Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yo-juhlat ja flunssainen lapsi: miten käy?

Vierailija
01.06.2021 |

Nuorimmainen flunssassa. Koronatestissä käyty ja se negatiivinen.

Mutta miten on, voidaanko silti juhlat järjestää? Ja voinko leipoa juhlissa tarjottavia leivonnaisia täällä kotona, kun lapsella on vielä flunssan oireita? Hän ei toki osallistu leivontaan millään tavalla, mutta voinko leipoa ollenkaan täällä kotona nyt?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu oireista.

Onhan tässä aikaa parantua.

Leipoisin, ja

Katsoisin esim torstaina mikä olo.

Vierailija
2/24 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oireina lievä yskä, nenän tukkoisuus ja valuminen.

Oireet eivät ole este siis leipomiseen? Ei ole mahdollisuutta, että leivonnaiset kontaminoituisivat ja niiden kautta voisi vieras saada flunssatartunnan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jestas sentään, kysytkö tätä ihan oikeasti?

Mietitkö oikeasti voiko kotona leipoa, kun testissäkin käyty jo?

Kyllä ihmiset on sekaisin!

Vierailija
4/24 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en haluaisi teidän juhliin.

Vierailija
5/24 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä juhlat, kerro etukäteen että nuorimmainen flunssassa.

Normaalit ihmiset tulee juhliinne, psykoottiset pysyy kotona. Aivan järjetöntä, että normaali kansa on alkanut pelätä flunssaa. Flunssa!

Jos ketään ei tule, nauttikaa itse juhlistanne. Älä pilaa nuoren iloa peruuttamalla juhlat!

Vierailija
6/24 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen joka saa siellä flunssatartunnan, joutuu testiin ja jäämään töistä pois, jollei jo ole etätöissä.

Vahinko voi olla melkoinen.

Kerro nyt ainakin vieraille, mikä on tilanne, jotta voivat itse päättää tulevatko hakemaan tartunnan, olipa koronaa tai ei. Testihän _voi_ näyttää väärää negatiivistakin.

Minä en tulisi.

Vierailija
7/24 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei itsessään pelota pitää juhlia ja kun testikin oli negatiivinen niin siltä osinkin ok.

Mutta kun nykyään ei ole ns.olemassakaan enää normaalia flunssaa vaan ihmiset ovat varuillaan ja kauhuissaan, jos jollakin yhtään mitään oireita on. Ymmärrän tietenkin, jos olisi kuumeinen infektio niin silloin ei olisi tietenkään mitään asiaa mennä pitämään juhlia. Mutta tiedän meidänkin tuttavapiiristä ihmisiä, jotka eivät varmasti tule, vaikka testi on negatiivinen, kun kuulevat, että yhtään vielä olisi oireita esim. pientä nuhaa tms.

Vierailija
8/24 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin helmikuussa flunssassa ja olin melkein kaksi viikkoa tosi kipeänä ja sairauslomalla . Hirveä yskä jatkui kuukauden.

Niin että mitä nyt pikku flunssasta, niinkö???

Vierailija
9/24 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja aion kyllä kertoa tilanteesta kaikille osallistujille, jokainen saa päättää sen jälkeen itse tulevatko. Koska tiedostan tuonkin, että jos normaali flunssakin tarttuu, aiheuttaa se tuon testikierteen.

Tympäisee ylioppilaan puolesta, joka on juhliaan odottanut pitkään. Kaikki kiva opiskelun ajalta on ollut kiellettyä, nytkö menee vielä tämäkin... olemme vuokranneet juhlatilan jne., jotta voimme pitää juhlat porrastetusti turvavälein ja ulkonakin mahdollisuus olla. Näinkö alan perumaan kaiken..

Vierailija
10/24 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen näitä koronahysteerikkoja (ainakin suvun mielestä).

Koronatestit antavat välillä väärän negatiivisen tuloksen. Se ei kyllä ole kovin todennäköistä.

Flunssaiset lapset saisivat pysytellä nyt pääosin omassa huoneessa ja pelailla tietokoneella huoletta. Leipoisin kotona mutta ennen leipomista pesisin hanat, Kaapin ovenkahvat ja työtasot. Vaihtaisin puhtaat pyyhkeet keittiöön. Leipoisin normaalisti ja sitten laittaisin Leivonnaiset pusseihin, laatikoihin ym.

Jos lapsella nuha jatkuu niin kysyisin esim torstaina voiko päästä uudelleen testiin. Niin että tulos kerkeää ennen juhlia varmasti. Jos edelleen nega tai oireet olisivat loppuneet ennen juhlia niin pitäisin juhlat normaalisti. Jos lapsella oireita niin lapsi pysyttelisi juhlien aikanakin kauempana vieraista.

Pitäkää kivat ja turvalliset juhlat!

Vierailija
11/24 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap suunnitelmasi vaikuttaa hyvältä. Siis että kerrot vieraille tilanteesta. Uskoisin että suurin osa uskaltaa tulla mutta kiva että kerrot sillä jollekkin voi olla tärkeä tieto ja osaa jäädä pois (jos vaikka tulossa joku pääsykoe/tärkeä lääkärikäynti ym).

Vierailija
12/24 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidä juhlat, kerro etukäteen että nuorimmainen flunssassa.

Normaalit ihmiset tulee juhliinne, psykoottiset pysyy kotona. Aivan järjetöntä, että normaali kansa on alkanut pelätä flunssaa. Flunssa!

Tajuatko sinä, että lukemattomilla työpaikoilla on nyt kielto mennä töihin pienimmässäkin flunssaoireessa? Tajuatko sinä, mitkä tappiot siitä tulee ja mitkä ongelmat työpaikalla, kun työstä puuttuu tekijöitä - vaikkapa hoitajia sairaalasta niiden FLUNSSAoireiden takia???

Vierailija
13/24 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa muu perhe nukkua kunnon yöunet joka yö ennen juhlia, ettette sairastu muutkin. Stressi ja vähät unet alentaa vastustuskykyä. Mieluummin vaikka jättää jokin leipomus tai siivoushomma tekemättä, ettei yöllä tarvitse huhkia. Ja peskää käsiänne kotonakin. D-vitamiinia sitten vielä vähän isompaa annosta ja sinkkiäkin moni syö, jos flunssa uhkaa.

Eihän sen flunssainen lapsen tarvitse pyöriä vieraiden joukossa, riippuu tietysti kyllä lapsen iästä, osaako/voiko pyytää pitämään etäisyyttä.

Vierailija
14/24 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhlat joko perutaan tai siirretään ulos ja flunssainen ei osallistu. Leipomista ei tietenkään estä. Ja muista ilmoittaa, niin joku rokottamaton riskiryhmäläinen voi päättää jäädä pois.

Vierailija
15/24 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse siirtäisin juhlia, sillä en haluaisi ottaa riskiä vieraiden sairastumisesta. Flunssaoireet pakottaisi vieraat karanteeniin ja osalla saattaa olla vielä juhlia useammassa paikassa, jolloin se ei koskisi vain teidän juhlissa olleita.

En myöskään vieraana haluaisi tulla juhliinne, jos tiedossa on, että siellä on flunssaa liikkeellä.

Vierailija
16/24 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse siirtäisin juhlia, sillä en haluaisi ottaa riskiä vieraiden sairastumisesta. Flunssaoireet pakottaisi vieraat karanteeniin ja osalla saattaa olla vielä juhlia useammassa paikassa, jolloin se ei koskisi vain teidän juhlissa olleita.

En myöskään vieraana haluaisi tulla juhliinne, jos tiedossa on, että siellä on flunssaa liikkeellä.

Sittenkään, vaikka tila on iso ja tytöllä mahdollisuus olla ulkona tuolloin? Tänne on luvattu hyvää säätä lauantaille ja nuhassa/yskässäkin on mahdollisuus olla ulkona, kun on lämmin. Lapsi on jo lähes 11v, joten ymmärtää kyllä annetut ohjeet ja turvasäännökset.

Vierailija
17/24 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sittenkään, vaikka tila on iso ja tytöllä mahdollisuus olla ulkona tuolloin? Tänne on luvattu hyvää säätä lauantaille ja nuhassa/yskässäkin on mahdollisuus olla ulkona, kun on lämmin. Lapsi on jo lähes 11v, joten ymmärtää kyllä annetut ohjeet ja turvasäännökset.

Ulkotiloilla ei olisi merkitystä.

Vierailija
18/24 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirtäisin juhlat. Ei ole vastuullista pitää juhlia, jos perheessä on sairaita. Flunssa voi kiertää teidät kaikki ja huolellisesta varomisesta tarttua muihinkin.

Vierailija
19/24 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se ole ennen korona-aikaakin ollut hyvän tavan mukaista kertoa jos joku perheestä on flunssassa juhlien aikaan? Pidätte juhlat mutta ilmoitat kaikille flunssasta ja kaikki saa itse valita tulevatko paikalle vai ei.

Vierailija
20/24 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäpäin asutte? Suuressa osassa maata on edelleen 10 hengen kokoontumisrajoitus. Me jätämme juhlien pidon siosiolla väliin, sillä kaikki eivät ole kahteen kertaan rokotettuja 2 viikkoa ennen juhlia. Teilläkin on riskinä, että vieraat sairastuvat flunssaan, kaikki joutuvat testiin ja karanteeniin iso joukko vieraidenne läheisiä ennen kuin negatulos tulee. Yo voi odottaa kesään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kuusi