Muutto Helsingistä Turkuun alkaa kaduttaa.
Kiva ymmärtää näin jälkikäteen kuinka ei ole Uittamossa kauppoja. Joka paikkaan hirveät matkat kun se he mmetin julkinen bussiliikenne ei kulje. Bussilippu on järkyttävän kallis.
Näin on kun uupuneena tekee päätöksiä. Ajatus ei kulje vaikka kuinka on mietitty tuhansia kertoja kaiken.
Auto ei ole käytössä
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Toi keskustan alue mietityttää. Joka kerta kun olen siellä käynyt on näkynyt aika omituista porukkaa. En käsitä kun Helsingissä ei näe sellaisia ellei mee Kannelmäkeen tai Itikseen.
Ei kyllä pidä paikkaansa. Helsinki kuhisee nykyään narkkeja, sekakäyttäjiä, taskuvarkaita, jengiytynyttä luuserinuorisoa ja muita hylkiöitä.
Vierailija kirjoitti:
Toi keskustan alue mietityttää. Joka kerta kun olen siellä käynyt on näkynyt aika omituista porukkaa. En käsitä kun Helsingissä ei näe sellaisia ellei mee Kannelmäkeen tai Itikseen.
Voitko avata tätä 'omituista porukkaa'?
Ei kukaan Uittamolla asuva sano Uittamossa, Uittamoon.
ainakin Turun keskustan Lidl on ihan karmea. Se pissan ja hajun määrä on hirveä. Ei meinaa ovesta päästä sisään kun ukot heiluvat.
Uittamossa en ole kuullutkaan vaikka syntyperäinen turkulainen olenkin. Uittamolla sen sijaan on kyllä kauppa ja julkisetkin kulkee niin hyvin kuin Turussa ylipäätään kulkee.
Vierailija kirjoitti:
ainakin Turun keskustan Lidl on ihan karmea. Se pissan ja hajun määrä on hirveä. Ei meinaa ovesta päästä sisään kun ukot heiluvat.
Juu, ei tee mieli ostaa moisesta sikolätistä yhtään mitään.
Vieläkö Lidlin edessä päivystetään pahvimukin kanssa?
Suomessa on nykyään ylipäätään liikaa hiippareita.
Turku vai Helsinki? Mitä muut sano?
Fölin liput ovat kylläkin HSL-lippua halvempia ja arvolipuissa vaihtoaika 2 h, HSL 1 h. Mielestäni julkinen liikenne hyvää. Itse koko ikäni asunut Hesassa, mutta äitini kotoisin Turusta ja mummola siellä ja nyt mummon edesmentyä käyn edelleen siellä suvun perintömökillä.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se niin, että Turussa ei ole niin kattavaa ja ympäri vuorokauden kestävää julkista liikennöintiä kuin pk-seudulla.
HSl-alueella on muutaman tunnin tauko aamuyöllä.
Turun keskusta on ihan järkky! Asun Kaarinassa, olen entinen turkulainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ainakin kaverilta kuullut että Turun keskusta on aika ällö. Siellä on paljon epämääräistä väkeä. Kusi haisee ja esim. Wiklundin vieressä paljon ulkkk taustaista porukkaa joka ahtis telee naisia :(
Kyllä. Keskusta on ihan pilalla, osin ulkkisten takia, osin ikuisesti rakenteilla olevan torin takia. Eipä ole syytä mennä kuin välttämättömille asioille keskustaan.
Jokos se uusi Hamburger Börs valmistui? Vai kaatuvatko loputkin talot sinne torimonttuun?
Ennen pitkää kaatuvat. Satuin hiljattain käymään ortodoksikirkon pihalla, kirkon seinässähän on halkeama ja portaan kohdalla aukko eikä kuulemma ketään kiinnosta saati että korjattaisiin / korvattaisiin, sanoi joku kirkon vaksi tms. Kuulemma sisälläkin seinissä ties mitä halkeamia.
Enpä ihmettelisi jos Wikken talossakin olisi huonosti asiat.
Käsittämättömän huonosti hoidettu hanke.
Itse asun Käsityöläiskadulla, käytännössä keskustassa siis, ja suosittelen näitä kulmia. Myös Martti, Portsa, osa Kupittaata, Kerttulimäki/Sirkkalankadun kulmat hyviä.
Toriremontti valmistuu syksyllä. Ei se ikuinen ole.