Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työterveyslääkäri: Ihmisiä työterveyshuollosta TEHOHOITOON. "Tosi ikäviä tapauksia tulee vastaan."

Osa kuolee
31.05.2021 |

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/201801092200655618

"- Suomessa on kuollut perusterveitä ihmisiä ja sairastuneita joutuu teholle aika paljon. Tosi ikäviä tapauksia tulee vastaan työterveyshuollossa ja ihmisiä joutuu tehohoitoon"

Jotkut sanovat tätä tautia flunssaksi, kun luulevat sairastamaansa flunssaa influenssaksi.

Aiotko ottaa rokotteen?

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan. Sairastettu on kerran ja ei koskaan enää.

Vierailija
2/60 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusmeininkiä oli koronaa tai ei. Ei työelämässä olevalle yllätyksenä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työterveyshuolto hahaha....hahahahahahahahahhaaaahhahahah jne hahaha.

Vierailija
4/60 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 vuotta vanha uutinen.

Vierailija
5/60 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

3 vuotta vanha uutinen.

senkö jälkeen influenssa on muuttunut vaarattomaksi??

Vierailija
6/60 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut laitettiin työterveydestä suoraan sairaalaan kun mulla oli a influenssa. happisaturaatio liian alhaalla. Sairaalassa kamppailin happimaski naaamalla erittäin ankarassa taudissa ja jos olisi lisähapen tarve noussut, teho-osasto olisi saanut 31 v potilaan. kuntoutuminen kesti ja esim. kävelyä piti harjoitella.

Vierailija
7/60 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä yksityisellä lääkäriasemalla ja onhan se jollain tapaa vähän hämmästyttävää, että ensiapua tai jopa tehohoitoa tarvitseva on saanut raahattua itsensä ensin yksityiselle, vaikka oikea osoite olisi keskussairaala.

Vierailija
8/60 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen töissä yksityisellä lääkäriasemalla ja onhan se jollain tapaa vähän hämmästyttävää, että ensiapua tai jopa tehohoitoa tarvitseva on saanut raahattua itsensä ensin yksityiselle, vaikka oikea osoite olisi keskussairaala.

Yleensä omainen tuo influenssapotilaan. Happitaso voi paljastua vaarallisen matalaksi. Laitetaan eteenpäin.

Vierailija
9/60 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä omainen tuo influenssapotilaan. Happitaso voi paljastua vaarallisen matalaksi. Laitetaan eteenpäin.

Tietenkin aina on näitäkin, jotka eivät vaikuta niin sairailta ja tulee vähän yllätyksenä sairaalahoidon tarve, mutta usein nämä valitettavasti ovat varsin henkitoreissaan ja kyllä silloin oikea paikka on mennä suoraan sairaalaan.

Vierailija
10/60 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti tulee yllätyksenä, jos on tottunut sairastamaan pari päivää nuhaa viiden vuoden välein. Vatsataudit ovat itseä koetelleet paljon kovemmin ja sen vuoksi jätänkin työpaikkaruokailut suosiolla väliin aina kun noro jyllää asuinalueella.

Vierailija
11/60 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinne sairaalaan ei mennä? Soitin itkien terveyskeskukseen, että kuumetta on ollut yli 39 astetta kolme päivää, olen astmaatikko ja rintaa puristaa enkä voi nukkua, kun en saa hengitettyä. Todettiin, että nyt on influenssaa, tuplaa astmalääkkeet. Kerroin, että olin ne jo tuplannut, ja sain vastaukseksi, että triplaa ne, muuta ei kuulemma voi tehdä ja lääkärille en saa mennä tartuntavaaran vuoksi.

Onneksi viiden päivän kidutuksen jälkeen olo vähän helpottui. En todellakaan olisi mennyt sairaalaan, sain niin selkeää vähättelyä, että uskoin liioitelleeni, ellei mies olisi vahvistanut kaiken. Pääsin työterveyslääkärille, sain prednisonia, vaikka olo alkoi jo helpottaa. Sairastin yhteensä kaksi viikkoa, toipuminen kesti pitkään ja olin tuolloin 36-vuotias.

Vierailija
12/60 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinne sairaalaan ei mennä? Soitin itkien terveyskeskukseen, että kuumetta on ollut yli 39 astetta kolme päivää, olen astmaatikko ja rintaa puristaa enkä voi nukkua, kun en saa hengitettyä. Todettiin, että nyt on influenssaa, tuplaa astmalääkkeet. Kerroin, että olin ne jo tuplannut, ja sain vastaukseksi, että triplaa ne, muuta ei kuulemma voi tehdä ja lääkärille en saa mennä tartuntavaaran vuoksi.

Onneksi viiden päivän kidutuksen jälkeen olo vähän helpottui. En todellakaan olisi mennyt sairaalaan, sain niin selkeää vähättelyä, että uskoin liioitelleeni, ellei mies olisi vahvistanut kaiken. Pääsin työterveyslääkärille, sain prednisonia, vaikka olo alkoi jo helpottaa. Sairastin yhteensä kaksi viikkoa, toipuminen kesti pitkään ja olin tuolloin 36-vuotias.

Influenssapotilaita ei haluta kuormittamaan sairaaloita, koska tarttuu rokotettuihin hoitajiin, on työläs ja pitkä tauti eikä sote saa rahaa valtiolta.

Mun miehelle vaan sanotyiin että mun pitää vain koittaa taistella kotona ja hoito-ohjeita, vaikka en enää pystynyt liikkumaan omin voimin. Lopulta sairaalaan ja mut tutkinut lääkäri ihmetteli mun miehelle miksi ei tultu aikaisemmin. Olin itse armeliasti jo tajuton siinä vaiheessa.

Vierailija
13/60 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taistelin ankarassa H1N1pdm09:n aiheuttamassa influenssassa tammi-maaliskuun aikana. Tauti vei minut sairaalaan ja lisähappea kului. Kotiuduin luurankona rollaattorin avulla kulkien. Ikää oli 38 vuotta eli näköjään tässä iässä influenssa on paha vastus. Ei ollut koronaa, testattiin sekin.

Vierailija
14/60 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin aina on näitäkin, jotka eivät vaikuta niin sairailta ja tulee vähän yllätyksenä sairaalahoidon tarve, mutta usein nämä valitettavasti ovat varsin henkitoreissaan ja kyllä silloin oikea paikka on mennä suoraan sairaalaan.

influenssaan sairasuneella hapetus voi olla vaarallisen matala mutta potilas ei itse sitä tajua, koska olo on todella todella huono muutenkin.

Vierailija
15/60 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain työterveydestä valmiiksi lähetteen päivystykseen. Seuraavana päivänä sitä tarvitsin ja lähetteenkin kanssa piti jonottaa monta tuntia päivystyksessä. Pääsin sentään suoraan erikoissairaanhoidon puolelle.

Viikko vierähti osastolla lisähapessa.

Vierailija
16/60 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kuules influenssassa on pää niin sekaisin ja toimintakyvytön että kovin järkevästi on mahdotonta toimia.

Vierailija
17/60 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostit sitten vuoden 2018 ketjun taas.

Vierailija
18/60 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsos kun siellä yksityisellä pääsee lääkärin pakeille muutamassa minuutissa, sairaalassa joutuu pahimmassa tapauksessa jonottamaan vuorokauden eikä sittenkään pääse lääkärin puheille. Kiva niille, joilla on työterveyshuolto. Vähemmän kiva niille, jotka on julkisen terveydenhuollon varassa.

Vierailija
19/60 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

3 vuotta vanha uutinen.

Öyhöttäjille kelpaa mikä vaan mikä netistä löytyy ja tulee omaa älyttömyyttään. 😆

Vierailija
20/60 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

3 vuotta vanha uutinen.

Öyhöttäjille kelpaa mikä vaan mikä netistä löytyy ja tulee omaa älyttömyyttään. 😆

Mitä tarkoitat? Tuosta uutisestahan käy ilmiselväksi se, että korona ei todellakaan ole sen kummempi tauti kuin influenssakaan. Silti kohta kaksi vuotta hysterisoitu. Miksi influenssan kanssa ei ole tehty samoin? Toinen hyväksytään normaalina asiantilana, mutta toinen vastaava on kauhistus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yhdeksän