Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naisten ohimoilta kaljuuntuminen

Vierailija
04.06.2021 |

Eli siis olen 25-vuotias nainen, synnytin esikoiseni 6kk sitten. Käytössä mulla desogestrel sandoz minipillerit koska turvalliset kun imettää. Mulla on aina ollu melko ohut tukka, ja hiukset olivat raskausaikana paremmassa kunnossa kun koskaan! Mutta nyt olen huomannut hiusten lähtevän ohimoilta ja hieman siitä ylempää. Lääkärillä en ole vielä käynyt (hoidetaanko siellä edes tälläisiä juttuja?) syön vitamiineja ja biotiinia mutta ei tuloksia. Voiko minipillerit laukaista hiustenlähdön? Mulla on ollu kovaa stressiä, sekin kai voi olla syynä. Kokemuksia kellään? :/

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa telogeeniseltä hiustenlähdöltä. Oletko kokeillut priorinia? Jotkut nää lisäravinteet hiuksille nostaa kylläkin maksa-arvoja.. Pälvikaljuuntuminen naisella on kai periytyvää.

Vierailija
2/25 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen on ruokavaliosi? Saatko ruoasta riittävästi vitamiineja? Suosittelen syömään paljon hedelmiä, kasviksia ja tuoreita marjoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun alakerran naapurin rouva on päälaelta kalju. Näkyy hyvin, kun hän nojailee parvekkeen kaiteeseen ja minä omaani hänen yläkerrassa. Ennen luulin, että vain miehet kaljuuntuu.

Vierailija
4/25 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Telogeeninen hiusten lähtö vois olla. Laukeaa yleensä pari kuukautta jonkun stressaavan elämäntilanteen tms vuoksi. Esim. Läheisen kuolema, SYNNYTYS tai vaikkapa avioero. Hiuksia ei saa enää pysymään päässä jos ne ovat jo alkaneet kuolla, koska silloinhan hiustupet ovat kuolleita eivätkä enää tuota uutta hiusta. Neuvoni on että hommaat peruukin. Ja ihotautilääkärillä käynti.

Vierailija
5/25 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti ihan normaalia synnytyksen jälkeistä hiustenlähtöä.. mulla vauva kohta 5 kk ja tukka putoo päästä, etenkin just ohimoilta. Tsemppiä, kyllä se loppuu!

Vierailija
6/25 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun alakerran naapurin rouva on päälaelta kalju. Näkyy hyvin, kun hän nojailee parvekkeen kaiteeseen ja minä omaani hänen yläkerrassa. Ennen luulin, että vain miehet kaljuuntuu.

Harmillista :(

Vierailija
7/25 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali ilmiö pari kk synnytyksen jälkeen, ei liity imetykseen tai pillereihin eikä lisäravinteilla valitettavasti voi auttaa asiaan. Ne hiukset jotka eivät lähteneet raskausaikana lähtevät nyt ja monilla juuri kuvailemasi kaltaista hiustenlähtöä ohimoilta. Itsekin asian jo useamman kerran kokenut. Lohdutan, että kasvavat kyllä takaisin…

Vierailija
8/25 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressi se on.

Vierailija
9/25 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla sama paitsi lapsi syntyi jo 9kk sitten. Vieläkin irtoilee tukka.

Vierailija
10/25 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Estrogeeni saa tukan tuuheaksi raskauden aikana. Synnytys ja imetys romahduttaa estrogeenitasot ja hiuksia putoaa runsaasti.

Vierailija
11/25 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta imetys. Sillä se loppuu.

Vierailija
12/25 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minipilleritkin aiheuttaa hiustenlähtöä estrogeenin vähäisyyden vuoksi.

Vierailija
13/25 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko olla periytyvää? Mut tosiaan pillerit voi ohentaa hiusta myös

Vierailija
14/25 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla sama paitsi lapsi syntyi jo 9kk sitten. Vieläkin irtoilee tukka.

Muistan jostain lukeneeni että yksilöllisesti n. 3kk-1vuosi kestäis toi synnytyksen jälkeinen hiusten putoaminen.

Vierailija
15/25 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopeta imetys. Sillä se loppuu.

Mä en imettänyt kun 3kk lastani ja silti hiuksia tippuu ja lapsi nyt 10kk iältään.

Vierailija
16/25 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostavaa kyllä, myös kissoilla (kasvatan pitkäkarvaisia kissoja) on usein aivan upea turkki tiineyden aikana, ja synnytyksen jälkeen kaikki pohjavilla putoaa pois ja jää vain peitinkarvat. Peitinkarvat reagoivat ilmeisesti hormoneihin eri tavalla kuin pohjavilla, sillä ne eivät putoa juurikaan ja säilyvät hyväkuntoisina.

Vierailija
17/25 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko olla periytyvää? Mut tosiaan pillerit voi ohentaa hiusta myös

Cerazette pudotti mun tukan ennekuin vaihdoin merkkiä. Eikä oo yhtään lastakaan :D

Vierailija
18/25 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta peruukki

Vierailija
19/25 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
20/25 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monella nelikymppisellä harventuu hiukset päälaelta, etuosasta sen huomaa parhaiten. En ollut ennen kiinnittänyt asiaan mitään huomiota, paitsi sitten kun aloin "kaljuuntua" itsekin. Ennen oli pakko olla otsis, kun etuhiukset oli kunnon reuhka ja aina silmillä, nyt ei ole sitä ongelmaa.

N40

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kaksi