Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koko (työ)elämä mennyt hukkaan

Vierailija
02.06.2021 |

Olen yli nelikymppinen ja tässä alkaa tuntumaan siltä, että olen tuhlannut koko elämäni pelkkään jahkailuun.

Suurin kompastuskiveni on ollut se, että en ole ikinä keksinyt mitä haluaisin tehdä elämälläni, esimerkiksi töiden suhteen. Olen vain mennyt matalapalkkatyöstä toiseen odotellessani, että saisin sen inspiraation siitä, että mikä olisi se minun juttuni ja urani johon haluasin suuntautua, mutta sellaista inspiraatiota ei vaan ole tullut. Joitain töitä on kyllä, mistä on lähinnä tullut varmuus siitä, että tuota ei ainakaan, mutta vaihtoehtoja on silti ihan liikaa. (Näitä "tuota ei ainakaan" ammatteja ovat minulle suurin osa sosiaali- ja terveysalan ammateista. Ensinnäkään en sopisi luonteeltan hoitoalalle, mutta vaikka sopisinkin, niin näiden alojen jatkuvasti huononevat työolosuhteet eivät todellakaan houkuta)

Ja sitten sen työn vielä pitäisi olla jotain, missä olen hyvä, ja vaikka toki tiedän että joka työssä on ne ei niin miellyttävät puolensa, niin mielellään kuitenkin työ minkä tekeminen ei ole pelkkää pakkopullaa. Ja sitten vielä pitäisi osata ennustaa, että se valittu ammatti työllistää vielä tulevaisuudessakin.

Ja vaikka lähtisin opiskelemaan, niin kuka ottaa töihin yli nelikymppisen ilman aiempaa kokemusta alalta

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän viisi