Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ihmettä Facebook touhuaa taas ryhmien kanssa?

Vierailija
03.06.2021 |

Jos menen lukemaan erikseen ryhmieni syötettä, näyttää kyllä muutaman postauksen sellaisten ryhmien sivuilta jonne olen itse liittynyt MUTTA suurimmaksi osaksi mainostaa ihan muiden ryhmien muita postauksia seassa. WTF? En näe minua itseäni kiinnostavaa sisältöä juuri lainkaan mutta Facebookin arvioimaa minulle sopivaa sisältöä senkin edestä? Nyt tuli myös etusivulleni jotain ihan tuntemattomia ihmisiä ja tuntemattomia ryhmiä joita Facebook mainostaa. Kai tajuatte ihmiset että päädytte tuntemattomien ihmisten syötteisiin näin?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä vain mulla tämä ongelma? 

Siis kuulun vaikka yhden kirjailijan faniryhmään ja nyt mulle pukkaa koko ajan suosituksia muista kirjailijoista jotka eivät kiinnosta ollenkaan enkä näe niitä postauksia joita ihmiset ovat kirjoitelleet ko. faniryhmään.

Toinen; kuulun huonekasviryhmään ja äsken mulle suositeltiin jotain Home & Garden India -ryhmää ja tulee ihan siis sen ryhmän postauksia mun ryhmäsyötteeseen. WTF nyt oikasti?!

Eikö teitä muita haittaa?

ap

Vierailija
2/15 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuulu mihinkään ryhmään enkä koko Naamakkoon. Pääsen julkisille sivuille, PAITSI suosikkilaulajani sellaiselle. Sivusto on käyttäytynyt oudosti helmikuusta asti. Välillä onnistuin kikkailemaan eri hakujen avulla ja ulkomaisen version kautta (artisti ja sivusto ovat suomalaisia).

Viime aikoina olen nähnyt viimeisen päivityksen ja sivun ulkonäkö on muuttunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo huomattu. Kuulun yhteen koiraryhmään ja jatkuvasti tulee vastaan väärien rotujen ryhmiä.

Vierailija
4/15 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ihmettelen myös hyvin paljon että Facebook piilottaa tuolta ryhmäsyötteestä tietyt ryhmät kokonaan. Esim. reko-ilmoituksia en ikinä löydä sieltä vaikka kuulun parin eri paikkakunnan rekoon ja seurasin ryhmiä aktiivisesti ennen tätä uutta ryhmäsyötehommelia. ap

Vierailija
5/15 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee jonkin verran joo, mutta olen ollut ihan iloinen itse asiassa niistä. Ovat olleet enimmäkseen mielenkiintoisia julkaisuja, ja pariin ehdotettuun ryhmään olen liittynytkin.

Vierailija
6/15 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mullekin tuli siihen jotain diy garden -ryhmäpostauksia, mietin jo että milloin muka olen tuollaiseen ryhmään liittynyt. Ärsyttää koko fb nykyään, roikun enää mukana juuri reko-ryhmien takia.

Vierailija
7/15 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Face on myös alkanut spämmäämään mainoksia niin paljon, että olen vakavasti harkinnut luopua sen käytöstä. Mainosasetukset minulla on tiukimmalla mahdollisella, mutta silti feedissä joka kolmas on mainos.

Vierailija
8/15 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Face on myös alkanut spämmäämään mainoksia niin paljon, että olen vakavasti harkinnut luopua sen käytöstä. Mainosasetukset minulla on tiukimmalla mahdollisella, mutta silti feedissä joka kolmas on mainos.

Mä olen jo varmaan useamman vuoden aina systemaattisesti estänyt kaikki feedin mainokset ja mainostajat ja sitten se mainosspämmäys aina vähäksi aikaa poistuu kunnes aktivoituu taas noin kerran kuukaudessa suurin piirtein. ap

Vierailija
9/15 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee noita samankaltaisia ryhmiä kuin oma ryhmä ja siitä voi voi vahingossa kännykällä painaa, näin niihin joutuu. Typerää. Eikä ne ole edes samankaltaisia. Kun katson omaa kissaryhmää, niin mulle suositellaan jotain rotukissat hevonkuusessa ryhmää. 

Vierailija
10/15 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olisi varmaan tilausta jollekin helppokäyttöisemmälle ja vähemmän mainoksia sisältävälle alustalle, jossa voisi keskustella ryhmissä, koska ryhmät on nykyään kuitenkin suosittuja. Ehkä palattaisiin takaisin foorumisysteemiin? 

Vierailija
11/15 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt olisi varmaan tilausta jollekin helppokäyttöisemmälle ja vähemmän mainoksia sisältävälle alustalle, jossa voisi keskustella ryhmissä, koska ryhmät on nykyään kuitenkin suosittuja. Ehkä palattaisiin takaisin foorumisysteemiin? 

Kyllä olisi. En itse ainakaan juuri koskaan selaa kenenkään tietyn ihmisen päivityksiä vaan tietyn aiheen. ap

Vierailija
12/15 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä kun saisi piilotettua/estettyä nuo typerät GIF-vastaukset niin olisi hyvä! ap

Vierailija
13/15 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo huomattu. Kuulun yhteen koiraryhmään ja jatkuvasti tulee vastaan väärien rotujen ryhmiä.

Minä kuulun erääseen koiraryhmään, ja Facebook tarjoaa minulle "samankaltaisina ryhminä" kirppariastioiden keräilyryhmää ja papukaijaryhmää. Ja ensimmäisenä on edessä liuta tuiki tuntemattomia ihmisiä, joita minun pitäisi harkita kavereikseni. Ei kiitos, minulla on jo kuusi henkeä kaverilistallani, enkä halua enempää.

Pari päivää sitten kaverini katosivat profiilistani. Löysin heidät muutaman mutkan takaa, mutta heidän puuhiensa vilkaisemisesta tehtiin paljon entistä mutkikkaampaa.

Miten on mahdollista, että joka ikinen uudistus on askel huonompaan?

Vierailija
14/15 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja vielä kun saisi piilotettua/estettyä nuo typerät GIF-vastaukset niin olisi hyvä! ap

Ja sen lattialla selällään makaavan, mahaansa idellen hohottavan henkilön, jonka jokainen on saanut muokata omaksi kuvakseen. Viisi sellaista peräkkäin saa vaihtamaan ryhmää.

Vierailija
15/15 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on ärsyttänyt jo jonkin aikaa. Koko fb-feedi on täynnä minua kiinnostamatonta ryhmätoimintaa. Omia ryhmiä selatakseen täytyy mennä sinne ko ryhmän sivulle. Kavereiden harvat (mutta kivat) päivitykset hukkuvat turhaan ryhmäpskaan, jota en ole itse halunnut nähdä. Minusta on törkeää täyttää ihmisten feedi ihan vaan jollain turhalla tavaralla. Siis itselleni turhalla.

Lukuisat mainokset ovat sitten oma lukunsa. Katsoin jotain mekkomainosta niin nyt joka toinen postaus on jonkun random firman mekkomainos. Miksi oletetaan, että ihminen loputtomiin haluaa juuri sitä mitä on kerran vilkaissut?

Nyt olisi tilausta jollekin kivalle foorumialustalle.