Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuttavat on jo rokotettu mutta en silti enää halua nähdä heitä

Vierailija
03.06.2021 |

Meillä on samanikäiset lapset ja asumme aivan lähekkäin. Koko koronavuoden olin lapsen kanssa yksin kotona, kontaktit vain perhe ja muutama vauvakaveri. Tämä tuttava oli myös samanikäisen lapsen kanssa kotona, piti toista lastaan päiväkodissa, ja piti meidän tapaamistamme aina hengen vaarallisena, ihan kuin meiltä saisi sen koronan. Sanoin että paljon isompi riski on meillä saada se heiltä, koska hänen lapsensa on päiväkodissa, jossa sitä oli useinkin epäilyjä.

Nyt heidän isovanhempansa, jota myös hössötettiin koko vuosi, ja myös oma perheensä on rokotettu, mutta tämä epäjohdonmukaisuus ja ikävä muisto vauvavuoteen, että meitä ei
Voi tavata ollenkaan, mutta muita kavereita voi esim piknikeillä, jätti sellaiset arvet, että en halua kyllä heitä nähdä jatkossakaan.

Nyt tämä tuttava on lähetellyt viestiä että voitaisiinko tavata, mutta tapaan jatkossa vain sellaisia kavereita, jotka ovat olleet tukena koko ajan, ja jotka pystyivät nähdä meitä kotona pienen vauvan kanssa eristäytyneitä ilman tälläistä kauheaa showta.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jätän ylipäätään koronahysteerikot näkemättä. En halua päävikaisia elämääni. Yksikin koronalässytys niin hyvästi.

Vierailija
22/32 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin huonosti kirjoitettu aloitus, etten viitsi lukea, mutta ilmeisesti ongelmana se, että joku taho ei ole halunnut nähdä korona-aikana. Se on täysin normaalia ja on pikkumaista ja hankalan ihmisen merkki, jos siitä vetää herneen nenään.

Hyvin kirjoitettu aloitus.

Taidat olla tämä kaksinaamainen kaveri, kun tulit niin ärhäkkäästi puolustelemaan skumppatapaamisia versus vastasyntynyt vauva.

Ei kiitos haluta teitäkään tavata enää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ratkaissut asian käytännönläheisesti. Jos lähestyin jotain korona-aikana ja tapauskiellon syynä oli korona, odotan vastavuoroisuuden nimissä, että lähestyvät seuraavan kerran itse. Muuten jatketaan elämäämme eri suuntiin.

Ilokseni olen havainnut, että tuttavapiiriniini ei montaa koronakammoista kuulu.

Ja siis olisin TÄYSIN ymmärtänyt että välttää tapaamista jos ovat riskiryhmää tai jos tapaan ketään! Noudatimme itse pilkulleen kaikkia suosituksia koko koronan ajan!

Mutta...

Eivät ole riskiryhmää ja olin täysin vauvan kanssa eristettynä kotona. He kuitenkin pystyivät pitämään isompaa lasta hoidossa ja tapailla viikottain ihmisiä esim piknikeillä, joihin vain me emme olleet tervetulleita.

Enää ei meitä kiinnosta tavata heitä😄

Ap

Ap  vaikuttaa kyllä niin rasittavalta naikkoselta että en yhtään ihmettele ettei kaveri halua tavata. Kannattaa vaan olla olemaat riippuvainen kaverista

Vierailija
24/32 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ratkaissut asian käytännönläheisesti. Jos lähestyin jotain korona-aikana ja tapauskiellon syynä oli korona, odotan vastavuoroisuuden nimissä, että lähestyvät seuraavan kerran itse. Muuten jatketaan elämäämme eri suuntiin.

Ilokseni olen havainnut, että tuttavapiiriniini ei montaa koronakammoista kuulu.

Ja siis olisin TÄYSIN ymmärtänyt että välttää tapaamista jos ovat riskiryhmää tai jos tapaan ketään! Noudatimme itse pilkulleen kaikkia suosituksia koko koronan ajan!

Mutta...

Eivät ole riskiryhmää ja olin täysin vauvan kanssa eristettynä kotona. He kuitenkin pystyivät pitämään isompaa lasta hoidossa ja tapailla viikottain ihmisiä esim piknikeillä, joihin vain me emme olleet tervetulleita.

Ap

Ap  vaikuttaa kyllä niin rasittavalta naikkoselta että en yhtään ihmettele ettei kaveri halua tavata. Kannattaa vaan olla olemaat riippuvainen kaverista

Sinä sen sijaan vaikutat todella viehättävältä.

Tämä tuttava halusi alkaa kaveerata. Ei Ap, jos osaat yhtään lukea suomea.

Aplla on omat, pitkäaikaiset kaverit Instan ulkopuolella, kaverit jotka pystyivät nähdä vastasyntynyttä vauvaa ja tuoretta äitiä.

Vierailija
25/32 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta...

Ap

Riippuvainen?

Miksi tämä koronahysteerikko nyt sitten kutsuu itseään Apn mökille?

Kannattaa vaan hänenkin opetella nauttimaan puistopiknikeistä ilman omaa mökkiä. nyt rokotettuna on kiva istua Espalla.

Vierailija
26/32 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, ja muut vauvan äidit. Kuulostaapa kurjalta, ja voi ja kannattaa katkaista 'epäterveet' kaverisuhteet.

Tässä saattaa olla sellainenkin ajatus ollut heillä takana, että he tietävät etteivät ole sinulle ja sun vauvalle koronaturvallisia...

Mä olen muutaman vanhemman sukulaisen kanssa joutunut riitoihin, kun en ole suostunut heitä näkemään, kun töissä on ollut potentiaalista altistusta - ja he ovat olleet sitä mieltä, että mitä hullua, mehän ollaan tuttuja, ei sitä virusta nyt minulla voi olla 🙄 kun en ole missään matkoilla käynyt. (Töissä käy mm kuskeja, jotka ajaa viikottain Ruotsiin...)

Ei, ei ollut tälläinen ajatus että he tartuttaisivat meitä. Jos olisi ollut, olisivat sen kyllä sanoneet.

Nyt olivat vain hysteriassa ja sanoivat että meidän vastasyntynyt tai minä kotona eristyksissä vauvan kanssa oleva tartutamme HEIDÄT tai heidän ISOVANHEMMAT katsos🤔 Vaikka lapsi mm päiväkodissa räkä valuen

Ok. No sitten varmaan voi kyllä vetää johtopäätökset että ootte vain kasvaneet erilleen, jos teillä muuta yhteistä koskaan olikaan kuin nuo vauvat.

Ihmissuhteita tulee ja menee... harva on sellainen, mikä kestää kaikki elämän kolhut ja minkälaisiksi ne kullakin osapuolta muokkaavat.

Ja joskus, niinkuin ehkä tässä, kannatti katsoa tämä kortti, aloittaa ystävystyminen, ja huomata, ettei teistä sittenkään ollut ystäviksi asti 🤷

Itsellä kyllä myös vähän vastaavaa tapahtunut korona-aikaan, ja siinä mielessä ajatuksen kirkastumista, että vaikka nyt taas kaikenlaista VOI tehdä, olen tajunnut, etten HALUAkaan sitä enää Koronan jälkeen elämääni (esim tietty harrasteryhmä, joka itse asiassa otti aika paljon enemmän mitä antoi). Elämä saa ollakin vähän yksinkertaisempaa ja ne kiireet 'laadukkaampia'.

Toivottavasti ap kuitenkin löydät jonkun toisen kivan ystävän siihen taaperokolemuksia jakamaan, koti-äidillä on usein aika yksinäistä ja "aivosolut surkastuu" jos ei ole mitään aikuiskontakteja.

Vierailija
27/32 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen nauttinut koronavuodesta, koska valtaosa kaikenlaisista kissanristijäisistä on peruttu 😊

Ihanaa, kun ei ole tarvinnut keksiä tekosyitä, miksi ei mene johonkin, kun ei ole ollut mitään.

Lisäksi on saanut siivottua kaveripiiristä pois kaikki koronahysteerikot ja todella huomannut, että heidän seuransa on aina ottanut enemmän kuin antanut.

Harmittaa, että paikkojen avautumisesta puhutaan, pelkään, että kutsuja juhliin ym alkaa tulemaan... ja pahinta jos niitä pidetään enemmän, kun ei ole saanut pitää.

Vierailija
28/32 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän tässä pohdituttaa ihmisten mielenvikaisen oloinen huono käytös.

Meilläkin on naapurissa tuttu äiti ja taapero, joita luulin ystäviksemme.

Monta kertaa nyt sekä kevään että kesän aikana kävi näin, että kysyin kasvotusten että sopisiko tänä viikonloppuna taaperoiden puistoilu samaan aikaan?

Vastasi, että joo, ilman muuta, olemme myös kotona tänä viikonloppuna.

Sitten vaikka olin aloitteellinen ja pyysin heitä, eivät ilmestyneet puistoon, eivätkä koskaan laittaneet viestiä tai soittaneet asiasta😔 Samaan aikaan laittoi samana viikonloppuna Insta-storyihinsa näitä piknikkejä joidenkin toisten kaverin kanssa. Olin yksin kotona aivan ällistyneenä, että miksi ei voinut sanoa ettei puistoilu sovikaan?

Yli 35v naisista kyse.

Loukkaannuin todella 😔

Vierailija
29/32 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monta kertaa nyt sekä kevään että kesän aikana kävi näin, että kysyin kasvotusten että sopisiko tänä viikonloppuna taaperoiden puistoilu samaan aikaan?

Sitten vaikka olin aloitteellinen ja pyysin heitä, eivät ilmestyneet puistoon, eivätkä koskaan laittaneet viestiä tai soittaneet asiasta😔 Samaan aikaan laittoi samana viikonloppuna Insta-storyihinsa näitä piknikkejä joidenkin toisten kaverin kanssa. Olin yksin kotona aivan ällistyneenä, että miksi ei voinut sanoa ettei puistoilu sovikaan?

Yli 35v naisista kyse.

Loukkaannuin todella 😔

Sekä en seuraa enää tälläisten kaksinaamaisten ihmisten storyja.

Ei kiinnosta yhtään heidän piknikit ja menot valehtelun jälkeen. Tuli paha mieli ja huono kuva heistä 😕!

Vierailija
30/32 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yli 35v naisista kyse.

Loukkaannuin todella 😔

Yli 35? 😱😅

Kuulostaa ihan teinien touhulta tämä tuttusi harrastama Instan tarinoilla leuhkiminen. Sano vielä että heillä on siellä brunssille tms LV yms laukut vierekkäin?

Vierailija
31/32 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yli 35v naisista kyse.

Loukkaannuin todella 😔

Yli 35? 😱😅

Kuulostaa ihan teinien touhulta tämä tuttusi harrastama Instan tarinoilla leuhkiminen. Sano vielä että heillä on siellä brunssille tms LV yms laukut vierekkäin?

Huh huh, vaikea kuvitella tälläistä somekiusaamista aikuisten joukossa, mutta näköjään aikuiset naisen tämän osaavat 😕

Vierailija
32/32 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yli 35v naisista kyse.

Loukkaannuin todella 😔

Kesä on ollut niin vapauttavaa, kun ei ole tarvinnut nähdä näitä esittäjiä 🙈😍👍

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kolme