Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos on naisten saunailta, niin mistä siellä puhutaan?

Vierailija
30.05.2021 |

?

Kommentit (73)

Vierailija
41/73 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt pojat pettyvät, mutta totuus on, että naisten saunailloissa ei todellakaan puhuta kaluista tai niiden koosta. Naiset eivät koe aihetta millään tasolla mielenkiintoisena. Se kapine on miehille itselleen hirmuisen merkityksellinen, mutta naisille ei vähääkään..

Kyllä isommat naisia kiinnostaa. Mun kaveri on täysi kusipää, mutta omaa todellisen hevosen kul...lin. Sana on kiirinyt ja uteliaita kokeilijoita on riittänyt...

Vierailija
42/73 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä puhun nykyään aina politiikasta parin bissen jälkeen. Sori, kaverit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/73 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tisseistä

Vierailija
44/73 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ollut vaan sekasaunoissa.

Vierailija
45/73 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisten saunaillat ovat ihan järjettömiä. Ei kukaan halua olla alasti puolituntemattoman ryhmän kanssa, josta tuntee vain kutsun esittäjän kunnolla. Epämiellyttävää myös mennä mahdollisesti saunan jälkeen jonnekin ulos - sitä en todellakaan tajua. Ja olen nähnyt, että jotkut naiset meikkaavat ja kähertävät tätä varten - siis saunan jälkeen!

Minulla on tapana viettää saunailtoja vain tuttujen kanssa. Puhutaan kaikesta maan ja taivaan väliltä, töistä, perheestä, miehistä, lapsista ja lapsettomuudesta, seksistä, luonnosta, politiikastakin, arjen asioista, autoista, sisustuksesta, rakentamisesta, kosmetiikasta, saunassa erityisen luontevasti tulee puhuttua esim. hiusten hoidosta ym. kun niitä siinä pestään. Tuommoiset puolituttujen seurassa vietetyt saunaillat on ihan vieraita itselle, niistä en tiedä mitään.

Vierailija
46/73 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin 30v:nä ja koronan oltua olen reissannut paljon ympäri Suomea tapailemassa vanhoja kavereita. 2-3 hengen porukoissamme ollaan eniten puhuttu lapsista (lähes kaikilla eka lapsi tulossa/tullut 2v sisällä), työelämästä, ruuasta, kodista, ihmissuhteista, terveydestä, puutarhasta, eläimistä, koulutuksesta, politiikasta vain hieman (silleen mikä on soveliasta- itseltä löytyisi paljonkin kannanottoa mutta muut tuntisivat keskimäärin olonsa silloin epämukavaksi)  ja harrastuksista. 

Vierailija
47/73 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No täs on viimeisimmät mitä muistan: työpaikan vittupäät, vohveleiden ja pannareiden variaatiot, jooga, sellulitti, kuntavaalit, Biden, turhat lehtitilaukset, auton imurointi, kissat, maalaus, Italia, sintolaisuus, mikä kännykkä kantsii ostaa, hsl-hinnat, Platon, Lapin lomamökit, maskit, läpinäkyvät pitkähihaiset, salaattikastikkeet, melatoniini, pistokkaiden lisääminen, stringit, lokkien pesiminen väärään paikkaan, koulutus.

Vierailija
48/73 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Filosofiasta, metafysiikasta, politiikasta, töistä, kirjallisuudesta, unista, luonnontieteistä, elämästä, haaveista, ruokaostoksista, harrastuksista, taloudesta, tulevaisuudesta, autoista, ihmissuhteista, bisneksistä, ilmiöistä, kielitieteestä, alkemiasta, käsitöistä, taiteesta, horoskoopeista, murteista, auringonpurkauksista, mökkeilystä, tietokonepeleistä, satanismista, siivoamisesta, eläimistä, meikeistä, lääketieteestä, matkailusta, lapsista, urheilusta, kryptovaluutoista, retkeilystä, vaeltamisesta, lapsuudesta, kuolemasta, uunin muuraamisesta, elokuvista, kampauksista, sairauksista, yhteiskuntavastuusta, rakkaudesta, opiskelusta, arkkitehtuurista, uskonnoista, Jumalasta, remonteista, säästä, mytologiasta ja kieliteknologiasta.

Naiset eivät keskustele tuollaisista aineettomista kysymyksistä paljonkaan. Enemmistö naisista ei edes tiedä mitä metafysiikka tarkoittaa.

Puhutuimmat aiheet liittyvät ihmissuhteisiin ja terveyteen.

Riippuu kuinka koulutettuja saunaillan naiset ovat!

Filosofiaa tuntevia naisia on Suomessa muutama tuhat. Täysi-ikäisiä naisia taas yli 2 miljoonaa.

Mutta joo, kyllä se promille tai pari puhuu metafysiikasta.

En usko tätä. Mulla on ystäväpiiri vaihtunut elämän aikana useita kertoja koska olen muuttanut paljon. Miten on mahdollista, että olen joka paikassa törmännyt juuri niihin naisiin jotka tietävät mitä metafysiikka tarkoittaa ja tuntevat filosofiaakin, jos heitä kerran on niin vähän? Näistä mun ystäväpiirin saunailloissa keskustellaan. Outoa, jos olemme (lähes) ainoita.

No ette ole ainoita. En harrasta naisten saunailtoja, mutta ystävän kanssa saunomme aina, kun ollaan jomman kumman luona kylässä ja puheenaiheet voivat olla aika työpainotteisia. Kaikki tuttavani ovat akateemisia ja filosofejakin löytyy kaksi. Itse olen tutkija. Joo, emme todellakaan puhu meikeistä emmekä keskustele miestemme henkilökohtaisista asioista tai parisuhteestamme. Ne eivät asiat eivät muille kuulu.

Me puhutaan filosofiasta ja metafysiikastakin, politiikasta, yhteiskunnasta, kirjallisuudesta yms. yms. Ja lisäksi kosmetiikasta, meikeistä, miehistä, parisuhteista. (Ei kylläkään miestemme yksityisasioista). 

Osa on akateemisia, osa ei. 

Jep. Aiheet voi vaihtua hyvinkin syvällisistä eettisistä kysymyksistä kevyeen "millä shampoolla peset hiukset" keskusteluun hyvin nopeasti. Minun ystäväpiirissä puhutaan ihan kaikesta. Ja siis filosofiasta tai siitä metafysiikastakin voi puhua vaikka kukaan porukasta ei olisi sitä yliopistossa opiskellut, jos vaan sattuu muuten vaan kiinnostamaan. Mutta se kiinnostus ei sulje pois sitä, etteikö olisi välillä kiva jutella myös ihan arkisista asioista.

Vierailija
49/73 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikesta samasta kuin muutenkin ystävien kanssa tavatessa. Ei ainakaan minulla ole ikinä tullut saunakeskusteluissa vastaan mitään sellaista, josta ei olisi yhtä lailla tullut juteltua sohvalla tai kahvikupin äärellä. Tavallisista arjen asioista, perheasioista, yleisistä maailman asioista tai paikallisista tapahtumista, ärsyttävistä asioista (kuten ne väärään paikkaan pesivät lokit tai ihmiset, jotka eivät lajittele roskia taloyhtiössä), lapsista, ja tietysti kunkin henkilökohtaisista tunteista, toiveista ja ajatuksista, kuten opiskeluhaaveista, lapsihaaveista, kumppanihaaveista, talohaaveista ja niin edelleen. 

Toisin kuin moni (mies) täällä tuntuu kuvittelevan, ei ainakaan minulla 45v ikään mennessä ole tullut vastaan yhtään keskustelua kenenkään genitaaleista, jos poisluetaan pikkutyttöjen kikattelujutut. Saunassa eikä muuallakaan.

Vierailija
50/73 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Filosofiasta, metafysiikasta, politiikasta, töistä, kirjallisuudesta, unista, luonnontieteistä, elämästä, haaveista, ruokaostoksista, harrastuksista, taloudesta, tulevaisuudesta, autoista, ihmissuhteista, bisneksistä, ilmiöistä, kielitieteestä, alkemiasta, käsitöistä, taiteesta, horoskoopeista, murteista, auringonpurkauksista, mökkeilystä, tietokonepeleistä, satanismista, siivoamisesta, eläimistä, meikeistä, lääketieteestä, matkailusta, lapsista, urheilusta, kryptovaluutoista, retkeilystä, vaeltamisesta, lapsuudesta, kuolemasta, uunin muuraamisesta, elokuvista, kampauksista, sairauksista, yhteiskuntavastuusta, rakkaudesta, opiskelusta, arkkitehtuurista, uskonnoista, Jumalasta, remonteista, säästä, mytologiasta ja kieliteknologiasta.

Naiset eivät keskustele tuollaisista aineettomista kysymyksistä paljonkaan. Enemmistö naisista ei edes tiedä mitä metafysiikka tarkoittaa.

Täh? Suomessa naiset ovat koulutetumpia kuin miehet, ja nimenomaan keskimäärin verbaalisesti kyvykkäämpiä, joten juuri naisten porukoissa keskustelut voivat olla hyvinkin monipuolisia. Minä naisena ja fyysikkona en kovinkaan pitkään jaksaisi naisporukassa, jossa puhutaan vain ihmissuhteista ja terveydestä. Toki niistäkin voi puhua, mutta niin voi myös kaikesta muusta maailmassa.

Vierailija
51/73 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuillasta on kauhea Kaija Koo henkinen voimaantuminen menossa ja loppuillasta itketään ja ruikutetaan kuinka kaikki on päin helvettiä.

Vierailija
52/73 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haukutaan miehiä.

Vierailija
53/73 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että onko avaruus äärellinen ja miten kuolemattomuuden voisi periaatteessa keksiä geenimanipulaation avulla.

Vierailija
54/73 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haukutaan miehiä.

Ja itketään ja rutistaan kuinka juuri se tonnin keijukainen ansaitsisi niin paljon paremman miehen kun on niin mahtava ihminen.

Vierailija
55/73 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Filosofiaa tuntevia naisia on Suomessa muutama tuhat. Täysi-ikäisiä naisia taas yli 2 miljoonaa.

Mutta joo, kyllä se promille tai pari puhuu metafysiikasta.

Mistä sinä tiedät moniko nainen tuntee filosofiaa? Omissa opinnoissani on ollut vain tieteen filosofiaa, mutta osaan minä lukea muutenkin, ja erittäin monipuolisesti olen elämäni aikana kirjallisuutta lukenut. Kuten moni muukin tuntemani nainen. Väittäisin, että sinun ymmärryksesi ei voi kovin kummoinen olla, jos luulet voivasi määritellä filosofiaa tuntevien naisten lukumäärän. Logiikka ei sitten ainakaan ole vahvuutesi, eikä todistaminen.

Vierailija
56/73 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kvanttifysiikasta, politiikasta.

En tiedä mitä suorittavan työn tekijät  juttelee, en tunne niitä.

Vierailija
57/73 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime aikoina on puhuttu seuraavista: putkiremontti, johtamisongelmat, tulevan eläkkeen määrä ja sijoitukset, Biden, Trump, persut, brexit, asunnon arvon kohoaminen, hullunhalvat löydöt kirppareilta /huutiksesta, auton viat, auton ostaminen, aikuisen lapsen tilanne, korona ja yleisin aihe on varmasti ruoka ja juomat.

Meikeistä ja ihonhoitotuotteista en muista koskaan puhuneeni, niistä keskustelen kosmetologini tai kosmetiikkamyyjän kanssa. Kotimaan politiikasta  voi puhua vain kaikkein läheisimpien ystävien kanssa, jolloin siitä voi myös väitellä hyvässä hengessä ja saada uusia ajatuksia ja näkökulmia samalla.

Vierailija
58/73 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko, että kukaan, sukupuoleen tai tutkintoon katsomatta, menee yliopistotutkintoa läpi törmäämättä metafysiikan käsitteeseen.

Vierailija
59/73 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siellä puhuta. Siellä nuollaan rintoja ja p*mppejä kehot höyryten. Tämänhän sinä ap halusit kuulla?

Vierailija
60/73 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari viikkoa vielä ja pääsee ystävän mökille saunailtaan, ihanaa! Yhteensä viisi naista siis paikalla ja tunnen kaikki muut hyvin. Mitähän kivaa tällä kertaa höpötellään...?