Kilppariarvoista tietäviä. Mielipide arvoista.
Tänään otetut arvo
TSH 3,59 (viite 0,5-4)
T4v 15 (viite 11-23)
Lääkkeittä 2kk
11.11.2020
TSH 2,65 (viite 0,4-4)
T4v 16,5 (viite 10-21)
Joulukuussa kävin lääkärissä pahentuneiden oireiden vuoksi. Käski lopettaa lääkitys keväällä koska kilpparin vajista mulla ei ole. Veikkasi burn-out:ia. Lopetin maaliskuun lopulla ja huhtikuun alussa hakeuduin toiselle lääkärille joka määräsi kokeisiin kun lääkkeittä 2kk.
Mitä mieltä noista arvoista? Oireita on...kuiva iho, paino noussut 2kk aikana, väsymys, saamattomuus, lihakset väsyy (hapottaa), särkyjä ympäri kroppaa, rytmihäiriöitä.
Kommentit (13)
Tuo on pitkä stoori. Oireiden takia olen juossut lääkäreillä. Toiset sanoo on vajis, toiset käskee lopettaa lääkket kun ei ole vajis. Lääkäri joka määräsi lääkkeet ei edes itse tiennyt sitä kun menin kontrolliin. Ei tiennyt miksi pyysin lähetettä labraan vaikka itse pyysi käymään. Ihan törppö.
Ap
Mitkä olivat alkuperäiset arvot, joiden perusteella lääkitys määrättiin? Oliko vasta-aineet koholla?
Vaikea vastata kun ei tiedä koko tarinaa ja sitä, onko sinulla kilpirauhasen vajaatoiminta vai ei. Jos nykyisillä arvoilla ei suostuta aloittamaan lääkitystä uudelleen, ei kai auta kuin odottaa, että tsh nousee rajan yli, kuten suunta näkyy olevan.
Lähtöarvot muistaakseni
TSH 4,5
T4v 12
Vasta-aineet otettu joskus vuosia sitten eikä niitä ollut.
Tää ollut nyt jo vuosien taistelu..
Ap
Hyvät arvot (mulla samat ja olen lääkityksellä ollut jo 20 vuotta). Mieti muita sairauksia tai elintapoja.
Vierailija kirjoitti:
Hyvät arvot (mulla samat ja olen lääkityksellä ollut jo 20 vuotta). Mieti muita sairauksia tai elintapoja.
Itseasiassa näyttää olevan mulla 3.64 ja 14 - kolmisen viikkoa sitten mitatut ja Hashimoto on, eli vasta-aineet koholla, aina.
Siis onko tyroksiinista ollut jotain apua vai ei? Kirjoitat oireiden pahentuneen, jolloin lääkäri käski lopettaa lääkkeen. Sen jälkeen oireet on taas pahentuneet...?!
Kilppareiden arvoista tiedän ainakin sen että pizza on parasta ruokaa ja Tikku on mestari, ei mikään halla-aho
TSH liian korkea. Mulla on pahat oireet, jos menee noin korkeaksi. Nyt mulla on yhden paikkeilla.
Miten niin ei ole kilpparin vajista jos kerran lääkityksellä olet ollut?