Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka monesta alkoholiannoksesta sulle tulee krapula?

Vierailija
03.06.2021 |

Työpaikalla työkaverit puhuu, kuinka kuuden siiderin jälkeen on kamala krapula aamulla. Mulla tulee vasta 14 alkoholiannoksen jälkeen krapula.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelllllle.

Vierailija
2/21 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

6-7 annoksen jälkeen, mutta paljon vaikuttaa aika, jossa ne juo. Jos juo esim. illalla 3 tunnin sisällä, niin seuraavana aamuna on päänsärky, vähän huono oli, ruoka ei maistu. Jos juon 6-7 annosta pitkän ajan kuluessa, esim. päivällä yhden ja illallisella pari lasia punaviiniä ja illalla saunan jälkeen lonkerot, niin ei sitten tule mitään krapulaa.

En ole aikuisiällä juonut kuin pari kertaa yli 7 annosta. Jossain festareilla muistaakseni ja ehkä pikkujouluissa. Johtuu siitä, että nukun huonosti, jos olen juonut liikaa, tai käytännössä en nuku ollenkaan ja uni on hikistä pyörimistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden kuoharin pystyn hyvin juomaan, siis pullollisen. Jos juon toista vaikka puolet niin tulee päänsärkyä.

4/21 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sanoisin kanssa, että 6 annosta vaikka nopeasti juotuna, niin ei varsinaista krapulaa. Sellainen pieni ahdistus/ärsytys saattaa aamupäivällä olla.

4 annosta tai sen alle, niin ei mitään.

Vierailija
5/21 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mitä juon. Nopeassa tahdissa 5 tai yli niin tulee krapula. Jos huonosti käy ja olen juonut jotain tanniinista viiniä, katkea ym. Niin jo 2! Annosta on tehnyt järkyn oksentelu krapulan.

Vierailija
6/21 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisin jo sairaalassa 14 annoksen jälkeen. Olen pienikokoinen nainen ja ihan ehdoton maksimi on tuo kuoharipullo myös minulla ja siitä tulee jo krapula. En tiedä, montako annosta se on. Terassilla käyn kerran kesässä ja hyvin sopiva määrä on 3 piccolopulloa eli olisiko 0,6 l yhteensä.

Vierailija
7/21 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän vaikuttaa se, mitä juo. Bordeauxin tanniiset viinit aiheuttavat jo puolesta pullosta.

Vierailija
8/21 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu aika paljon siitä, mitä juo, mitä sen kanssa syö (vai syökö mitään), juoko tarpeeksi vettä tms.

Vierailija
9/21 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisesta kuudesta. Toki vähemmästäkin, mutta on ennemminkin huonounista yötä kuin varsinaista krapulaa. 2-3+ annosta alkaa vaikuttamaan uniin.

Vierailija
10/21 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaisesta kuudesta. Toki vähemmästäkin, mutta on ennemminkin huonounista yötä kuin varsinaista krapulaa. 2-3+ annosta alkaa vaikuttamaan uniin.

Vastaanpa omaan viestiini, eli ei tule kuudesta mikään kamala krapula vaan se on sellainen rajamäärä, jonka jälkeen seuraavana päivänä voi mennä salille ja elää muutenkin normaalia elämää. Silloin jos olen viihteellä, määriä ei lasketa, mutta luultavasti ne sitä +14 annosta ovat ja on kyllä krapula seuraavana aamuna..

Vierailija
11/21 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla neljä bisseä (0,33 l) aiheuttaa sellaisen olon että tietää että on tullut juotua, mutta ei varsinaista krapulaa, pientä pöhnää vain. 6-8 olutta niin tietää jo että krapula on seuraavana päivänä tulossa.

M25

Vierailija
12/21 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

2- liian monta.

Joskus on tullut kahden väkevän viinan juonnista krapula.

Joskus olen juonut pullon viiniä ilman krapulaa.

Siihen vaikuttaa niin moni asia, etten voi noin selkeää yksittäisiä annosmääriä mainita.

Esim väsymys, ruoka, muu nesteytys, mahdolliset sairastelut..

Vierailija
13/21 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ikä on vaikuttanut paljonkin sietokykyyn. Nuorena jaksoi juhlia vaikka kerran viikossa ja toipui nopeasti. Nyt 45 v. tulee uniongelmia jo muutaman saunaoluen jälkeen ja seuraava päivä menee väsymyksen takia sumussa. Krapulaa (esim. vapinaa, rytmihäiriöitä, hikoilua, ärtymystä, oksettavaa oloa) en ole kokenut 10 vuoteen. En uskalla ottaa enää reilummin alkoholia kuin ne muutaman juoman saunan jälkeen tai valkoviiniä juhannuksena mökillä. En vaan enää jaksa, jos ei saa kunnolla nukuttua.

Vierailija
14/21 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu alkoholiannoksen koosta ja alkoholipitoisuudesta. Pari desiä väkeviä jos juo, niin seuraavana aamuna lievästi jo huomaa sen, että on juonut. Sama vaikutus on jollain 5-6 desin annoksella viiniä.

Vierailija
15/21 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo koskaan juonu niin paljon, että tulisi. Enimmillään oon joskus vetänyt varmaan 12kin annosta. Sitten kun tulee raja vastaan, meen nukkumaan. En koskaaan edes oksenna humalassa. Nykyään en enää ryyppää, kun ei se kiinnosta. Muutaman voisin ottaa, paitsi ei ole siihen mahdollisuutta kun olen raskaana. Eikä se kyllä yhtään haittaakaan. On ihan kivaa selvänäkin.

50 kg nainen

Vierailija
16/21 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu alkoholiannoksen koosta ja alkoholipitoisuudesta. Pari desiä väkeviä jos juo, niin seuraavana aamuna lievästi jo huomaa sen, että on juonut. Sama vaikutus on jollain 5-6 desin annoksella viiniä.

Onko annos ihan vieras käsite sulle? Viralliset alkoholiannokset on laskettu alkoholipitoisuuden mukaan. Yksi annos olutta on tilavuudeltaan paljon suurempi kuin yksi annos viiniä ja vielä suurempi kuin yksi annos jotain väkevää.

Vierailija
17/21 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos juon joku kuusi tuntia putkeen viinaa shotteja kaksi kertaa tunnissa tulee krapula. Jos juon taas yhden shotin viinaa parin tunnin välein ei tule.

Vierailija
18/21 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

6+ lievä krapula, 10 krapula, 12-13+ järkky oksentelu krapula. Mikäli toleranssia, niin hirveä vapina, ahdistus ja säikähtely suuremmilla annoksilla, mikä on myös todella veemäistä.

Pitäis lopettaa moinen läträäminen.

Vierailija
19/21 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vuosiin kärsinyt krapulasta ja mä juon kerralla pari viinipulloa ja oluita...

Vierailija
20/21 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaisemmin sai juoda moninkertaisen määrän, ennen kuin se näkyi olossa seuraavana päivänä. Nyt 45-vuotiaana huomaan jo 3-4 annoksen vaikuttavan uneen ja seuraavan päivän oloon. Ideaali olisi 1-2 lasia viiniä ruoan kanssa tai nyt kesällä vaikka terassilla, mutta ei yhtään enempää. Elimistöstä on tullut todella herkkä viime vuosina, enkä halua menettää päiviä krapulassa kärvistelemiseen. Herään mieluummin aikaisin ja lähden vaikka aamulenkille.