Nyt se tapahtui mullekin. Jäätävä työehdotus te-toimistolta :(
Olen koulutukseltani eläintenhoitaja. Luomutuontantoon suuntautunut.
Tässä "unelmaduuni", jota nyt pitäisi hakea: https://paikat.te-palvelut.fi/tpt/10774685?lang=fi
Jo ihan kamalaa, että puhutaan "eläinaineksesta". Syön kyllä lihaa, mutten sian tai broilerin, ja nää olisi ihan vihoviimeisiä työpaikkoja. Kas kun ei vaikka koe-eläinten hoitajaksi meikkifirmalle... Työpaikka vaikuttaa siltä, että sinne voidaan ottaa oikeastaan kuka vaan, kunhan vähän on kokemusta eläintenhoidosta - jota mulla kyllä on. Mä olen kiva ihminen enkä osaa oikein salakavalasti puhua itsestäni huonoa työntekijää.
Ehkä mä vaan haen osa-aikaiseksi siivoojaksi, jotta saan olla rauhassa ja hakea samalla jotain parempaa.
Kommentit (39)
Miksi olet kouluttautunut eläintenhoitajaksi, jos ajatus tuotantoeläimistä ja niiden oloista ahdistaa? Se on kuitenkin iso osa eläintenhoitoa, eikä aina ole mahdollista työskennellä vain pörröisten koirien ja kissojen kanssa.
Mikset kokeilisi, kyseessä kuitenkin lyhytaikainen työ. Minä olen karjanhoitajana navetassa ja kyllä ihan oikeasti hoidan eläimiä. Ne saavat elinaikanaan parhaan mahdollisen hoidon vaikka tietysti tiedän että lopulta päätyvät lihoiksi. Miksi muuten opiskelit eläintenhoitajaksi? Ihan kaikkien eläinten kohdalla se perushoito on ruokkimista ja paskan siivousta, ei pidä olla liian ruusuisia kuvitelmia :)
Korkeasaari hakee eläintenhoitajia vakkari työsuhteeseen. Joskus muinoin ainakin osa työntekijöistä asuikin siellä saarella.
Itse pääsin epämiellyttävästä työhaastattelusta sillä tavoin, että otin keikkatyön juuri sitä ennen. Alalta, jossa on kova pula keikkalaisista. Laitoin yhteistietoihin työhaastatteluajan. Sitten vaan vastailin puhelimeen pitkin haastattelua ja sovin "innoissani" keikoista ja laitoin niitä kalenteriini. Olin työhaastattelussakin koko ajan hyvin energinen ja puhelias, vähän hypomaaninen. En tullut valituksi. Etsittiin ilmeisesti laiskempaa työntekijää :-)
(En todellakaan ole työhaluton, halusin vain sopivampaan paikkaan johon pääsinkin myöhemmin)
Ap, voin vannoa että sun ei tarvitse tuolla työpaikalla syödä sikaa.
kerro haastattelus ohimennen, et oot joku animalian militantti aktivisti, niin ehkä valitsevat jonkun muun.aina kannattaa käydä haastattelus kysymäs lisää ja tutustumas paikkaan voihan se olla ihan ok paikkakin. jos on joku karsee paikka,esim. olen hankkimas just lasta, selkää vihloo taas, kun on paskana....ym lauseita voi sit ohimennen mainita ...vaikka oot kyl kovasti tulos töihin....tyäkkärin tarjoukset usein eäsopivia siks kannattaa ite hakee kaikkia ok paikkoja heti aamusta kun tulee nettiin päivitys työpaikoista.
Vierailija kirjoitti:
Ei varmasti ole mikään miellyttävä työpaikka, kuten ei mikään tuotantoeläinten parissa työskentely. Väärinhän niitä elukoita kohdellaan.
Olen ollut tuotantoeläinten parissa töissä, mutta lehmien ja lampaiden kanssa (sekä luomu, että tavallisessa) ja se on ihan parasta. Se on ihan eri asia, kun sikalat ja broilerikasvattamot.
Vierailija kirjoitti:
Olet koulutukseltasi eläintenhoitaja. Tuossa etsitään sikalanhoitajaa karjuasemalle. Työ sisältää eläinten ruokintaa ja siivousta sekä siemenen otto.
En ymmärrä, mikä tuossa voi olla jäätävää.
Jäätävää olisi ollut se, että eläintenhoitajan olisi pitänyt hakea sairaanhoitajan paikkaa, sillä molemmissa on sana "hoitaja".
Tämä eläintenhoitaja ei taida tietää oikeasti eläintenhoidosta mitään.
Suomen parhaiten hoidettuja eläimiä nimittäin ovat siitossonnit ja -karjut ja niillä on tuotantoeläimistä ehdottomasti paras elämä -luultavasti parempi kuin useimmilla lihavaksi syötetyillä lemmikeilläkin.
Kakkosena tulevat sitten lihakarjan emolehmät.
Tai no, parhaat olot on noilla lihakarjasonneilla kyllä. Saavat oman haaremin ja pääsevät hommiin: lihakarjalehmiä kun ei yleensä keinosiemennetä.
Taitaa kyseessä olla sellainen tietokoneen laittama ehdotus. Vai onko kyseessä virkailijalta tullu ehdotus?
Haet siivojaksi tai henk. Koht avustajaksi vaikka osa-aikaiseksi niin saat olla rauhassa työkkäri ltä kuten minä olen saanut olla 4 vuotta kun olen tehnyt osa-aikatyötä samassa firmassa henk. Koht avustajana ja tähän ammattiin ei edes ole koulutusta olemassa. Helppo päästä ja helppoa työtä. Teen joka toinen viikko vain töitä koska haluan :)
Vierailija kirjoitti:
No, eikö sika ole eläin?
palstan perusteella luulin, että se on suomalainen mies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi hitto. Ja jonkun mielestä on ihan ok kohdella muita eläimiä noin.
Mieti, miten koiranpentuja teetetään. Ei siinä nartulta kysellä, että kelpaako.
Suomessa kyllä kysytään. Ulkomailla on enemmän sitä väkisin kiinnipitämistä. Täällä ymmärretään, että narttu tietää ihmistä paremmin onko hetki ja uros oikea -ne väkisin kiinnipidetyt jää huomattavasti useammin tyhjäksi kuin luonnollisesti astutetut.
Vierailija kirjoitti:
Työ vastaa osaamistasi, siksi sitä on sinulle tarjottu. Ei se työkkärin täti mieti arvojasi, vaan mitä hakuammatteja ja koulutusta sinulla on omissa tiedoissa jonka perusteella työtarjoukset tehdään. Karenssia tulee jos et hae, pääset helpommalla kun vaan laitat hakemuksen.
tokkopa kukaan lähtee eläintenhoitajakouluun päästäkseen sikalaan pahoinpitelemään eläimiä. Kyllä ne pyrkimykset on parantaa eläinten oloja, ja rakkaus eläimiin. Pitääpä huomioida tämäkin, olin suunnitellut että ehkä opiskleisin tuota alaa, mutta nyt en kyllä lähdekään. Olen eläinten puolustaja. Tehotuotantotiloille en ikinä menisi, päästäisin ne eläimet vapaaksi. Samoin turkistarhaeläimet vapauttaisin varmasti.
Pistä hakemus, mutta haastattelussa ehkä voit toimia niin että eivät sua valitse :) Velvollisuus siis täytetty!
Vähän sama kuin autokuskille tarjotaan paikkaa, jossa pitää ajaa mersulla, mutta on henkeen ja vereen bemarimies niin ei käy.
Kaikki tuotantoeläimet ovat ihmisten orjia, joiden elämä keskeytyy varhain teuraaksi tai loppuunhyväksikäytettynä teuraaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työ vastaa osaamistasi, siksi sitä on sinulle tarjottu. Ei se työkkärin täti mieti arvojasi, vaan mitä hakuammatteja ja koulutusta sinulla on omissa tiedoissa jonka perusteella työtarjoukset tehdään. Karenssia tulee jos et hae, pääset helpommalla kun vaan laitat hakemuksen.
tokkopa kukaan lähtee eläintenhoitajakouluun päästäkseen sikalaan pahoinpitelemään eläimiä. Kyllä ne pyrkimykset on parantaa eläinten oloja, ja rakkaus eläimiin. Pitääpä huomioida tämäkin, olin suunnitellut että ehkä opiskleisin tuota alaa, mutta nyt en kyllä lähdekään. Olen eläinten puolustaja. Tehotuotantotiloille en ikinä menisi, päästäisin ne eläimet vapaaksi. Samoin turkistarhaeläimet vapauttaisin varmasti.
Hyvä, teet kaikille palveluksen kun et lähde tälle alalle. Onneksi omat tuotantoeläimet on hyvissä käsissä! Ne ei vapauteen kaipaa vaan haluavat olla kotonaan navetassa ja omalla laitumella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi hitto. Ja jonkun mielestä on ihan ok kohdella muita eläimiä noin.
Mieti, miten koiranpentuja teetetään. Ei siinä nartulta kysellä, että kelpaako.
Suomessa kyllä kysytään. Ulkomailla on enemmän sitä väkisin kiinnipitämistä. Täällä ymmärretään, että narttu tietää ihmistä paremmin onko hetki ja uros oikea -ne väkisin kiinnipidetyt jää huomattavasti useammin tyhjäksi kuin luonnollisesti astutetut.
Niin, kyllä se koiran astutus on yleensä oikein onnellinen tapahtuma kaikkien osapuolien mielestä, ainakin Suomessa ja semmoisissa järkevissä piireissä. Vaikka on kai täälläkin epäeettisesti toimivia kasvattajia, jotka saattaa toimia väärin. Suurin osa tekee sitä kuitenkin ihan rakkaudesta koiriin eikä niinkään suurena bisneksenä.
Kuitenkin teet sitä joka vkonloppu.