Miten lokeista pääsisi eroon? (rivitalo)
Taloyhtiö tietää ongelmasta mutta on asentanut vain muutaman sellaisen petolintu-pelättimen. Tänään näin kun lokki istui rauhassa 2m päässä siitä pelättimestä joten ovat tehottomia.
Kirkuminen jatkuu yötä päivää ihan lähellä ikkunoitani joiden on oltava kuumuuden takia auki. Myöskin auton maalipinta menee pilalle kun viikottain paskovat auton päälle.
Mitä ongelmalle voisi itse tehdä? En välitä laillisuudesta, kunhan ei jää kiinni.
Voisiko jotain syöttejä myrkyttää/lasinsiruttaa, mutta mikä olisi lokin mieleen? Vai hankkisinko ilmakiväärin vaimentimella ja ikkunanraosta ampuisin? Istuvat usein niin lähellä että osuisi helposti. Kolmas mikä kävi mielessä on kun täällä kakarat kiipeilee katoilla, tuhoaisivatkohan lokinpesät jos annan kummallekin 5€? TIetysti riski että kertovat jollekin.
Muita ideoita?
Kommentit (11)
Järjetöntä että nuo lentävät tuhoeläimet ovat rauhoitettuja, tiedän tunteen
Vierailija kirjoitti:
Mä näin kaupungilla yhden talonm katolla sellasen ison haukkaleijan ripustettuna pitkään tankoon. Linnut kiersi sen talon kaukaa.
Sellaista tarkoitinkin ja lokki istuu rauhasssa 2m päässä siitä.
ap
Olemalla valppaana ensi keväänä jo ennen kuin lokki on saanu pesänsä tehtyä. Karkotuspuuhiin pitää ryhtyä heti.
Oispa niil muitakin levyjä kuin se yks mitä ne veivaa koko ajan. Aina yks ja sama biisi.
Menestyksen tuoma haittapuoli. Lokkeja on aina siellä, missä on rahaa ja valtaa. Kyllä ne siitä aikanaan kaikkoaa. Todellisia ystäviä voi olla toki vaikea erottaa tuosta porukasta.
Vierailija kirjoitti:
Jätä se sika.
Ennemminkin jätä se lokki!
Paljon vapaana kulkevia kissoja alueelle, syövät lokkien poikaset ja häiritsevät pesintää niin lokit vaihtavat maisemaa
Mä näin kaupungilla yhden talonm katolla sellasen ison haukkaleijan ripustettuna pitkään tankoon. Linnut kiersi sen talon kaukaa.