Taas joku tekstiviestihuijaus saapuvasta "paketista"
Eikö näille välkyille tule mieleen ettei mitään pakettia ole tulossa? Joillakin on kyllä valtava hinku työntää pankkitunnuksensa mihin tahansa ihmelinkkiin.
https://www.iltalehti.fi/tietoturva/a/74bf937e-175a-49c1-be90-c4ed5c774…
Kommentit (5)
Mulle tullut tuo tekstiviesti sekä tänään että eilen. Toinen 45-alkuisesta numerosta, toinen 040-alkuisesta . Poistin heti molemmat. Kai sentään itse tiedän, että mitään en ole tilannut.
Kyllä aina sattuu vastaanottajiin joku, joka odottaa pakettia ja epähuomiossa sitten klikkailee viestin linkkejä. Sehän se idea on, että riittävän suuri massa kun lähetetään viestejä, niin aina löytyy joku, joka saadaan huijatuksi.
Lähetin sinulle jättijellyn ja satisfyerin.
Ei kannattaisi nauraa partaansa kun joku joutuu huijatuksi.
Jos odotat pakettia ja tulee esim omaåostin nimissä tekstiviesti, jossa pyydetään maksamaan tullaus ja on linkki oikean näköiselle sivulle, missä tullimaksu pyydetään, niin kyllä siihen voi helposti haksahtaa.
Kun pmapsti pyytää nykyään tullimaksut ja kun olen kerran sen homman tehnyt, niin piti oikein soittaa postiin erikseen, että onko kyse oikeasta asiasta vai huijauksesta. Vaikea niitä on erottaa, jos tekee kyseistä asiaa ensimmäistä kertaa. Ja on siis tilannut tullattavan paketin.
Huijareiden tarkoitushan on lähettää se tekstari hirveälle kasalle ihmisiä ja odottaa, että joku todellakin odottaa juuri tullattavaa pakettia omapostin kautta.
Väsyneenä siinä voi helposti unohtaa, ettei koskaan saa klikata tekstarin linkkejä. Kun kaikki muuten kuulostaa ja näyttää siltä kuin pitääkin.
Varsinkin, kun ei ole tilannut mistään mitään. Hulluja huijareita, kun luulevat, että kaikki tilaavat jotain.