Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Linnanmäki ottaa käyttöön SUKUPUOLINEUTRAALIT TITTELIT

Vierailija
02.06.2021 |

Tasa-arvo edistyy. Työssä ei tarvitse olla mies eikä myöskään nimikkeessä.

https://www.hs.fi/aihe/linnanmaki/

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka monia ne vanhat tittelit oikeasti ovat häirinneet? Veikkaan että suurin osa tuskin edes ajattelee koko asiaa. Itse olen rakennusalalla työskentelevä nainen enkä pahastu, jos minua rakennusmieheksi sanotaan. Se viittaa vain tekemääni työhön eikä siihen, että olisin jotenkin miesmäinen.

Kerrotko vielä miksi sinä olisit se mittatikku minkä mukaan kaikkien pitää elää? Miksi kenenkään pitäisi piitata sinun näkemyksestäsi?

Vierailija
22/28 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies on mies ja nainen on nainen. Ja kaikki muu on mielisairautta, myös paskareikäänpuksutteluhomoilu.

Kokeile kerran niin huomaat, ettei se ollutkaan niin vaarallista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos miehet käyttäisivät joka päivä nainen-nimikkeitä ja olisivat ihan että ei minua häiritse ollenkaan olla esinainen ja virkanainen ja sähkönainen ja eduskunnan puhenainen, mitäs vikaa niissä on, vaan jotkut tasa-arvohörhöt kuvittelevat.

Vierailija
24/28 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä. En näe tässä mitään ongelmaa. Tuskin miehetkään haluaisivat olla jarrunaisia tai mitään, jossa on sana nainen. Joten miksi naisten täytyisi käyttää itsestään sanaa, jossa on mies?

Tässä ei kuitenkaan kenenkään oikeuksia poljeta.

Vierailija
25/28 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies on mies ja nainen on nainen. Ja kaikki muu on mielisairautta, myös paskareikäänpuksutteluhomoilu.

Ja miten tämä liittyi aiheeseen? Jos mies on mies ja nainen nainen, niin miksi naisen pitäisi olla jarrumies? Vaikka ei sillä etten muuten pitäisi mielipidettäsi typeränä.

Vierailija
26/28 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulenpa että aika moni edelleen sanoo heitä vanhasta tottumuksesta jarrumiehiksi. Onhan se lyhyempikin nimitys kuin jarrumestari. Monesti nämä sukupuolineutraalit nimet ovat pidempiä ja vaikeampia muistaa.

Vierailija
27/28 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Hei tyttö".

"Sori en oo tyttö, oon sähkömies".

Miettikää nyt tossa sitten mikä minä, luonnostaan naiseksi syntynyt nainen olen.

Sä olet sähköasentaja

Vierailija
28/28 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jarrumestarihan on paljon hienompi titteli kuin jarrumies. 

Esihenkilöä en ymmärrä, mutta se lienee käytössä jo muuallakin kuin vaan lintsillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi viisi