Ex -säätö ei auttanut vaikka lupasi
Ex -säätöni on lääkäri. Vaikka meillä meni välit vaikeaksi ja sittemmin palautui ”kaverimoodiin”, hän on aina sanonut että vaikka mikä tulisi, hän auttaa. Itse autan häntä mm.oikolukenalla artikkeleita joita kirjoittaa ja huollan kieliasua.
Olemme säännöllisesti tekemisissä, kk/parin kk välein. Ihan siis muissa kuin lääketieteen asioissa.
Nyt pitkästä aikaa tarvitsin apua, kun loukkasin muutama viikko sitten polveni. Kysyin viestillä, pitääkö mennä ortopedille (kuvailin oireet), sanoi ettei vaan voisin seurailla ja ottaa vahvempaa lääkettä. Kiitin avusta ja totesin, että ei ole enää reseptiä että vain yksi kappale löytyi purkin pohjalta, mutta mennään sillä, :)
-ei vastannut mitään
-ei palannut koskaan asiaan, tällä viikolla näimme ja kun kerroin miten kipeä se oli, oli hyvin yllättyneen oloinen.
No, nyt jouduin siitä ihan lääkäriin (oikeaan sellaiseen ;) ) asti ja määrättiin labrat. Yksi tulos oli yli viitearvojen, ihan pilvissä. Koska soittoaika tuolle yksityiselle ortopedille on vasta vkon kuluttua, käännyin exän puoleen ja kysyin arvosta. Hänkin piti lukemaa poikkeuksellisena, sanoo että koe pitää ottaa uudelleen. Epäilee olevan virhe,
No, kysyin voiko hän laittaa lähetteen (samassa firmassa yksityisellä), mutta laittoi viestiä että ”Ehkä parempi jutella ortopedin kanssa”. Vaikka siis siihen menee vielä viikko. Stressaan asiasta valtavasti, enkä toki kehtaa kysyä exällä enempää.
Tuli jotenkin paha mieli, ettei voinut nyt lähetettä laittaa - ainakin nähtäisiin onko arvo oikein. Vaan nyt kärvistelen viikon.
Ja juu, ihan maksan labroista jne, ja ex oli koneen ääressä töissä kun kysyin. Olisi saanut sen helposti tehtyä.
Olenko ihan pimeä kun pahoitin mieleni? Auttoiko hän mielestänne riittävästi?
Kommentit (24)
Tästä huomaa, että lukutaito on monella kadoksissa!
Ap selitti että kävi lääkärissä, soittoaika on jne, mutta ehkä vähän hätäännyttyään pyysi ex-mieheltään apua.
Minäkin pyydän exältäni apua tietokoneasioissa, hän kun on alan ihmisiä. Onko sekin väärin?
Ei mielestäni, jos asia molemmille ok ja luvattu auttaa puolin ja toisin.
Vierailija kirjoitti:
Tästä huomaa, että lukutaito on monella kadoksissa!
Ap selitti että kävi lääkärissä, soittoaika on jne, mutta ehkä vähän hätäännyttyään pyysi ex-mieheltään apua.
Minäkin pyydän exältäni apua tietokoneasioissa, hän kun on alan ihmisiä. Onko sekin väärin?
Ei mielestäni, jos asia molemmille ok ja luvattu auttaa puolin ja toisin.
Ex-säätö on kyllä vain entinen säätö ei ex-mies.
Mun mielestä erittäin epäeettistä toimintaa lääkäriltä hoitaa perheenjäseniä, sukulaisia, naapureita, kavereita tms.
Jos mulla olis joku tuttu lääkäri, niin häneltä viimeiseksi hakisin tai edes suostuisin ottamaan vastaan apua. Okei, ehkä sellaisessa oletetussa tilanteessa, että hän on paikalla, kun sattuu riittävän vakava onnettomuus tai vahinko. Mutta silloinkin voisi antaa ihan vaan välttämätöntä ensiapua ja jos en kykene itse niin voi soittaa minulle taksin / ampparin (kumpaa sitten tarvitaankaan), jotta pääsen saamaan asianmukaista hoitoa.
Näistä "mun tuttu /ex-säätö on lääkäri ja auttaa" -jutuista tulee just tämmösiä "ei auttanut vaikka lupasi, en haluu odottaa erikoislääkärille, mulle kaikki heti nyt, miks ei mun lääkäri tiedä kaikkea, nyyh nyyh" -tarinoita.