Lue keskustelun säännöt.
Ikuisuuskysymys kesällä: koiran lenkitys kuumimpaan aikaan päivästä?
02.06.2021 |
Käytätkö päivällä koiraa monen kilometrin lenkillä kesähelteillä? Itse käytän aamulla kuudelta ja mies illalla kymmenen jälkeen. Päivällä pihalle pisut kun siltä tuntuu ja saa olla niin pitkään ulkona kuin haluaa jos ei ole todella kova lämpö (pihalla ei ole varjoa ja koko päivän paistaa aurinko). Kauhistuttaa katsella, kun auringon porottaessa koiran kanssa ollaan hikilenkillä, joskus jopa pyörän vieressä juosten. Sisällä viileässä voidaan aktivoida esim. palloleikein. Meillä koira myös tykkää paljon katsella ikkunasta ulos.
Kommentit (21)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Olen törmännyt eräällä karvattoman koiran rotu palstalla niihin vauhkoajiin joiden mielestä koira on lenkitettävä säällä kuin säällä esim. 30 asteen pakkaset tai helteet eivät ole syy olla lenkkeilemättä. Kerran sain haukut siellä, kun linkkasin eläinlääkärin kirjoituksen haitoista ääriolosuhteissa lenkkeilytykselle. Oli kuulemma asiasta tietämätön eläinlääkäri ja minä tyhmä, kun moista puoskaria uskon.
Muutenkin tänä päivänä on tehty koirien ja lasten kasvatuksesta yhtä jatkuvaa suorittamista.