Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuttava kertoi, että heille on tullut jo kyselyjä juhannuksesta. Että pääseekö mökille.

Vierailija
03.06.2021 |

En kyllä ymmärrä. Nelihenkinen perhe kuulemma kyselee ilmaista juhannuspaikkaa...

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö voi vain vastata EI (jos ei kyseisen perheen seura kiinnosta). 

Vierailija
2/22 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väärää on kysyä? Siihen voi vastata juuri niin kuin haluaa eikä urputtaa kaverin puolesta täällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten jotkut oikeesti kehtaa :D

Vierailija
4/22 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuhan vaan puheli tuo sinun tuttavasi.

Ja mitä paljon se on muka kyselyjä, jos yksi nelihenkinen perhe on kysäissyt?

Ainahan kysyä saa, kuka sen voi kieltää.   Ja aina on myös oikeus vastata kieltävästi kyselijöille.

Jokainen viettää juhlansa omalla tavallaan, oli se sitte joulu tai juhannus.

En ymmärrä yhtään tämä aloituksen pointtia.

Vierailija
5/22 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä ainakin suunnittelen etukäteen juhlapäivät. Eihän juhannukseen ole enää pitkä aika.

Vierailija
6/22 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin kehtaa?   Mistäs sinä tiedät millaisia vieraita he olisivat olleet.

Tuonneet mukanaan suuret määrät ruokaa ja grillattavaa ja tietenkin omat liinavaatteet ja pyyhkeet.

Ja nukkumapaikaksi kelpaa mikä vaan kolo mökistä tai saunakamarista löytyy.

Näin me menemme kutsuittuina vieraina mökille ja näin meillekin mökkivieraat tulee.

Seurustelemaan ja juttelemaan ja viettämään aikaa yhdessä kesäisena lauantai-iltana.

Vierailija
7/22 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina voi vastata, "Ei käy, meillä Ei ole tilaa". Juhannussuunnitelmat tehdään jo ajoissa. Joskus on vieraita, joskus ei. Välillä mökkijuhannusta vietetään vain oman perheen kanssa, toisinaan vieraat kutsutaan jo hyvissä ajoin ja sovitaan yksityiskohdat (esim. ruoka, juoma ja nukkumisjärjestys, jne).

Silti kyselijöille ja tuppautujille vastaus on aina sama, älkää vaivautuko. Ei käy!!! Yllätysvierat passitammee takaisin.

Vierailija
8/22 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En myöskään ymmärrä noita tuppautujia, monet ovat niin pihejä, että eivät omia rahojaan voi laittaa kesäpaikkaan, sitten tulevat närppimään toisten mökeille. Näitä lokkeja on aina riittänyt, en ymmärrä tällaisia ihmisiä. Vuokratkoon mökkinsä ja menköön sinne sakkinensa.

Vierailija
9/22 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuonneet mukanaan suuret määrät ruokaa ja grillattavaa ja tietenkin omat liinavaatteet ja pyyhkeet.

Näin me menemme kutsuittuina vieraina mökille ja näin meillekin mökkivieraat tulee.

Seurustelemaan ja juttelemaan ja viettämään aikaa yhdessä kesäisena lauantai-iltana.

Ei kukaan kutsu itse itseään kylään jonkun luo. Jokainen voi itse kutsua omaan kotiinsa ja mökkiinsä vieraita, jos haluaa, mutta nämä itse itsensä muiden luo kutsujat ovat ihan oma lajinsa. 🙄

Vierailija
10/22 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata leveillä sillä mökillä, jos ei tahdo sinne ketään koskaan käymään. Mulla on mökki, mutta en sitä kenellekään mainosta. Ei ole tunkua kyläilemään.

Vierailija
11/22 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt korona-aikana kieltäytyminen on niin helppoa. Köhii vähän ja sanoo, että mahtaako olla koronaa, ei olisi pitänyt riisua maskia siellä baarissa viime viikonloppuna...

Vierailija
12/22 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökille kutsutaan - vain moukat kerjäävät kyläkutsua.

Vierailija
13/22 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kutsuttu vieras on seuraavanlainen.

Mökin omistaja: Tulisitteko meille viikonlopuksi mökille?

Kutsuttu: Kyllä mielelläni.

Vierailija
14/22 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut ihan sama juttu ja on jo kyselty että pääseekö mökille. Härskiä. Ostakoon oman mökin tai mädäntyköön kaupungissa, mutta minä en sinne paratiisiini ota ulkopuolisia.

Vierailija
15/22 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En myöskään ymmärrä noita tuppautujia, monet ovat niin pihejä, että eivät omia rahojaan voi laittaa kesäpaikkaan, sitten tulevat närppimään toisten mökeille. Näitä lokkeja on aina riittänyt, en ymmärrä tällaisia ihmisiä. Vuokratkoon mökkinsä ja menköön sinne sakkinensa.

Eikö sinulla ole älyä sen vertaa, että sanoisit, että teille ei sovi, teillä on muita suunnitelmia. Olet oksettava akka.

Vierailija
16/22 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata leveillä sillä mökillä, jos ei tahdo sinne ketään koskaan käymään. Mulla on mökki, mutta en sitä kenellekään mainosta. Ei ole tunkua kyläilemään.

Leveillä? Jos jollain on jotain, niin ei se tarkoita mökin tai talon sosialisointia kaikkien käyttöön.

Vierailija
17/22 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä ollenkaan, mitä ihmeellistä tuossa juhannuksessa on? Yhtä päivää pitempi viikonloppu se vain on, ja ihmeellinen paine pakkojuhlia ja dokata. Ei ole mun juhla, juhlin silloin kun siltä tuntuu, kalenterista riippumatta.

Mun mökkini ei ole mikään biletyspaikka, se on paikka levolle ja rauhoittumiselle. Vain aivan lähimmät tietävät tarkan sijainnin ja osaavat ajaa perille - hekin vain kutsuttaessa.

Vierailija
18/22 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotta ei tarvitse avautua netissä mökkivieraista, niin kaikille puolitutuille ei kannata heitellä näitä "tulkaa joskus käymään meidän mökillä" jos ei oikeasti tarkoita sitä. Jotkut sen ottavat ihan kirjaimellisesti kutsuna. Samoin kannattaa ihan suoraan sanoa mitä sinne pitää tuoda mukana eikä näitä "ei tarvitse tuoda mitään" ja sitten itketään anonyymina iltapäivälehteä myöten kuinka röyhkeät mökkivieraat tulevat kutsumatta tyhjin käsin.

Vierailija
19/22 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta, meilläkin on hulppea kakkosasunto, mutta kaikki luulevat, että meillä on se vanha 25 neliön saunamökki, jonne kukaan ei halua tulla😅

Vierailija
20/22 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin mökin Lapista. En ole kertonut kenellekään siitä.

Moukat olisi vinkumassa sinne.