Olen herkkä mutta tuli paha mieli kun bussikuski…
Viitoin normaaliin tapaani bussia pysähtymään (pysäkin ohi kulkee vain yksi bussilinja), eli ei ole mahdollista että olisin odottanut mitään muuta bussia. Lopetin ilmeisesti viittoamisen liian aikaisin, kun bussikuski menetti malttinsa. En muista sanatarkasti mitä hän sanoi, mutta pointtina oli että ei kuulemma tiennyt olenko tulossa bussiin vai ei. Ja lopuksi törkeä lotkautus: ”Tuliko selväksi!?” Kuski oli ulkomaalainen nainen, joten voi olla että ei tajunnut miten törkeä tuo ”tuliko selväksi??” on. Äänensävynsä oli kuitenkin vittuuntunut.
:( Miksi olen näin herkkä
Kommentit (17)
No huoli pois.
Minä viiton aina niin pitkään kunnes näen että kuski laittaa vilkun päälle (jotkut vasta pysäkillä ollessaan jo!), koita sitä tapaa itsekin ensi kerralla?
Voit laittaa palautetta bussiyhtiöön.
Asioista voi sanoa niin monella tavalla, miksi pitää puhua törkeään sävyyn tuntemattomalle ihmiselle? Vieläpä asiakkaalle. Maltinmenetys tuli ihan puskista koska viiton aina samalla tavalla, kuski oli ilmeisesti katsonut juuri muualle kun viitoin.
Ap
Viitoitko siihen saakka kunnes bussissa oli vilkku päällä?
Viittomisen voi lopettaa kun vilkku menee päälle, ap.
Vilkku on merkki siitä, että bussikuski on nähnyt sinut.
No AP,otappahan lääkkeesi ihan kiltisti😑
Aamusta jo noin paksua tekstiä👴
Pysäkeillä on porukkaa seisomassa ja odottamassa muutakin kyytiä esim kimppakyytiä. Kaikki eivät nouse linja-auton kyytiin. Viitot niin kauan, että vilkku menee päälle.
Laita ehdottomasti palautetta bussiyhtiölle
Missä kaupungissa tämä tapahtui? Jotkut bussikuskit vaan ovat törkeitä, eivät sovi asiakaspalveluun ollenkaan. Pitää antaa samalla mitalla takaisin (jos pystyy). Palautetta voi myös antaa työnantajalle.
Enpä ikinä pysäkillä viittonut. Se, että seison siinä, tarkoittaa, että haluan kyytiin. Täällä saman pysäkin ohi ajaa vain 1 linja.
mä olen viittonut mutta kuski ei vaan ole viitsinyt pysähtyä. se vasta teki pahan mielen.
Vierailija kirjoitti:
No huoli pois.
Minä viiton aina niin pitkään kunnes näen että kuski laittaa vilkun päälle (jotkut vasta pysäkillä ollessaan jo!), koita sitä tapaa itsekin ensi kerralla?
Minä viiton vielä bussin sisälläkin : D Ei kannata välittää , laita palautetta , voi olla että on saanut palautetta ja siksi on pahalla päällä.
Tätä on tiedossa lisää. Duuneja tekevät jatkossa aina vain useammin ihmiset, joilla ei ole meidän kokemusmaailmaamme tai ns. kulttuuriamme taustallaan. Ja heidän kanssaan tilanteet usein töksähtävät näihin väärinkäsityksiin ja erilaiseen käytös- ja toimintatapaan. Useat heistä vielä perus-veetuuntuneita ihan kaikkeen ja siksikin töykeitä.
Pääsit sentään bussiin. Mulla kerran bussikuski viiletti vaan ohi. Olin vieläpä menossa tallille, niin kiva oli sitten palata kotiin ja pyöräillä hirvellä kiireellä tallille. Vanhemmatkaan ei kotona niin eivät olisi voineet viedä. Matkaa 8km, minkä kyllä polki siinä n. 30 min riippuen hieman, mutta tietty mä hieman myöhemmin tallilla oli kuin jos olisin bussilla mennyt.
Tarinalla oli kuitenkin onnellinen loppu koska pääsit kyytiin. Toisin kävi Bussi-Valtterille. #nevöföget
https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000002908047.html