Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi menee rippikouluun, mutta kieltäytyy konfirmaatiosta. Järjestänkö juhlan?

Vierailija
01.06.2021 |

Mitä itse tekisit tilanteessa, jossa lapsi päättää rippikoulun aikana, että ei mene konfirmaatioon vakaumuksellisista syistä?
Järjestäisitkö lapselle kuitenkin juhlat?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin järjestät juhlat. Keksi, vaikka toinen nimitys sille. Onhan tyttäresi kuitenkin käynyt rippikoulun, vaikka ei konfirmaatioon menisikään.

Asia saattaa aikuisena tuntua hänestä erilaiselta ja muisto juhlasta voisi olla mukava.

Toivottavasti ostat vielä lahjankin, vaikka sydän-riipuksen.

-minulle ei järjestetty juhlia.

Pisti silmään tuo arvaus, että kyseessä olisi tyttö. Avausviestissä en kyllä sellaiseen mitenkään viitannut.

Asia ei todennäköisesti ole ajankohtainen vielä tänä kesänä, mutta asia on tullut esille, kun nuorempi on seurannut vierestä kun vanhempi sisarus on tehnyt etänä rippikouluun liittyviä juttuja, mm. seurannut etäjumalanpalveluksia ja tehnyt niihin liittyviä tehtäviä.

Vierailija
22/23 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän niin kuin ylioppilas joka reputti kirjoitukset

Ei ole sama asia. Itse miellän sen niin, että nuori teki oman elämänkatsomuksellisen ratkaisunsa, kun ei mene konfirmaatioon, ja se ratkaisu on hänelle yhtä tärkeä kuin niille, jotka menivät konfirmaatioon.

Itse ajattelen niin, että nuori saa itse päättää, haluaako juhlat vai ei.

Pitäähän jotkut nuorelleen juhlat protuleirinkin jälkeen. Sen leirin päätteeksi ei edes tehdä mitään elämänkatsomukseen liittyvää ratkaisua. Miksi rippikoulu, jonka jälkeen tehdään tietoinen elämänkatsomukseen liittyvä valinta, vaikkakin erilainen kuin vanhemmat odottivat, olisi yhtään sen huonompi syy juhlia?

Tuo olisikin juhlan aihe, leirillä käyminen ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaako nuori juhlat? Haluatko itse juhlat? hienoa, että nuoresi ajattelee omilla aivoillaan. Keskustelkaa siitä mitä kumpikin aidosti haluatte ja päätykää ratkaisuun, joka tuntuu molemmista hyvältä ja luontevalta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yksi