Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yrittääkö muilla vanhemmat väkisin ängetä itseään mukaan teidän elämään joka asiassa?

Vierailija
03.06.2021 |

Oli sit ihan mikä tahansa juttu, niin heidän on ihan pakko päästä jotenkin osallistumaan suorastaan väkisin, vaikken haluaisi. Jos olen vaikka ostamassa jonkun huonekalun, niin on aivan pakko päästä se autolla kuskaamaan minulle, vaikka olisi ollut itselleni helpointa vaan ostaa se kotiinkuljetuksen kera. Tämän tyyppisiä asioita. Tai jos tarvitsen lemmikilleni päiväksi hoitajaa, haluavat ajaa monta sataa kilometriä sitä hoitamaan vaikka minulle olisi vain helpompi antaa se kaverille, naapurille tms. päiväksi.

Kuulostaa hyväntahtoiselta, mutta itse koen että tämä on vain eräänlaista kontrollin halua ja heti kun annan luvan auttaa, niin alkaa saman tien syyllistäminen "Kun me tehdään niin paljon sinun eteesi, aina sinua pitää olla pelastamassa pinteestä" ym. saarnaa, vaikka ihan itse änkeävät itseään joka paikkaan.

Sit arvostellaan elämäni jokainen aspekti ja sanotaan että kyllä nyt pitäisi tehdä meidän mieliksi, kun me sinua niin paljon autetaan. Tai yritetään määrätä että mihin se huonekalu pitäisi sijoittaa, haukutaan verhot ja halutaan väkisin ostaa äidin mielestä hienot verhot.

Mennyt siihen että välttelen puheluita, en kerro kenellekään suunnitelmistani ja aikomuksistani, aina olen "kiireinen" ja oho hups, unohdin kertoa että olen menossa viikonloppuna retkelle sori et nyt pääse kotiini kastelemaan kukkia sen ajaksi.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kahdeksan