Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuskaisitko naapurin lapsia kerhoon (omiesi kanssa) ilman mitään korvausta tai vastapalvelua?

Vierailija
20.08.2006 |

Meidän ja naapurin lapsilla alkaa pian kolmas kerhovuosi ja jälleen oletetaan minun hoitavan kyyditykset, koska heillä ei autoa ole. Ihan kuin meidän kyytimme olisi heille jokin itsestäänselvyys. Ja mitään vastapalvelusta ei tietenkään sieltä päin tipu.

Tyydynkö siis kuskaamaan kaksi omaa omatoimista (mukana myös oma vauva, kun eihän häntä kotiinkaan voi siksi aikaa jättää) ja heidän kaksi autettavaa lastaan vai olisiko soveliasta pyytää jotain vastapalvelusta?

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei lapsille ole istuimia on vaarallista kuskata. Kenen vastuu jos jotain sattuu?

Vierailija
22/47 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävellen noin lyhyen matkan, eiköhän se naapurikin sitten jalkaudu kuljetuspuuhiin... Jos kuljetat lasta ilman turvaistuinta, ei auta poliisille sanoa, että vanhempansa antoivat luvan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska uusi laki vaatii turvaistuimet ja sakot saisit

Vierailija
24/47 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko, että naapurisi tässä tapauksessa maksaa sakot? Empä usko. Itse sanoisin, että en enää halua kuljettaa ilman istuimia. Piste.

Vierailija
25/47 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vaikka toinen teistä veisi lapset ja toinen hakisi, näin ei jäisi kumpikaan mitään " velkaa" ???

Vierailija
26/47 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin jättäisin vauvan naapurin vahdittavaksi itkuhälyttimen kanssa.

Itselläni on auto ja olen luvannut auttaa joitakin (jonkin matkan päässä asuvia) esim. huonolla ilmalla tms. Olen sanonut ihan suoraan, että mitään säännöllisempää en halua, sillä muiden lasten hakeminen aikaistaisi meidän aamua aika paljon ja hankaloittaisi omaa elämääni mielestäni liikaa. Muiden autollisten kanssa olen sopinut satunnaisesti, että " sinä viet, minä haen" -tyyliin.

Jos samassa taloyhtiössä asuisi joku, joka tarvitsee kyytiä, niin en kyllä tiedä miten toimisin... Ainakin olettaisin vastapalvelusta. Esim. kerhon jälkeen omat lapseni menisivät naapuriin leikkimään ja saisivat siellä lounaan tms.

Vierailija
27/47 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsiaan kuskata. Itsekin olen aikoinaan melkein kaikenlaisissa säissä kulkenut vauvan ja taaperon kanssa kävellen kerhoon tms. tuollaisen matkan.

Vierailija
28/47 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinne matkaa on 6km. Että kävelemään en kyllä viitsi lähteä :) Koko aika (2h) menisi jalkapatikointiin.

ap

Vierailija:

kävellen noin lyhyen matkan, eiköhän se naapurikin sitten jalkaudu kuljetuspuuhiin...

Vierailija
29/47 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ainakin olettaisin vastapalvelusta. Esim. kerhon jälkeen omat lapseni menisivät naapuriin leikkimään ja saisivat siellä lounaan tms.

Vierailija
30/47 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinä viet ja naapuri käy jalkaisin hakemassa. Jaksaisivatko lapset kävellä? Ainakin osa?

Lisään vielä, että en tarkoittanut leikkitapamista ja lounasta joka kerta, vaan joskus.

19

Vierailija
31/47 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
32/47 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oppisivat sitten ehkä hoitamaan kuljetuksia itsekin ja ainakin arvostamaan apuasi.

Vierailija
33/47 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapset voisikin vaan tipauttaa pihaan, mutta kun pitää vauvakin pukea ja laittaa ja irrottaa istuimesta, ottaa mukaan... sitten vielä riisua kaikki lapset ja hakiessa pukea. On ihan tarpeeksi ärsyttävä homma talvipakkasella omankin pesueen kanssa... Ja vielä jos tästä ei osata olla kiitollisia. Itse ainakin antaisin viinipulloja, tarjoaisin bensarahaa, ottaisin lapset meille leikkimään.

Vierailija
34/47 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiero-ap

Vierailija
35/47 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta typerää kun ei voi tällaisen takia kotoolta lähteä ja tulla silloin kuin haluaa vaan joutuu kehittelemään menoja. Siinä mielessä voisi olla hyvä sanoa, vaikka nyt että voit kuljettaa lapsia nyt hyvillä ilmoilla, mutta talvella se on turhan raskasta pukemisineen.

Vierailija
36/47 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkä vuoksi et tänään voi vastata naapurin lasten viennistä tai hausta. Ja sitten kun naapurikin huomaa, että pystyy itsekin kuljetella lapsia, ehdotat, että toinen hoitaa viennin ja toinen hakemisen/molemmat kyydit vuoropäivin

Vierailija
37/47 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä kyllä tuollaisten vanhempien lapsia ollenkaan...

Vierailija
38/47 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Eikä kyllä tuollaisten vanhempien lapsia ollenkaan...

ap

Vierailija
39/47 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkoitit naapurin lasten vanhempia?

ap

Vierailija
40/47 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin en voi vedota siihen, ettei meillä ole istuimia kaikille.

ap (joka nyt tässä asiassa nyt aika lapanen ja tietää sen)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yhdeksän