Säilyykö Subwayn leipä syömiskelpoisena (vaikka maku kärsisikin) vuorokauden jääkaapissa?
Haluan huomispäivän evääksi Subin, ja tietystä syystä tilaus on tehtävä nyt. Joten säilyykö vai onko siinä jokin pilaantumisvaara?
Kommentit (9)
Kokemuksesta laittaisin että säilyy ja on syötäväksi kelpaavaa seuraavanakin päivänä. Aika löysäähän se on jos paljon kastiketta ja muutenkin. Salaattikin nuhjustuu helposti. Muuten ok.
Tiiviiseen rasiaan vaan.
Subwayn slogan on ”eat fresh” ja tuoreus onkin ainut positiivinen asia niissä täytepatongeissa. Miksi ihmeessä siis kukaan haluaisi nuhjuista vetistä löllösämppyä syödä? Mikrobiologisesti ajatellen se varmaan on vielä turvallista yhden päivän säilytyksellä, mutta yhdistelmä kasvikset-majoneesi-lihatuote kyllä alkaa nopeasti elättää muitakin kuin maksajaansa.
Oon monesti syönyt seuraavana päivänä toisen puolikkaan isosta subista, hyvim se säilyy. Vähän vetistyy, mutta maistuu silti hyvältä.
Mikset tee tilausta huomiselle nyt? Kyllä sen niinkin voi tehdä.
Itse tilaan usein 30 cm subin ja syön toisen puolen seuraavana päivänä.
Kyllä se syötävää on, mutta tietysti parasta tuoreena.
Säilyy toki. Kannattaa täytteitä valitessa vältellä överimäärää kastikkeita, ettei leipä mene ihan muhjuksi kaikesta nesteestä.
Ihan yhtä hyvää on seuraavanakin päivänä. Ehkä jopa parempaa, kun kastike pehmentää leipää ja ehtii imeytyä.
Säilyy. Tilaisin ilman kastikkeita ja laittaisin itse syödessä kastikkeet.
Säilyy mutta maistuu aika pahvilta