Naisten ohimoilta kaljuuntuminen
Eli siis olen 25-vuotias nainen, synnytin esikoiseni 6kk sitten. Käytössä mulla desogestrel sandoz minipillerit koska turvalliset kun imettää. Mulla on aina ollu melko ohut tukka, ja hiukset olivat raskausaikana paremmassa kunnossa kun koskaan! Mutta nyt olen huomannut hiusten lähtevän ohimoilta ja hieman siitä ylempää. Lääkärillä en ole vielä käynyt (hoidetaanko siellä edes tälläisiä juttuja?) syön vitamiineja ja biotiinia mutta ei tuloksia. Voiko minipillerit laukaista hiustenlähdön? Mulla on ollu kovaa stressiä, sekin kai voi olla syynä. Kokemuksia kellään? :/
Kommentit (25)
Komppaan myös, että normaalista ilmiöstä on kyse. Mulla joka lapsen syntymän jälkeen on lähtenyt aina vain pahemmin hiukset päästä. Nyt kolmannen lapsen syntymän jälkeen lähti valehtelematta noin puolet hiuksista. Ja vaikka tiesin, että hiuksia tulee lähtemään, niin silti se alkoi ahdistamaan ja harmittamaan. Aloin syömään priorinia, mutta en tiedä onko siitä juuri hyötyä. Hiukset kun lähtevät jonkin aikaa ja se loppuu itsestään. Sitten hiukset palautuvat normaaliksi, mutta viehän se aikaa. Nyt lapsi on vuoden ja selvästi hiukset ovat tuuheutuneet tyvestä ja uutta hiusta kasvaa, mutta latvat ovat vain surkeat ohuet riekaleet.
Mullaki irtoo mut en oo synnyttänyt :D stressi varmaan siis
Vierailija kirjoitti:
Hiusten lähteminen on ihan normaalia synnytyksen jälkeen. Nimenomaan ohimoilla sen huomaa helpoiten. Kasvavat kyllä takaisin.
Mulla on yli vuosi synnytyksestä ja ohimot kaljut :/
Hiustenlähtö synnytyksen jälkeen on normaalia. Hiukset kasvaa takaisin jossain vaiheessa. Jos vuoden päästä sama tilanne, käy lääkärissä.
Hiusten lähteminen on ihan normaalia synnytyksen jälkeen. Nimenomaan ohimoilla sen huomaa helpoiten. Kasvavat kyllä takaisin.