Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huoltomiehet tunkee ilmoittamatta asuntoon

Vierailija
01.06.2021 |

Tämä tuntuu olevan enemmän sääntö kuin poikkeus, että jos ei mene avaamaan ovea ja siellä sattuu olemaan huoltomies millä lie akuutilla asialla, niin tunkee sitten avaimineen sisään. Kuitenkin virallisesti pitäisi asukkaalle ilmoittaa etukäteen tulostaan. Ilmeisesti ajatellaan, ettei se ole niin tarkkaa, äkkiä vaan piipahdetaan? Tai ehkä huoltomies yleisavaimineen katsoo olevansa jonkinlaisessa kaikkivoivan asemassa? Kyseessä kuitenkin kotirauhan rikkominen vähintäänkin jos asukas itse vielä kotona eikä halua ovea avata syystä tai toisesta.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asunnon omistaja pyytää huoltomiehiä tsekkaamaan kämpän kunnon.

Silti asukkaalle pitää ilmoittaa etukäteen et tullaan. Mun luo jos tulee kerrankin omilla avaimilla et oon kotona niin tuuppaan ulos asunnosta jos ei ekasta käskystä poistu.

Vierailija
22/40 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ta-yhtiön lakimies ei minulle edes suostu vastaamaan esittämiini kysymyksiin.

Muuta kyllä höpöttää. Alhaisinta p@skaa vissin vuokralaiset siinä firmassa kun vuokranantaja ei takaa kotirauhaa ja ei suostu

asiasta keskustelemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outoa, jos koko ajan hyppää huoltomiehiä. Ehkä asunnon omistajalle ilmoitetaan, mutta hän ei ilmoita sulle.

Se kuuluu ilmoittaa sille joka asunnossa asuu eikä omistajalle. Heittää pihalle huoltomiehen ja sanoo että opettele ilmoittamaan sille kenelle kuuluu.

Vierailija
24/40 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita kysymys yhtiölle, että mikä syynä ilmoittamattomaan käyntiin.

Vierailija
25/40 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole sattunut koskaan tällaista. Voisin kuvitella jossain vesivahinkotapauksessa huoltohenkilön tulevan asuntoon omilla avaimilla, mutta ei muulloin. Olen aina, 35 vuoden kerrostaloasumisen aikana, aina sopinut käyntiajan tai sitten sanonut että voi käydä, kun en itse ole paikalla.

Kyllä muuten on käynyt, itsellä huoltomies rynnii sisään juuro kun olen alastomana eteisessä suihkusta tulleena, äkkiä juoksin karkuun mitään, "mitä helvettiä sanojen saattamana, ehtis ainakin perseen nähdä, jonka jälkeen ovi suljettiin! Remppaa tehtiin parissa viereisessä asunnossa, ilmeisesti tulivat väärään asuntoon ja luikkivat karkuun! Saatana että jäi vituttamaan tuommonen rynniminen!

Vierailija
26/40 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä maalasin asuntoni seinät ja tämän takia tuuletin (kesällä) yötä myöten ikkunoita auki, jotta maali kuivuisi ja ilma vaihtuisi. Naapurin tupakkamummot juoruringissään pistivät asiat äkkiä merkille ja niin huoltomies yhtenä päivänä minun ollessa aamupesuilla ramppasi ilman mitään syytä asuntoani tarkistamaan. Ei huoltomiehien lainvastaisille tarkastuskäynneille tarvi olla mitään muuta kummempaa syytä, kuin että olet jollain tavoin herättänyt taloyhtiöiden juorukellojen mielenkiinnon ja he sitten soittelevat edespäin muualle.  Minusta erikoisen tekee ehkä pinkki irokeesini ja olen nainen. Ei sen kummempaa. Muilta osin olen ollut erittäin tyytyväinen huoltomiesten toimintaan. Hienosti hoitavat duuninsa ja ovat yleensä myös varsin huumorintajuista ja ystävällistä porukkaa.

Vierailija
27/40 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskaan ennen tässä taloyhtiössä asumista ei ole noin käynyt, mutta täällä parin vuoden asumisen jälkeen on ollut pikemminkin sääntö kuin poikkeus, että milloin mitäkin ukkoa ramppaa yleisavaimella asuntoon sisään koska vaan, ilman ovikelloa soittamattakin ovat tulleet. Eikä todellakaan ole aina mitään ilmoitettu etukäteen, tai etukäteen ilmoitettu ajankohta ei ole pitänyt paikkansa lainkaan.

Laitonta, todellakin kotirauhaa rikkovaa. Eikä mistään akuutista asiasta todellakaan kyse, väärään asuntoon on tultu jotain muka tarkastelemaan ja ties mitä. Kaksi kertaa kesän aikana tästä olen ihan täysin kilahtanut ja vetänyt kunnon raivarit. Oma mitta alkaa nyt olla täynnä. Ei kukaan voi asua ja elää näin, että vierasta porukkaa lappaa omaan kotiin avaimilla sisään milloinkin. Multa alkoi mennä yöunet jo asian takia.

Vierailija
28/40 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koskaan ennen tässä taloyhtiössä asumista ei ole noin käynyt, mutta täällä parin vuoden asumisen jälkeen on ollut pikemminkin sääntö kuin poikkeus, että milloin mitäkin ukkoa ramppaa yleisavaimella asuntoon sisään koska vaan, ilman ovikelloa soittamattakin ovat tulleet. Eikä todellakaan ole aina mitään ilmoitettu etukäteen, tai etukäteen ilmoitettu ajankohta ei ole pitänyt paikkansa lainkaan.

Laitonta, todellakin kotirauhaa rikkovaa. Eikä mistään akuutista asiasta todellakaan kyse, väärään asuntoon on tultu jotain muka tarkastelemaan ja ties mitä. Kaksi kertaa kesän aikana tästä olen ihan täysin kilahtanut ja vetänyt kunnon raivarit. Oma mitta alkaa nyt olla täynnä. Ei kukaan voi asua ja elää näin, että vierasta porukkaa lappaa omaan kotiin avaimilla sisään milloinkin. Multa alkoi mennä yöunet jo asian takia.

Tee rikosilmoitus.

Vierailija
29/40 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kannattaisi laittaa lisälukitus joku varmuuslukko, niin ettei huoltomies pääse ominpäin ilman, että itse on paikalla.

Ei tulisi mieleenkään asua asunnossa johon pääsee kuka vaan yleisavaimella koska tahansa.

Vierailija
30/40 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän asuntoon oli käyty asentamassa palovaroitin ilman mitään ilmoitusta. Meillä oli jo ennestään palovaroittimet. Epäselväksi jäi kuka hälyttimen oli asentanut, sen paremmin isännöitsijä kuin huoltoyhtiökään ei tiennyt asiasta mitään. Harkitsen muuttamista muualle.

Mulla on tollanen palovaroitin. Siinä on tallentava kamera.

Vierailija
31/40 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoltomiehillä sen enempää kuin kellään muullakaan ei ole mitään asiaa kenenkään asuntoon ilman ennakkoilmoitusta. Laki on asukkaan puolella ja niin pitää ollakin.

Tässä nyt vaan herää useampi kysymys jos kerran ongelma on jatkuvasti ramppaavat huoltomiehet. Jokin ap:n asumisessa antaa aihetta käydä tarkastuskäynneillä.

Eivät he jatkuvasti ramppaa, mutta joka kerta mitä ovat asunnossani vuosien aikana käyneet muusta  kuin yleisesti paperilapulla ilmoitettavasta syystä, ei siitä ole mitään ilmoitettu ja ihan omin päin lompsittu sisään. ap

Miksi et kysy miksi ei ole ilmoitettu?

Nokun joo lappu oli tarkoitus jättää mutkun ei nyt sattunut olemaan kynää ja muuta selitystä. Omalla kohdallani eivät ole sisään tulleet ollessani itse kotona, mutta naisystävät kertoilleet miten on oltu kuulokkeet korvilla kotona musiikkia kuunnellen (mahdollisesti vielä vähissä pukeissa) ja yhtäkkiä olleet huoltomiehet olohuoneen ovella ja säikähdetty melkein kuoliaaksi.

Mulle kävi näin 2 kertaa samassa taloyhtiössä parin vuoden sisällä, kun olin nuori opiskelijatyttö.

Olin kuumeen takia jäänyt kotiin ja heräsin syvästä unesta, kun ovikello soi. Olin niin huonovointinen, etten jaksanut nousta sängystä avaamaan ovea ja toivoin että ovikellonsoittaja lähtisi pois. No seuraavaksi ovi aukeaa ja sisään marssii huoltomies. Ilman mitään anteeksipyyntöä tallustaa kuraisilla saappaillaan yksiön poikki ja avaa parvekkeen oven, käy siellä tekemässä jotain ja lähtee takaisin. Kuraiset jäljet jäi lattialle ja ällöttävä olo minulle.

Tuosta ei tullut mitään ennakkoilmoitusta, mutta toisella kerralla asuntojen oviin oli teipattu lappuja, joissa kerrottiin, että asunnoissa tehdään remonttikartoitusta to-pe klo 7 alkaen ja ilmoittakaa, jos joku aika ei sovi. Mitään yhteystietoja ei ollut, joten teippasin oveeni lapun, johon kirjoitin suurin kirjaimin, että tulkaa perjantaina vasta klo 8 jälkeen, kun olen lähtenyt töihin kiitos. Perjantaina olin sitten suihkussa iloisena klo 6.55 ja kun tulin sieltä pyyhkeeseen kääriytyneenä, olin saada sydänkohtauksen, kun eteisessä seisoi remppaukkoja. Olivat tulleet omilla avaimilla sisään eivätkä olleet edes soittaneet ovikelloa.

Olin nuori ja ujo enkä tajunnut, että tuosta olisi voinut tehdä valituksen, mutta nykyään mulla on aina turvaketju ovessa kun olen kotona.

Vierailija
32/40 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostakaa oma asunto jos on niin höpön nuukaa. Ei kukaan ehdi kyselemään ja sopimaan vuokralaisten kanssa menoja ja tuloja. Jättäkää vihainen koira hamppuviljelmien suojaksi jos on pakko.

Vierailija
33/40 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outoa, jos koko ajan hyppää huoltomiehiä. Ehkä asunnon omistajalle ilmoitetaan, mutta hän ei ilmoita sulle.

Miksi luulet tietäväsi että asunnon omistaa eri henkilö kuin ap?

Vierailija
34/40 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ta-yhtiön lakimies ei minulle edes suostu vastaamaan esittämiini kysymyksiin.

Muuta kyllä höpöttää. Alhaisinta p@skaa vissin vuokralaiset siinä firmassa kun vuokranantaja ei takaa kotirauhaa ja ei suostu

asiasta keskustelemaan.

Hah, sitähän te olette. Lakimiehillä on oikeitakin asioita tehtävänään, eikä aikaa pikkusieluisille rähisijöille. Jos ei palvelu kelpaa, niin muuttakaa muualle.

Vierailija
35/40 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa omituisia taloyhtiöitä tai niiden hoitoa. Itse en voisi kuvitellakaan tilannetta että taloyhtiössä, jossa olen asunut yli kymmenen vuotta, huoltomies tai kukaan muukaan lampsisi sisälle tuosta vaan. Aina on asiasta  sovittu etukäteen, kuten kuuluukin.

Vierailija
36/40 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostakaa oma asunto jos on niin höpön nuukaa. Ei kukaan ehdi kyselemään ja sopimaan vuokralaisten kanssa menoja ja tuloja. Jättäkää vihainen koira hamppuviljelmien suojaksi jos on pakko.

Asunto on aina siinä asuvan/asuvien koti, jota koskee kotirauha. Ainoastaan kotietsintämääräyksellä varustetut poliisit ovat oikeutettuja menemään ilman asukkaiden lupaa asuntoihin. Myös päivystysluontoisesta huoltokäynnistä on ilmoitettava etukäteen asukkaalle. Itse käytän turvaketjua ollessani kotona ja turvalukkoa ollessani poissa. Tämä ihan huoltomiesten turvaamiseksi vihaisen lemmikin hyökkäykseltä. Toki ovessa on huoneistossa lemmikkieläin tarra, joten en tiedä onko kukaan koskaan edes kokeillut avata ovea yleisavaimella poissaollessani.

Ainoan kerran on tullut ongelma, kun olin muuttanut itselleni uuteen asuntoon ja huoltomiehen piti tulla tekemään muutotarkastus. Ei meinannut virolaistaustainen huoltomies ymmärtää, että asuntoon ei pääse ennen kuin olen kotona, koska ovi on turvalukossa.

Vierailija
37/40 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoon asunnoissa oli sama meininki.

Vierailija
38/40 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tumma hultohemmohan tunkeutuu vaikka toisen römpsään

Vierailija
39/40 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämäkin näitä hiljaa päin helvettiä meneviä asioita, joiden vain annetaan valua tilanteeseen, jossa vuokralla asuvat ovat vapaata riistaa? Pitäisi olla tosi tiukka kuri tässä asiassa, ja huoltofirmat olisivat korvausvastuussa työntekijöittensä rikkomuksista. Tuossahan ihminen ei asu missään, jos kotiin marssitaan ilmoittamatta. Ei se ole silloin koti vaan jotain paljon vähemmän.

Vierailija
40/40 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asentakaa valvontakamera kotiinne. Ei maksa paljon.

Hälytys tulee kännykkään, kun liikettä. Jää kuva tietoihin. Pystyt seuraamaan reaaliaikaisesti tapahtumia kännystä.

Pitäisi olla jo ihan kotivakuutuksen ehto nykyisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yhdeksän