Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suosittelija työpaikkaan?

Vierailija
01.06.2021 |

Suosittelijaa työpaikka ilmeisesti toivoo. Ei minulla ole kuin nykyinen lähiesimies, jota voisin pyytää. Tällöin hän saa myös tietää, että haen toista paikkaa. Vähän noloa edes siksi pyytää. Oma työpaikka tulee oleen vaikeuksissa, jos lähden.

Työnantajani on kaupunki. Onko edes tapana, että tällainen virkamies suosittelisi?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haet vaan väliaikaista työtodistusta. Joskus tuolla tulee myös palkankorotus

Vierailija
22/29 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, sinun työpaikkasi ei joudu vaikeuksiin jos lähdet. Ihmisiä vaihtaa työpaikkaa ja kuolee, se on elämää. Suurin osa yliarvioi oman tärkeytensä. 

Moni työnantaja myös aliarvioi työläistensä hyödyllisyyden. Moni asia jää tekemättä, kun osaaja lähtee. Jatketaan samaa vanhaa rataa, mutta ei mennä eteenpäin ollenkaan. Osaavilla ihmisillä suunta olisi ylöspäin.

Tai sitten käy päinvastoin. Aloitin omassa työpaikassani 10 vuotta sitten. Edeltäjäni tosin jäi eläkkeelle, joten vaihtoon oli valmistauduttu. Mutta hän oli kovin huolissaan kuinka pärjään ja hänen painostuksestaan työnantaja valitsi uuden tekijän jo hyvissä ajoin. No opin hommat aika nopeasti, joten meillä tuli töistä puutetta. Kun hän oli lähtenyt lopullisesti, otin tilan haltuuni ja aloin tehostaa hommia. Teen enemmän ja vaativampia töitä, koska ehdin. Olen saanut monessa hyvin yksinkertaisessa asiassa hommat toimimaan tehokkaammin ja neuvonut myös esimiestäni monissa asioissa. Isoissa työpaikoissa luulin alkuun tämän olevan hyvä juttu, mutta sehän ärsytti vakkareita, joilla kuului olla koko ajan kiire ja sitä piti tekemällä tehdä. Nykyisessä, missä samoja hommia ei tee muut, saan tehostaa ja järkevöittää ajankäyttöä mielin määrin. 

Niin, eli olet hyödyllinen työntekijä, jonka lähtö on tappio yritykselle.

Minä olen samanlainen ja pystyn suoraan laskemaan kuinka paljon lähtöni eräälle firmalle maksoi. Jäipä vanhoille vakkareille kiireisiä aikoja. He eivät tosiaankaan sulattaneet sitä, että joku vei pelkkää rutiininäpyttelyä heiltä pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö ole aikaisempia työpaikkoja, entinen esimes sieltä?

No ei ole, kun samassa työssä olen ollut yli 10 vuotta. Opiskeluajalta on sitten kesätyöpaikat, mutta sitäkään firmaa ei enää ole.

Onko sulla joku entinen esimies sieltä? Tuskin olet koko kymmentä vuotta tehnyt samaa asiaa saman ihmisen alla?

No kaksi muuta esimiestä on ollut. Molemmat eläkkeellä.

Laitat heidät! Googlaat puhelinumerot kylkeen. Soittaa jos soittaa.

No ei noin voi tehdä. Sama kuin laittaisi vaikka oman äidin tai puolison numeron ja sanoisi, että entisiä esimiehiä. Voi soitella.

Vierailija
24/29 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei ole, kun samassa työssä olen ollut yli 10 vuotta. Opiskeluajalta on sitten kesätyöpaikat, mutta sitäkään firmaa ei enää ole.

Onko sulla joku entinen esimies sieltä? Tuskin olet koko kymmentä vuotta tehnyt samaa asiaa saman ihmisen alla?

Ei näin!

AINA pitää ns pyytää lupa. Toki se eläkkeelle jäänytkin käy mutta aina niin että suosittelijaa on informoitu!

Vierailija
25/29 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei noin voi tehdä. Sama kuin laittaisi vaikka oman äidin tai puolison numeron ja sanoisi, että entisiä esimiehiä. Voi soitella.

Hä? Mulla on eläkkeelle pari vuotta sitten jäänyt osastonjohtaja (toki pyysin luvan). Henkilö jonka kaikki tuntee omalla alallani. Paras suosittelija.

Miten se äiti tai puoliso esimieheksi vääntyy?

Vierailija
26/29 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hä? Mulla on eläkkeelle pari vuotta sitten jäänyt osastonjohtaja (toki pyysin luvan). Henkilö jonka kaikki tuntee omalla alallani. Paras suosittelija.

No jos joku epätoivoinen vain keksisi jonkun suosittelijan. Vaikka oman äidin nimen ja numeron ja väittäisi entiseksi esimieheksi.

Vierailija
27/29 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos joku epätoivoinen vain keksisi jonkun suosittelijan. Vaikka oman äidin nimen ja numeron ja väittäisi entiseksi esimieheksi.

Se olisi valehtelua. Ei eläkkeelle jääneen esimiehen suosittelijaksi laittaminen ole valehtelua.

Vierailija
28/29 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se olisi valehtelua. Ei eläkkeelle jääneen esimiehen suosittelijaksi laittaminen ole valehtelua.

Niin olisi valehtelua, mutta mitenpä todistat lääkkeellä olevan esimiehen oikeaksi entiseksi esimieheksi.

Huono koko suosittelija - systeemi. Korruptio jyrää, kun rahalla tuollaiset suositteluhommat on aina hoidettu.

Vierailija
29/29 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin palkkaava työnantaja, en pitäisi nykyistä esimiestä hyvänä suosittelijana. Työpaikallani oli muutama vuosi sitten työntekijä, jolle annettiin vaihtoehdoksi hakeutuminen muualle tai potkut. Hän valitsi hakeutumisen ja suosittelijana oli silloinen lähiesimies. Kun uudesta paikasta soitettiin, kysyin myöhemmin, mitä oli sanonut. Kaikki oli ollut niin hyvin, että työntekijä sai uuden paikan. 

Meillä työntekijät tulevat koeajalle. Kun rekrytoija kysyy kommentteja, en sano yleensä mitään negatiivista. Pari viikkoa sitten minun piti antaa kommenttia  uudesta työntekijästä. Kun paikkaa ei sitten ollut saanutkaan, kysyin syytä. Syyksi paljastui, että palkkauksesta vastaava oli saanut itse hieman negatiivisen kuvan työntekijän sopeutumisesta ja minä olin kommentoinut harvinaisen vähän koeaikaa.