietämmekin sitten miehen kanssa ilman lapsia rotissöörijuhlissa.
Mukavaa vikkoa kaikille, " tavataan" taas ensi maanantaina!
Saamuska
Kylläpäs tytön ope " erikoisesti" valitsi sanansa!
Ihanaa T-P että pääsette nyt kunnolla remppa ja muutohommiin:-)
Sohva kutsuu..Öitä!
jatu
Ja meno oli 9:n lapsen kanssa,tiedättehän,huumaava=)
Veto poissa kaiken sen hulinan jälkeen,kumma kyllä jokin sivouskipinä iski ja heitin säkkikaupalla rojuja ulos talosta.Kyllä on nyt kaapit siistit!!
Olen aivan ulalla " palsta tapahtumista syyskuisissa"
Joten toivottelen nyt vaan paljon voimia kaikille omissa tilanteissaan ja syvennyt myöhemmin lukemaan pitkiä pinoja.Nyt on sauna valmis ja porukalla peseytymään,matkapölyt veks!
L+5 ja sissi 9+3
Ps.Syysherra huusi eilisen automatkan kotiin(4,5h)yhtä huutoa,päätäni taitaa siitä syystä hivenen särkeä...