Visa electronia puollustelevat ne jotka ei oikeaa luottokorttia saa
Kyllä näin olen havainnut olevan monen kohdalla
Kommentit (60)
Minulta löytyy yhdistelmäkortti, mutta luonnollisesti maksan kaikki ostokset debit- puolella. Luotosta voi olla hyötyä ostaessa lentoja jne, mutta muuten ei niin väliä.
Onko Visa Electron olemassa vielä? Minulla lukee kortissa Debit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei taas tätä samaa.
Ap on ilmeisesti saanut elämänsä ekan Visan, ja nyt täytyy elvistellä.Kaikki debitkortit ovat VISA kortteja. Ilmeksesti Elektronilla tarkoittaa vanhoja pankkikortteja millä ei voi maksaa ainoastaan nostaa rahaa.
Tätäkin keskustelua kun lukee niin huomaa ettei ihmisillä ole mktään hajua korteista tai niiden käyttämistä systeemeistä.
Kyllä minä vaan sitä Electronia vinguttamalla maksoin kaupoissa ostokseni sujuvasti kymmenen vuotta :D
Maksoi maksoit... jos haet uuden kortit niin et takuulla maksa millään electronilla niitä kun ei enää myönnetä.
Tämä on samantyylinen keskustelu, kuin vuokralla asumisesta valittaminen. Joidenkin on vaikea hyväksyä toisten valintaa elää täysin velatonta elämää. Mahtaako omat velat kiristää nuppia...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
IDC:ssä on ihan tautiluokituskin niille, jotka käyttävät ilmaisua "puollustaa".
Misså maassa asut? Oma sivistykseni tuntee vain ICD- ja DSM-luokitukset.
Varmaan Mikå-Mikå-Maassa.
Eri
Mastercard ei kerro omistajan nykyisestä tulotasosta juuri mitään. Ehkä sen kertoo, ettei ole menettänyt luottotietojaan ja että joskus ollut säännölliset tulot kun korttia on hakenut. Itse lähdin takaisin opiskelemaan ja löytyy siis persaukisena mastercard.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on samantyylinen keskustelu, kuin vuokralla asumisesta valittaminen. Joidenkin on vaikea hyväksyä toisten valintaa elää täysin velatonta elämää. Mahtaako omat velat kiristää nuppia...
Suurempi ongelma tässä on että aloittaja eikä isohko osa hänen kanssaan keskustelevista tiedä yhtään mitään korteista.
Esimerkiksi luullaan että ainoastaan luottokortit ovat VISA kortteja vaikka todellisuudessa liki 100% Euroopan alueen korteista on VISA debitkortteja. VISA yhtiö käsittelee korttimaksuja eikä lainaa rahaa kenellekään.
VISA ja Mastercard = hoitavat systeemejä mitkä mahdollistavat korttimaksut.
Debitkortti = maksaessa rahat menevät tililtä liki samantien tai vähintään 5 päivän kuluessa.
Luottokortti/credit = Laskut maksetaan aina kerran kuussa. Jos et maksa kerralla niin sitten joudut maksamaan ylimääräistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
IDC:ssä on ihan tautiluokituskin niille, jotka käyttävät ilmaisua "puollustaa".
Misså maassa asut? Oma sivistykseni tuntee vain ICD- ja DSM-luokitukset.
Sinä ainakin asut Ruotsissa.
Vierailija kirjoitti:
Missä aloittaja näkee muita kuin VISA kortteja nykyään? Mitään pankkikortteja ei saa nykyään ilman VISA tai Mastercard maksusysteemiä.
https://www.op.fi/henkiloasiakkaat/paivittaiset/kortit/kaikki-kortit
Kyllä edelleen voi valita myös pelkän debit-kortin jos vaan ymmärtää sellaisen vaatia. Ei sitä pankit vapaaehtoisesti asiakkailleen tarjoa.
Vierailija kirjoitti:
Verbiä puollustella käyttävät vain ne, jotka eivät osaa edes kirjoittaa.
Puollustusvoimat xD
Yx palstahullu taas vauhdissa. Rai rai!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä aloittaja näkee muita kuin VISA kortteja nykyään? Mitään pankkikortteja ei saa nykyään ilman VISA tai Mastercard maksusysteemiä.
Kyllä edelleen voi valita myös pelkän debit-kortin jos vaan ymmärtää sellaisen vaatia. Ei sitä pankit vapaaehtoisesti asiakkailleen tarjoa.
Et saa debit-korttia ilman VISA systeemiä.
VISA ei tarkoita automaattisesti luottokorttia sillä se on yhtiö mikä käsittelee korttimaksuja ja pankkisi on se mikä antaa sinulle kortin.... luotto tai debit mutta siitä huolimatta siinä lukee VISA oli kumpi tahansa.
Mikä tässä on niin vaikeaa ymmärtää?
Puolustelevat, ei puolLustelevat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
VISA ei tarkoita automaattisesti luottokorttia sillä se on yhtiö mikä käsittelee korttimaksuja ja pankkisi on se mikä antaa sinulle kortin.... luotto tai debit mutta siitä huolimatta siinä lukee VISA oli kumpi tahansa.
Miten se eroaa pankkikortista (siis joka repäisee rahat suoraan tililtä)?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se eroaa pankkikortista (siis joka repäisee rahat suoraan tililtä)?
Debitkortti on ainoa saatava "pankkikortti" ja ne ovat kaikki nykyään VISA leimalla.
Sellaista korttia ei enää saa mikä kävisi vain raha-automaattiin.
Vierailija kirjoitti:
Minulta löytyy yhdistelmäkortti, mutta luonnollisesti maksan kaikki ostokset debit- puolella. Luotosta voi olla hyötyä ostaessa lentoja jne, mutta muuten ei niin väliä.
Mä maksan mun lennot Paypalilla. Visa, Mastercard ja Paypal ovat kaikki sellaisia, jolla voi tehdä cashbackin, mikäli ei saa ostettua palvelua.
Saisin pankkikortin, meillä on asuntolainaakin.
Muuta velkaa ei kyllä ole enkä tykkää elää velaksi.
Siksi visa electron.
Miksi velka on kehuskeltava asia??
Minä saisin luottokortin, mutta en näe miksi mun pitäis se hankkia. Visa Electron ja S-pankin debit kortti on aivan toimivat maksuvälineet. Niillä meni aivan hyvin koko opiskeluaika, kun en luottokorttia saanut pienten ja epäsäännöllisten tulojen vuoksi. En ymmärrä miksi mun pitäis hankkia luottokortti ollakseni jotenkin oikea aikuinen.
Tilaile sinä vaan ihan rauhassa kiina-krääsää velaksi, minä ostan vaan kaupoista joihin luotan. Vallan loistavasti olen pärjännyt tähänkin asti.