Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eron jälkeinen vaino

Vierailija
04.06.2021 |

Rikoslain 25:7a § mukaan vainoamiseen syyllistyy se, joka ”toistuvasti uhkaa, seuraa, tarkkailee, ottaa yhteyttä tai näihin rinnastettavalla tavalla oikeudettomasti vainoaa toista niin että se on omiaan aiheuttamaan vainotussa pelkoa ja ahdistusta”.

Vainossa voidaan olla yhteydessä myös kolmansien osapuolien kautta, kuten lastensuojelu (perättömät ilmoitukset) ja oikeuslaitos (shikaanit). Löytyisikö keneltäkään kokemusta, tietoa tai linkkejä, siitä, miten viranomaisten silmät on saatu aukeamaan tämänkaltaiselle ahdistelulle? Tuntuu, että vainoaminen on samoin kuin henkinen väkivalta jotenkin moraaliposeerauksen vuoksi lainsäädännössä, mutta käytännössä niitä ei tunnisteta eivätkä uhrit saa suojelua.

Alituinen pelossa eläminen on todella kuluttavaa. Elämä ei ole elämisen arvoista.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vainoojia on monenlaisia, on puhelimen stalkkaajia, salakuvaajia, kuvien nettiin levittäjiä, pomoja jotka laiminlyövöt hoitoonohjaamisvelvollisuutensa. Paljon olisi poliisilla töitä.

Vierailija
2/10 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ole uhri. Katko kaikki siteet. Viileen rauhallisesti.

Muistiin kaikki.

Älä provosoidu, koukutu tms.

Siirry ajattelemaan ja tekemään kivoja juttuja.

Voi hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistiin kaikki.

Voi hyvin.

Miten? Yappamallako?

Mun eksä kiusas mua lasun kautta 16 vuotta. Sitten loppui, kun lapsi tuli täysi-ikäiseksi. Nyt pyörii lapsen somessa, vaikkei lapsi halua olla tekemisissä sen kanssa.

Vierailija
4/10 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mille nelosen medialle teet tätä kyselyä? Vastaajien kannattaa muistaa, että ne kommentit näkyvät kohta iltapäivälehdissä tai aikakausilehdissä. Varsinkin kun on kyse näin arasta asiasta olisi ap toimittajalta asiallista kertoa tämä heti ketjun alussa. Miltä toimittaja tuntuu jos joku vainottu pahoinpidellään tai jopa tapetaan kun vainoaja on tunnistanut viestistä kommentoijan, kokee tulleensa julkisetsi nöyryytetyksi ja siksi kokee oikeudeksekseen pahoinpidellä "julkisen nöyryyttäjänsä"?

Vierailija
5/10 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mille nelosen medialle teet tätä kyselyä? Vastaajien kannattaa muistaa, että ne kommentit näkyvät kohta iltapäivälehdissä tai aikakausilehdissä. Varsinkin kun on kyse näin arasta asiasta olisi ap toimittajalta asiallista kertoa tämä heti ketjun alussa. Miltä toimittaja tuntuu jos joku vainottu pahoinpidellään tai jopa tapetaan kun vainoaja on tunnistanut viestistä kommentoijan, kokee tulleensa julkisetsi nöyryytetyksi ja siksi kokee oikeudeksekseen pahoinpidellä "julkisen nöyryyttäjänsä"?

Missä kohtaa tässä oli kysely?

Vierailija
6/10 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen kanssa, että tässä on joku aivoton toimittelija tätä kysymässä. Ei tule tuntua, että ap olisi itse vainon kohde. Joten en vastaa.

Vierailija
7/10 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, mutta onko ap mt-ongelmien lisäksi jotain käytännönläheisempiä haasteita elämässänsä?

Vierailija
8/10 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistiin kaikki.

Voi hyvin.

Miten? Yappamallako?

Mun eksä kiusas mua lasun kautta 16 vuotta. Sitten loppui, kun lapsi tuli täysi-ikäiseksi. Nyt pyörii lapsen somessa, vaikkei lapsi halua olla tekemisissä sen kanssa.

Lapsi voi estää somessa tämän henkilön. Itse olen tehnyt samoin muutamille ihmisille, jotka olen halunnut poistaa kokonaan elämänpiiristäni.

Vierailija
9/10 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä kohtaa tässä oli kysely?

"Löytyiskö teiltä keneltäkään kokemusta..." Nykyisten toimittajien journalistinen etiikka on epämiellyttävällä tasolla.

Vierailija
10/10 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menipäs omituiseksi.

En ole toimittaja. Kunpa olisinkin. Ihan mitä muuta tahansa kuin tämänkaltaista elämää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi viisi