Artikkelin mukaan niiltä joihin lääke tepsii tulisi viedä lääke pois
Suomalaista kivunhoitoa parhaimmillaan:
https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/0af44667-a9f9-429c-9235-094a2…
Vain noin viisi prosenttia hyötyy Panacod-tyyppisistä lääkkeistä, jotka näillä muuttuvat lääkkeen odotusten ja ominaisuuksien mukaan elimistössä morfiiniksi. Muut eivät hyödy tämän lääkeryhmän lääkkeistä. Missä tässä piilee se asian järki? Ne, jotka odottaman mukaan hyötyvät lääkkeistä eivät näitä saa.
Itselläni nämä eivät siis muutu elimistössä morfiiniksi, enkä niistä apua saa, joten en käytä. Käytän muita särkylääkkeitä vaikeisiin kiputiloihini säännöllisesti.
En olisi artikkelin henkilön tavoin kehdannut omalla nimellä ja naamallani lähteä juttelemaan omista näkemyksistäni.
Kommentit (6)
Taas yksi narkkari kerjäämässä opiaatteja.
Vierailija kirjoitti:
Luetun sisäistämisen kanssa vakavia ongelmia? Kirjoitin, että itse en näitä käytä. Uusintana tuli, jos nyt vaikka menisi jakeluun hivenen hitaammallekin. Osaan samaistua toisten ongelmiin ja vakaviin kipuihin itse saman kokeneena. Jos joku näistä saa avun, se tälle kernaasti suotakoon. Siinä yksi, joka ei tätä suo.
Niinpä! Hermokivun kanssa joutuu käyttämään säännöllisesti vahvoja opiaatteja ja sut luokitellaan suurinpiirtein huumeiden käyttäjäksi.
Minä en myös ymmärrä yhtään. Panacod on melko tehokas kipulääke. Sitä myydään ilman reseptiäkin esim Englannissa. Tehoaa hyvin kuukautiskipuihin.
Tulehduskipulääkkeet ovat vaarallisia vatsan ja suoliston ongelmista kärsiville, itselläni ollut vuotava mahahaava, buranat ovat ehdoton no-no. Pelkkä paracetamol taas ei auta kipuun.
Ilmeisesti tämä pelletohtori haluaa puolet suomalaisista sisätautipäivystykseen verioksennusten takia?
Ikinä en ole tullut riippuvaiseksi panacodista, olen käyttänyt sitä 1-4 tabl/kk jo 10 vuoden ajan. Olen riippuvainen nukahtamislääkkeestä, joten luulisin tietäväni, mitä on lääkeriippuvuus.
Vierailija kirjoitti:
Narkkareista et taida paljoa tietää... panacodissa on parasetamolia, joten siinä on tiukka maksimiannos. Ja narkkarille se ei riitä mihinkään, kodeiini on mieto opiaatti. Ainut mahdollisuus päihtymiseen on saada eroteltua kodeiini pois ja sitten vetää se hihaan, koska muuten ei tunnu missään. Paljon tehokkaampia päihteitä saa katukaupasta.
Sehän on ihan yleisesti tiedossa että Suomessa lääkärit ovat lääkefirmojen pelinappuloita. Mielialalääkkeitä määrätään närästyksestä kihtiin ja kihdistä hammaskipuun - näin karrikoiden. Ovat hyvin saaneet itsensä läpi.