Olitko nuorena punkkari? Mitä sinusta tuli isona?
Kommentit (59)
Olin. Nyt olen vähän kesympi punkkari.
En ollut, olin hevari ja olen sitä vieläkin.
Olin ja olen. Ei vaan enää ulkonäössä selvästi näy, tosin jonkunlainen asenne on vieläkin, ikää yli 60. Toimistotöitä teen. Viikonloppuna fiilistelin täysii Anti nowhere leaguen So whatia.
Olin punkkari 80-luvun lopulla. Sitten minusta tuli raksaukko ja lopulta kiinteistösijoittaja.
M50+
Tunnen montakin nuorena punkkareita olleita, en tiedä ovatko vieläkin, kaikki on ihan työelämässä osa rekkamiehiä, osa bussikuskeja, osa lääkäreitä, osa insinöörejä, osa myyjinä, osa hitsareita jne. Eli kaikista tuli aikuisia työssäkäyviä ihmisiä, osa ehtinyt kuolla osa tapaturmaisesti osa sairauteen.
Mikä lienee aloituksen tarkoitus? Pitikö sinun päässä kaikista punkkareista tulla yhteiskunnan hyljeksimiä ihmisiä?
Asenne ja ajattelutapa on ja pysyy. Ulkoisesti ei huomaa. Ammatti maajussi(N) ja duunari. Musiikkimaku on keski-ikäisenä alkanut palautua siihen mitä nuorena kuunteli. Välissä oli ruuhkavuodet jolloin ei tullut kuunneltua mitään.
Vierailija kirjoitti:
Mikä lienee aloituksen tarkoitus? Pitikö sinun päässä kaikista punkkareista tulla yhteiskunnan hyljeksimiä ihmisiä?
Ilmeisesti ei tajua mitä koko homma tarkoittaa
Minun punkkarikavereista tuli taiteilijoita, psykologeja, opettajia, sosiaalityöntekijöitä, koodareita. Kukaan ei ole enää ulkoisesti punkkari, mutta ei ihan mikään perustaviskaan.
Vierailija kirjoitti:
Olin oikeastaan punkkarin ja rokkarin sekoitus. Tästä on jo kauan aikaa ja hyviä muistoja jäi. Olen sosiaalityöntekijä. Sitä voi sitten miettiä onko kehityksen käyrä ollut ylös vai alaspäin, kun punkkari-rokkarista tuli kukkahattu-tantta😀
Minä myös olin sekoitus, minusta tuli Insinööri.
Vierailija kirjoitti:
Erityisopettaja
Et ole koskaan ollut punkkari.
Hippi, rokkari, pukkari... puvussa ja kravatissa et tiedä mikä pään sisällä soi. Ainoa varma asia on, että terveet miehet ovat runkkareita. Peace, love and keep on truckin.
Musta tuli työkkärin täti, aiemmin olin sossun täti. Omasta mielestä jokseenkin hupaisa lopputulema, mutta punk elää edelleen. Ulkonäöstä ei kyllä uskoisi, sekin on nykyisin mallia täti.
Nuorena punkkari - nyt vanhana töissä kirjastossa
Entinen punkkari - nykyään insinööri.
Vihainen vanha nainen. No oon mä muutakin tehnyt ja kaikenlaista hyvää ja jopa tärkeää. Mutta vihaisuus pysyy ja paranee. Nykyisin ymmärrän sen syytkin.
Punkkarihan minusta tuli.