Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko sinun työpaikalla käytössä lomarahojen vaihto lomapäiviin? Toimiiko se käytännössä? Onko tasa-arvoinen toimintatapa?

Vierailija
01.06.2021 |

Meillä olisi ensimmäistä kertaa tuo ja olisi tehnyt mieli vaihtaa rahat vapaaksi, mutta koska minulla ei ole lomien ajaksi tuuraajia tai edes yhtä tuuraajaa, niin työt tuplaantuisivat lomilta palattua ja olisi kahta kauheampi stressi päällä. :(
He joilla on tuuraajat, pystyivät vaihtaa.
Ei reilua minun mielestä.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä toimii hyvin, olen vuosia jo ottanut lomarahat vapaana. Projektit ei vaan etene mun loman aikana vaan siirtyy.

Vierailija
2/39 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On käytössä. Osa ottaa rahat ja osa vaihtaa lomaan. Meillä kaikki tuuravat kaikkia tarvittaessa eli ei tarvitse miettiä että hommat jäisi tekemättä. En oikeasti usko että kukaan on noin korvaamaton, voithan jäädä vaikka huonolla tuurilla auton alle huomenna. Kaatuisiko koko yritys sen takia? Hyvin harvoin, joten siinä vähän mittasuhteita siihen omaan korvaamattomuuteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sun työt tekee, jos sairastut tai vaihdat työpaikkaa? Työnantaja vois vähän miettiä tota tuurausta.

Vierailija
4/39 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minunkaan töitä kukaan lomilla tee, joten käytännössä olisi vaikea pitää enemmäm, kuin lakisääteiset lomat. 

Vierailija
5/39 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työt seisoo lomien ja vapaitten ajan. So simple.

Vierailija
6/39 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka sun työt tekee, jos sairastut tai vaihdat työpaikkaa? Työnantaja vois vähän miettiä tota tuurausta.

En tiedä, mitä ap tekee, mutta onhan tämä ongelma usealla työpaikalla. Aika usein on nähty, että hoitamattomia hommia kasaantuu, jos joku vaihtaa työpaikkaa yllätäen. 

Vierailija
7/39 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsittelen toimeentulotukihakemuksia.

Vierailija
8/39 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On käytössä. Osa ottaa rahat ja osa vaihtaa lomaan. Meillä kaikki tuuravat kaikkia tarvittaessa eli ei tarvitse miettiä että hommat jäisi tekemättä. En oikeasti usko että kukaan on noin korvaamaton, voithan jäädä vaikka huonolla tuurilla auton alle huomenna. Kaatuisiko koko yritys sen takia? Hyvin harvoin, joten siinä vähän mittasuhteita siihen omaan korvaamattomuuteen.

Yllättävän monessa paikassa on TYÖN tekijöitä joita ei muut voi korvata. Varsinkin pienemmillä työpaikoilla

Vierailija
9/39 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä saa vaihtaa vain 12 lomarahapäivää_>6 lisälomapäivää eli viikon ylimääräistä lomaa. Sijaisia ei haluta hankkia enempää.

Vierailija
10/39 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä saa vaihtaa lomaksi max 5 päivää. En ole koskaan vaihtanut.

Vierailija
11/39 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsittelen toimeentulotukihakemuksia.

Jees. Eipä olekkaan kun yksi henkilö hoitamassa tässä maassa. Oikeassa olet

Vierailija
12/39 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yllättävän monessa paikassa on TYÖN tekijöitä joita ei muut voi korvata. Varsinkin pienemmillä työpaikoilla

Meitä on neljä, ja tosiaan tuurataan toisiamme. Monesti pienissä työpaikoissa joutuu normaalistikin tekemään monipuolisesti hommia, ei voi vain tuijottaa omaa tonttiaan. Hyvin harva työ on ihan oikeasti sellainen, johon ei voisi tuuraajaa saada, kysymys on hyvin usein työpaikan kulttuurista.

Vierailija
13/39 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korvaaminen on vaikeaa ainoastaan sellaisilla työpaikoilla joissa työntekijä on ainoa alansa osaaja, esimerkiksi lääkäri tai terapeutti. Sen sijaan sellaisessa yrityksessä jossa on monta samaa työtä tekevää henkilöä, korvaaja on helppo järjestää jos niin halutaan.

Vierailija
14/39 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liitto ei suosittele tuota toimintatapaa. Se on palkanalennus kuitenkin.

Jokainen tyylillään sitten varmaan. Itse en vaihtaisi, ellen olisi sikarikas ja mitä minä silloin työpaikalla tekisin.

Vierailija
15/39 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina olen ottanut lomapalkkaa vapaana, kun on saanut ottaa.

Meillä niistä päättää luottamusmies ja ay-järjestö suoraan työnantajan kanssa.

Raha ei korvaa sitä vapaa-aikaa minulle.

Kannattaa huomata sekin, että siinä voittaa ihan pikkasen myös verotuksen kannalta.

Vierailija
16/39 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan vaihda. Minulla on 38 lomapäivää ja 60 saikkupäivää, eiköhän ne riitä.

Vierailija
17/39 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varmaan 10 viimeistä vuotta vaihtanut lomaksi. Tässä iässä kaipaa enemmän omaa aikaa kun rahaa. Vaihdoin tosin äskettäin tiimiä ja voi olla että jatkossa tulee hankalammaksi saada vaihdettua, mutta ei sinänsä enää haittaa kun lapset on saatu siihen ikään, että kesätkin sujuu ilman aikuisia. t: N52

Vierailija
18/39 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ja olen joka vuosi vaihtanut, 13 lomapäivää lisää, todella hyvä systeemi! Omia töitänikään ei kukaan tee, joten asiakasjono kasvaa, mutta se ei ole mun ongelma.

Vierailija
19/39 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, vaihdoin puolet lomarahoista, sain 7 lomapäivää lisää. Liksa ihan kohtuullinen, mutta vapaata saisi olla enemmän. Kukaan ei hoida töitäni lomaillessani ellei asiakkaalla ole suurin piirtein henki lähdössä.

Vierailija
20/39 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä hyvä tuo vaihto että se on pienempipalkkaiselle sama kuin isompipalkkaisellekin.