Miksi on hyväksytympää se, että ostaa uusia vaatteita jos vaatteet ovat menneet pieniksi tai suureksi, tai rikki kuin että laittaa pois sopivat epämieluisat
Miksi on hyväksytympää se, että ostaa uusia vaatteita jos vaatteet ovat menneet pieniksi tai suureksi, tai hajalla, rikki kuin että laittaa pois sopivat, mutta epämieluiset vaatteet?
Jos ihminen on esim. laihtunut paljon, niin oikein hurraa huutojen kanssa kannustetaan laittamaan kaikki koko vaatekerta uusiksi!
Mä en ole lihonnut enkä laihtunut, mutta en vaan tykkää enää suurimmasta osastani nykyisistä vaatteistani. Osa on "väärän" värisiä, osa ei vain istu päälle koska ne on pesussa menettäneet ryhtiään ja muotoaan. Osa vaatteistani malaksii vain kaapissa enkä koskaan käytä niitä.
Joihinkin vaatteisiin pitäisi ostaa uudet kengät pariksi ja itseasiassa en edes tykkää enää ko. vaatteista.
Ajattelin ostaa pienen määrän uusia vaatteita joko käytettynä tai ihan uusina, sellaisia mistä tällä hetkellä tykkään ja kaikki epämieluisa lähtee pois. Haluan säteillä tyytyväisyyttä ja näyttää omalta itseltäni nykyhetkessä enkä itseltäni joka olin viisi vuotta sitten.
Millaisia vaatekokemuksia teillä on?
Kommentit (6)
Vierailija kirjoitti:
Miten niin hyväksytympää? Mä en ole koskaan kysellyt kenenkään mielipiteitä vaatekaappini raivaamisesta.
Mulla on itseasiassa aika skitsofreeninen vaatekaappi, oli klassinen jakkupukuaika kun olin sellaisessa työssä ja firmassa että piti näyttää tietynlaiselta. Farkuissa vietetyt kotiäitivuodet ja nykyään luovan alan mukanaan tuoma rento ja persoonallinen pukukoodi.
Suurimmasta osasta ”entisen elämän” vaatteita olen hankkiutunut eroon koska ne eivät vaan enää sopineet elämääni ja tyyliini, kaikki mahtuvat päälle edelleen sillä olen ollut saman kokoinen parikymppisestä (raskauksia lukuunottamatta) mutta maku ja elämäntilanteet muuttuu (muodista puhumattakaan), oma tyyli kehittyy ja pukeutuminen sen myötä. Säilyttämilläni vaatteilla on joko valtava tunnearvo tai sitten ne ovat muuten vaan ajattomia ja pukevia. Mutta turha sitä on kaapissa hillota jotain epämukavaa tai vääränväristä hutiostosta.
Eikö sulle sukulaiset, tuttavat, ystävät yms ole tulleet arvostelemaan, jos olet raivannut vaatekaapista tuollaiset "sopivat" mutta epämieluisat pois? -- Mitä rahantuhlausta ja epäekologista ym ym. Mulle on!
Olen niin samaa mieltä, että turha hillota epämukavia ja vääränvärisiä kaapeissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin hyväksytympää? Mä en ole koskaan kysellyt kenenkään mielipiteitä vaatekaappini raivaamisesta.
Mulla on itseasiassa aika skitsofreeninen vaatekaappi, oli klassinen jakkupukuaika kun olin sellaisessa työssä ja firmassa että piti näyttää tietynlaiselta. Farkuissa vietetyt kotiäitivuodet ja nykyään luovan alan mukanaan tuoma rento ja persoonallinen pukukoodi.
Suurimmasta osasta ”entisen elämän” vaatteita olen hankkiutunut eroon koska ne eivät vaan enää sopineet elämääni ja tyyliini, kaikki mahtuvat päälle edelleen sillä olen ollut saman kokoinen parikymppisestä (raskauksia lukuunottamatta) mutta maku ja elämäntilanteet muuttuu (muodista puhumattakaan), oma tyyli kehittyy ja pukeutuminen sen myötä. Säilyttämilläni vaatteilla on joko valtava tunnearvo tai sitten ne ovat muuten vaan ajattomia ja pukevia. Mutta turha sitä on kaapissa hillota jotain epämukavaa tai vääränväristä hutiostosta.
Eikö sulle sukulaiset, tuttavat, ystävät yms ole tulleet arvostelemaan, jos olet raivannut vaatekaapista tuollaiset "sopivat" mutta epämieluisat pois? -- Mitä rahantuhlausta ja epäekologista ym ym. Mulle on!
Olen niin samaa mieltä, että turha hillota epämukavia ja vääränvärisiä kaapeissa.
Mistä sukulaiset, tuttavat tai ystävät edes tietäisivät toisten vaatekaappien sisältöä? Mitä ihmettä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä sukulaiset, tuttavat tai ystävät edes tietäisivät toisten vaatekaappien sisältöä? Mitä ihmettä?
Ovathan he nähneet vaatteita, mitkä ovat päällä ja käytössä.
Hohhoijaa taas kerran. Minäkään en kysele keneltäkään ostoksiini lupaa tai hyväksyntää, enkä ole varmaan ikinä selitellyt miksi ostan ja mitä ostan. Olen aikuinen nainen, käyn töissä, saan palkkaa, maksan laskuni ajallaan ja ostan mitä mieleen tulee tai jätän ostamatta, jos ei nappaa. Sellaista päivää ei tule, että ostoksiani muille selittelisin, en edes miehelleni.
Pitäisiköhän sinunkin ap aikuistua? Oletko edes aikuinen vai oletko vielä jotain 14 vuotta vanha?
Koska niitä pieniä, suuria tai rikkinäisiä vaatteita ei voi enää käyttää. Epämieluisia voi. Herää vain kysymys, miksi sinulla on epämieluisia vaatteita, jos ne olet itse kuitenkin ostanut?