Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te propunkaivajat

Vierailija
03.06.2021 |

Eikö teitä koskaan pelota kaivaa nielua?

Mulla on yksi todella syvä niskaan päin suuntaava ontelo nielussa, jota joudun puhdistamaan säännöllisesti. Välillä tuon ontelon pohjalle jää proppua, jota yksinkertaisesti en uskalla kaivaa, etten aiheuttaisi vielä syvempää koloa.

Miksi apteekeissa ei myydä turvallisia hygieniavälineitä tämän ongelman hoitamiseksi? Oma välineeni on 3 millinen sukkapuikko...

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuota, sanon vielä kerran, että pumpulipuikko ei auta tähän ongelmaan, vaikka painelisi mistä ja vaikka niitä saisi metrin pituisia. 

Vierailija
22/43 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun täällä on toinenkin, johon ei pumpulipuikot tai painelut toimi :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en suosittele virkkuukoukkua. Mullakin kerran se meinasi jäädä onkaloihin kiinni. Kaiken kukkuraksi toinen käsi oli paketissa, joten meinasi hätäännys iskeä. Pelkäsin, että nielen koukun. Tuli vertakin. EI ENÄÄ IKINÄ. 😦

Vierailija
24/43 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tässä kolmas jolle pumpulipuikko ei riitä. Liian syvällä ja liian tiukassa.

Oletteko muuten muut huomanneet, että teillä hiilareiden välttäminen vähentäisi proppuja? Itselläni selvä vaikutus.

Vierailija
25/43 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, tässä kolmas jolle pumpulipuikko ei riitä. Liian syvällä ja liian tiukassa.

Oletteko muuten muut huomanneet, että teillä hiilareiden välttäminen vähentäisi proppuja? Itselläni selvä vaikutus.

Hiilareilla en ole huomannut olevan vaikutusta, mutta maitotuotteilla on toisinaan pahentava vaikutus.

Mulla kuiva talvi-ilma ja huono ilmanlaatu/sisäilma pahentaa tätä ongelmaa kyllä merkittävästi.

Vierailija
26/43 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi näitä pitää ottaa pois? Mitä haittaa aiheuttavat?

Itse olen välillä pitkillä rakennekynsillä saanut niitä näkyviä poistettua.

Vierailija
27/43 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huonon hygienian aiheuttama sosiaalinen haitta - löyhkä. Tosin näiden proppujen kohdalla on melko aseeton vaikka miten yrittäisi pitää onkalonsa puhtaana.

Vierailija
28/43 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakaan ei mitään irtoa painelulla. Itse tongin hammastikulla, mutta usein menee vain syvemmälle. Pitäisi olla joku mini imuri, jolla saisi imettyä :D olen joskus miettinyt voisiko lasten räkäimurilla, sillä nenäfriidalla saada niitä pois, mutta silloin jonkun muun täytyisi imeä... :D

Vierailija
29/43 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla proput tuhoavat jo itsetuntoa. Ehkä pahentaa asiaa, mutta minä tämän vaivan takia syön jatkuvasti purkkaa tai pastilleja. Kun katson nieluun, en löydä enkä näe niitä mutta TIEDÄN että niitä on ja joskus onnenpäivänä nielusta lipsahtaa suuhun isoja järkyttävänhajuisia paloja. Se haju on hirveä. Koitan ns vetää limaa nielusta jos vedon voimalla irtoaa, joskus toimii, yleensä ei. Koitan yskiä mutta ei auta. Koitan painella nielurisoja mutta ei irtoa mitään, kuitenkin sitten lopulta itsestään lähtee iso klöntti irti. En tiedä miksen näe niitä, olen yrittänyt vaikka ja mitä.

Onko muita konsteja irrottamiseen kuin painelu ja kaivelu?

Vierailija
30/43 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huonon hygienian aiheuttama sosiaalinen haitta - löyhkä. Tosin näiden proppujen kohdalla on melko aseeton vaikka miten yrittäisi pitää onkalonsa puhtaana.

No ei johdu huonosta hygieniasta. Varmasti proppunielujen hygieniataso on normaalia kovempi koska pyrkivät pitämään suun puhtaana.

Vierailija
31/43 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo imuri olisi turvallinen vaihtoehto. Riittävä imu, mutta ei niin voimakas että vahingoittaisi kudoksia, riittävän pitkä varsi valolla ja riittävän pieni pää, että mahtuisi joka paikkaan. Miksi näitä ei meillä ole? Tästä ongelmasta kärsii todella moni :(

Vierailija
32/43 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei johdu huonosta hygieniasta. Varmasti proppunielujen hygieniataso on normaalia kovempi koska pyrkivät pitämään suun puhtaana.

Huonoa hygieniaa, jolle ei itse mahda mitään. En tarkoittanut itse aiheutettua törkyisyyttä.

Vierailija
33/43 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos olisi sellainen pieni vesisuihku, kuten hammaslääkäreillä. Voisiko sellaisella huuhdella ne röörit puhtaiksi propuista?

Vierailija
34/43 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos olisi sellainen pieni vesisuihku, kuten hammaslääkäreillä. Voisiko sellaisella huuhdella ne röörit puhtaiksi propuista?

Tämäkin olisi aivan loistava!

Vierailija
35/43 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiskohan ruiskulla työntää vettä sinne onkaloon?

Vierailija
36/43 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiskohan ruiskulla työntää vettä sinne onkaloon?

Siinä ruiskussa pitäisi olla letku, että yltäisi olkaloon.

Vierailija
37/43 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok. Mulla isot nielurisat ja näitä proppuja aika-ajoin ilmestyy poimuista. En ole kuitenkaan koskaan kuullut, että kukaan valittaisi hengityksestäni? Toki nämä perus kuten valkosipulin tai alkoholin aiheuttamat haitat on kuultu. Proppu haisee kyllä esim. sormen päällä hirveälle, mutta että sieltä syvyyksistä asti...?

Vierailija
39/43 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unelmoin sellaisesta minipainepesurista, jolla voisin hulauttaa proput helsvettiin 1,5 cm syvyisistä onkaloistaan miedon tulehdusta lievittävän mikstuuran saattelemana. OISPA.

Vierailija
40/43 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei suuhygienistit tarjoa propunpoistoja? Näppärästi sillä vesijutulla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kuusi