Oliko vaikeaa muuttaa lapsuudenkodistasi?
Kommentit (6)
Ei ollut vaikeaa. Aika normaali lapsuudenkoti. Muutin pois opiskeltuani korkeakoulussa vuoden, ei ollut kiirettä, kun koulu oli samalla paikkakunnalla. Kun muutin, olin jo hyvin valmis ja odotin omassa kodissa asumista kovasti.
Oli se aika vaikeaa, äiti on läheisriippuvainen rassukka. Olen päättänyt etten ikinä jää omaan lapseeni roikkumaan vaan annan lähteä hyvillä mielin.
Kertokaa vielä olitteko silloin nuorena j ännätyttöjä? Ap
Ei ollut vaikeaa koska pääsin pois vihaamaltani paikkakunnalta.
Rakastin(ja rakastan yhä) perhettäni, mutta vihasin(ja vihaan yhä) ylikaiken paikkakuntaa jossa asuimme.
Oli vaikeaa, ja muuttoa vaikeutti vielä entisestään se, etteivät vanhempani osanneet tukea minua siinä, jonka takia muutinkin takaisin lapsuudenkotiini. Kärsin tuolloin masennuksesta, ja menikin sitten muutama vuosi, että pystyin oikeasti muuttamaan pois kotoa. Jälkikäteen ajateltuna takaisin muuttaminen oli suuri virhe, koska se hidasti suunnattomasti paranemisprosessiani, ja kun vihdoin uskalsin muuttaa pois kotoa, onnistuin taltuttamaan myöskin masennukseni. Ihan normaali lapsuudenperhe, mutta hiukan toimimaton.
Olen muuten itse päättänyt, että sitten kun minun lapseni muuttaa pois kotoa, aion olla hänen tukenaan.
Ei tule olemaan vaikeaa. Minun täytyy odottaa vielä vuosia, kunnes pääsen asumaan yksin.