Jos kotonasi syttyisi tulipalo ja sinulla olisi aika pelastaa 1 asia, mitä pelastaisit? (ihmisiä ja lemmikkejä ei lasketa mukaan=
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Kännykän ja lompakon
niin kumpi?
Ulkoinen kovalevy. Siellä lasteni kaikki vauva- ja lapsuuskuvat varmuuskopioina. Kaiken muun pystyn rahalla hankkimaan kaupasta.
Tietokoneen ulkoisen kovalevyn, siellä on valokuvat.
jos olisi oma kämppä, niin kännykkä, että voisi soittaa palokunnan. jos vuokrakämppä, niin rahapussi
Miksei saisi pelastaa ihmisiä tai lemmikkejä?
Miksi ihmeessä olisi tärkeämpää pelastaa esineitä?
Vierailija kirjoitti:
Oletettavasti ap tarkoittaa että niiden lisäksi. Muutenhan kaikki vain listaisivat lemmikkinsä/lapsensa/puolisonsa
Käsilaukkuni. Siellä on aina lompakko, passi, ulkonen kovalevy ja lääkkeitä. Eiköhän niillä sitten jo pärjäis. Naapurista soittaisin 112, eli puhelin vois jäädä.
Minä en osaisi ajatella tuossa tilanteessa. Syöksyisin varmaan ulos mukanani jokin aamutossu, hammasharja tai jotain muuta yhtä "järkevää".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vihkisormus
Tämä myös, tosin todennäköisesti olisi jo sormessani ellei olisi yö.
Riisuuko joku sormuksen yöksi? Minulla ne on sormessa aina paitsi leipoessa.
Sormuksessani on paljon timantteja ja ne raapivat minut verille pyöriessäni jos en riisu sormusta yöksi.
Siskon maalaaman taulun. Hän on ihan ns. Oikea taiteilija.
Vierailija kirjoitti:
tästä saisi hyvän aloituksen: kumman pelastaisit tulipalosta, vauvasi vai kissasi? voisi tulla mielenkiintoinen jakauma
Vierailija kirjoitti:
Minä en osaisi ajatella tuossa tilanteessa. Syöksyisin varmaan ulos mukanani jokin aamutossu, hammasharja tai jotain muuta yhtä "järkevää".
Nyt voit ajatella. Ylipäätään nämä asiat ovat niitä, jotka pitää ajatella etukäteen, silloin oikeassa vaaratilanteessa on helpompi toimia, kun on harjoitellkut etukäteen (Samasta syystä paloviranomaiset suosittelevat harjoittelemaan säännööllisesti hätäpoistumista, toimintatapoja yms. samalla tulee varmistettua, että hätätiet ovat esteettömiä).
Mieti mikä on sellaista, mikä on välttämätöntä ottaa mukaan ja sitten mieti mihin sen tavaran laitat, jotta se löytyy nopeasti. Minulla se on kassakaappi, koska siellä on tärkeitä papereita ja siellä on myös varmuuskopiot tietokoneeni sisällöstä sekä muuta minulle/perheelle arvokasta.
Kuopuksen unilelun, kaiken muun voi korvata.
Vierailija kirjoitti:
Oletuksena on varmaanki se, että lapset ja lemmikit on opetettu toimimaan hätätilanteessa, eli ns. osaavat pelastaa itsensä. Meillä on kissatkin opetettu tulemaan ihmisen luo kun palovaroitin soi (se vei hieman aikaa, sillä palovaroittiminen ääni kääntyy kissan korvissa helposti taisteluhuudoksi). helpompi pelastaa kissa verrattuna siihen, että pitäisi mennä savusukeltamaan sänkyjen alle ja kaappien sisälle ilman savuvukelluslaitteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin, että päiväkirjat. Niitä on seitsemäntoista vuoden ajalta, ja ne ovat kivasti samassa laatikossa. Kaiken muun pystyy korvaamaan, eikä kotonani ole oikeastaan mitään rahallisesti arvokasta.
haluatko oikeasti lukea narinaasi 17 vuoden ajalta. kukaan muu ei ainakaan halua
Niin, ei ole tarkoituskaan, että kukaan muu niitä lukisi.
Valokuvat joko paperiset tai kovalevyllä olevat. Tai kuopuksen unilelun, tyttö on jo 8 vuotta mutta se unilelu on ollut vauvasta saakka ja rakas kuin mikä.
Tai laatikon missä on lasten askartelut ja piirustukset.
Toivottavasti ei ikinä tarvitse valita.
kannattaisi ottaa ne lääkkeet ajoissa, niin osaisit laskea yhteen.