Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Näkeekö ihmiset jotka kokeilevat toisen silmälaseja, samalla tavalla niiden kanssa kuin se lasien omistaja ilman niitä?

Vierailija
31.05.2021 |

Vai miten se menee?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No omalla voimakkuudellani olevista laseista näen samallain kuin omista, mutta esim -4 en nää kuin suttua.

Vierailija
22/23 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mutta jokainen joka on kokeillut lasejani näkee niillä kaiken kahtena. Mistäköhän mahtaa johtua?

Taittovika? Mulla on tosi vahvat lasit, mutta ei ne tuollaista tee muille.

Lievää hajataittoa on, mutta tosiaankin lievää. Silmät ovat kyllä eri paria, ja silmien välillä on melko iso vahvuusero (miinusta molemmat).

Sinun aivosi ovat tottuneet linssien isoon vahvuuseroon ja osaavat yhdistää eri silmiltä tulevat erikokoiset kuvat yhdeksi. Tottumattomien aivot eivät osaa tätä yhdistämistä tehdä, joten he näkevät kaksi eri kuvaa eli kaiken kahtena.

Näkeekö sitten ilman laseja kahtena sen jälkeen kun on tottunut edelläkuvattuihin laseihin?

Itse asiassa kyllä voi nähdä. Ainakin jos olen tyyliin viikkoja putkeen pitänyt koko ajan laseja ja vaihdan piilareihin niin kyllä alussa menee hiukan silmiltä tottua siihen, että laseja ei ole. Toki alun jälkeen siihenkin taas sopeutuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaankin jos itsellä on normaali näkö, niin ei laseilla näe paljon mitään jos niissä on vähänkään vahvuutta. Tai no ehkä tyyliin -1 laseilla voi vielä nähdä suht OK, mutta esim. -5 laseilla ei enää mitään. Kerran kokeilin omia miinus vitosia piilareiden päälle ja kaikki oli todella sumeaa.