Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Farmaseutit hoi - Gabrion

Vierailija
31.05.2021 |

Minulla on hermokipuun määrättynä Gabrionia. Onko tavanomaista, että lääkkeen antama helpotus kestää vain noin 3-4 tuntia?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gabrion (gabapentiini) on hermokipulääke, joten sen pitäisi ainakin ajan myötä auttaa kellon ympäri. Edellyttäen, että käytät sitä päivittäin. Voisit ehkä vielä keskustella lääkärisi kanssa siitä, onko annos riittävä ja onko tarpeen ottaa useamman kerran päivässä. T. Farmaseutti

Vierailija
2/10 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Gabrion (gabapentiini) on hermokipulääke, joten sen pitäisi ainakin ajan myötä auttaa kellon ympäri. Edellyttäen, että käytät sitä päivittäin. Voisit ehkä vielä keskustella lääkärisi kanssa siitä, onko annos riittävä ja onko tarpeen ottaa useamman kerran päivässä. T. Farmaseutti

Kiitos vastauksestasi. Otan lääkettä kolmasti päivässä, kuten tätä lääkettä on suositeltu otettavan sen lyhyen puoliintumisajan vuoksi. Lääkitys on aloitettu vasta pari viikkoa sitten ja sitä nostetaan koko ajan ja tarpeen niin vaatiessa 3600mg asti. Mietin vain sitä, että lääke auttaa, mutta huomaan sen tehon hiipuvan aina ennen, kuin otan lääkettä uudestaan. Kiitos sinulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla hoidetaan Gabrionilla kutinaa, johon ei ole löydetty mitään syytä. Tutkimuksia tehty ja hoitoja kokeiltu. Ainoastaan Gabrion ja antihistamiini yhdessä auttavat melko hyvin. Nyt on vaan ollut jo viikkoja ongelmia kurkun kanssa. Se ei ole kipeä, mutta ihan tukkoinen ja käheä. Ääni on koko ajan painuksissa eikä se avaudu kunnolla ollenkaan. Välillä saa yskiä ja kakoa, kun tuntuu, että tukehtuu. Eli voiko näinkin pahat oireet johtua Gabrionista, se kun kuitenkin lääkeinfon mukaan saattaa kuivattaa kurkkua. Vai pitäisikö syytä etsiä muualta. Minulla on todettu refluksitauti ja palleatyrä. Mitään närästystä tai poltetta ei kuitenkaan ole.

Vierailija
4/10 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla hoidetaan Gabrionilla kutinaa, johon ei ole löydetty mitään syytä. Tutkimuksia tehty ja hoitoja kokeiltu. Ainoastaan Gabrion ja antihistamiini yhdessä auttavat melko hyvin. Nyt on vaan ollut jo viikkoja ongelmia kurkun kanssa. Se ei ole kipeä, mutta ihan tukkoinen ja käheä. Ääni on koko ajan painuksissa eikä se avaudu kunnolla ollenkaan. Välillä saa yskiä ja kakoa, kun tuntuu, että tukehtuu. Eli voiko näinkin pahat oireet johtua Gabrionista, se kun kuitenkin lääkeinfon mukaan saattaa kuivattaa kurkkua. Vai pitäisikö syytä etsiä muualta. Minulla on todettu refluksitauti ja palleatyrä. Mitään närästystä tai poltetta ei kuitenkaan ole.

Kyllä voi, vielä kun sulla on se refluksi. Tietysti voi olla jotain muutakin.

5/10 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastasit, että kyllä voi. Tarkoititko siis, että voi johtua Gabrionista?

Vierailija
6/10 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mnulla myös Gabrion 300mg kolmesti päivässä kolmoishermosärkyyn.

Alkanut yskittämään ja kurkkua kutittaan, välilllä saa yskiä ja yskiä. Voiko siis tämä lääke olla syy tähän köhimiseeni. Mietin jo, että pitäiskö ottaa yhteyttä lääkäriini vai onko kuitenkin jollain toisella lääkkeellä taas enempi haittavaikutuksia jos taas vaihdetaan. Käyttänyt muutaman kk tätä lääkettä ja Trileptalia.

Vastauksista kiitollinen.

Vierailija
7/10 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivun lievitys tulee pikkuhiljaa, kun on lääkettä syönyt useita viikkoja. Aluksi lääke lähinnä väsyttää. Annostus aloitetaan miedolla, aluksi yleensä vain iltaisin, lisäten sitten päivään ja aamuun. Itselle sopiva ja toimiva annos pitää löytää lääkärin kanssa.

t. farmaseutti

Vierailija
8/10 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kivun lievitys tulee pikkuhiljaa, kun on lääkettä syönyt useita viikkoja. Aluksi lääke lähinnä väsyttää. Annostus aloitetaan miedolla, aluksi yleensä vain iltaisin, lisäten sitten päivään ja aamuun. Itselle sopiva ja toimiva annos pitää löytää lääkärin kanssa.

t. farmaseutti

Tavanomainen annostus on nostaa annosta siten, että 1. pvnä 1 tabletti, toisena 1 tabletti kahdesti ja 3. päivästä alkaen 1 tabletti kolmesti. Lääkkeen vahvuutta voidaan nostaa, jos teho tuntuu hiipuvan jo muutamassa tunnissa. Neuropaattisessa kivussa voidaan hiljakseen edetä maksimiannokseen, joka on 3600 mg / vrk.

Vierailija
9/10 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua, mä mietin että miksi tämä on niin tuttu nimi. Mä olen saanut tätä unettomuuteen.

Vierailija
10/10 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mnulla myös Gabrion 300mg kolmesti päivässä kolmoishermosärkyyn.

Alkanut yskittämään ja kurkkua kutittaan, välilllä saa yskiä ja yskiä. Voiko siis tämä lääke olla syy tähän köhimiseeni. Mietin jo, että pitäiskö ottaa yhteyttä lääkäriini vai onko kuitenkin jollain toisella lääkkeellä taas enempi haittavaikutuksia jos taas vaihdetaan. Käyttänyt muutaman kk tätä lääkettä ja Trileptalia.

Vastauksista kiitollinen.

Mulle ilmestyi Gabrionista järkyttävä määrä finnejä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yhdeksän