Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuskaisitko naapurin lapsia kerhoon (omiesi kanssa) ilman mitään korvausta tai vastapalvelua?

Vierailija
20.08.2006 |

Meidän ja naapurin lapsilla alkaa pian kolmas kerhovuosi ja jälleen oletetaan minun hoitavan kyyditykset, koska heillä ei autoa ole. Ihan kuin meidän kyytimme olisi heille jokin itsestäänselvyys. Ja mitään vastapalvelusta ei tietenkään sieltä päin tipu.

Tyydynkö siis kuskaamaan kaksi omaa omatoimista (mukana myös oma vauva, kun eihän häntä kotiinkaan voi siksi aikaa jättää) ja heidän kaksi autettavaa lastaan vai olisiko soveliasta pyytää jotain vastapalvelusta?

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuisko teillä kuskata vuorotellen? Toinen veis ja toinen hakis tai yhtenä päivänä toinen hoitaa kuskauksen ja toisena toinen. Kyllä mua alkais ottaa pattiin jos noin käytettäis hyväksi. Mutta on se kyllä aika hankala paukasta suoraan päin näköä että nyt ei enää passaa kuskaamiset. Toivottavasti ap pääset jotenkin liisimään naapurin lasten kuljetuksesta.

Vierailija
42/47 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yrittää ehdottaa niin sano vaikka, että pitää sopia aikuisia autoon istumaan päiväsaikaa. Mihinkäs ne turvaistuimet sitten laitetaan? Kuin suuri auto teillä oikein on jos sinne sopii omien ja naapurin lasten istuimet?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...meillä oli aikanaan kerhoon matkaa 1,5 km ja lapset silloin 4ja 2. Molemmat kävelivät reippaasti eikä olisi tullut mieleenkään ottaa autoa.

Vierailija
44/47 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo... no pyörillä ehkä onnistuis :)

ap

Vierailija
45/47 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pyysiin aikoinaan yhtä naapuria avuksi viemään lapseni kerhoon, koska työjuttujen takia en itse päässyt. Koska lapseni oli alkanut kiukutella naapurille, niin hän sanoi, ettei enää kuskaa. Vastapalvelukseksi tarjosin lastenhoitoa ja sitä, että olisin voinut hakea hänen lapsensa, joka ei hänelle sopinut, koska halusi hakea lapsensa aikaisemmin kerhosta muiden menojen takia. Toisen naapurin kanssa sujui sitten paremmin. Hän vei ja minä hain, joten oltiin sujut.

Sinuna sanoisin suoraan, että olet väsynyt 4 lapsen pukemisiiin. Eivätkö lapset muuten pue itse ja miksi noin lyhyelle matkalle pitää ylipääntään pukeutua mitenkään erityisesti, jos autolla menee?

Vierailija
46/47 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin lämpimillä keleillä ei tarvii kuin kengät jalkaan :)

Meidän vanhin pukee ja riisuu itse, keskimmäinenkin yleensä. Naapurin lapset jopa pitää nostaa(!) autoon, ettei hienot vaatteet likaannu. Ja eihän ne itse niitä krumeluureja pois päältänsä saa.

Joku kysyi automme kokoa, on 7-paikkainen.

ap

Vierailija
47/47 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haet sitten autolla niin, että lähdet aikaisemmin asioille.

Eipä silti näistä taida olla apua... Parempi on sanoa suoraan, että et jaksa enää. Ja että olet päättänyt, että uuden lain tullessa voimaan, et enää kuljeta lapsia ilman istuimia. Jos naapuri tarjoaa omiaan, sanot, että ei mahdu. Sinä olet kuitenkin vastuussa jos jotain sattuu ja sinulle ne sakot tulee.

Alat vaan jutella asiasta, että olet miettinyt tätä uutta lakia ja että hirvittää. Sitten kerrot, että muutenkin on raskasta kun vauva pitää ottaa mukaan ja sitten vielä riisua ja pukea lapset. Kysyt, että keksisikö naapuri jotain ratkaisua? Voisiko hän ruveta itse kuljettamaan lapsia ja sinä voisit sitten koiranilmalla auttaa tms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä neljä