Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuskaisitko naapurin lapsia kerhoon (omiesi kanssa) ilman mitään korvausta tai vastapalvelua?

Vierailija
20.08.2006 |

Meidän ja naapurin lapsilla alkaa pian kolmas kerhovuosi ja jälleen oletetaan minun hoitavan kyyditykset, koska heillä ei autoa ole. Ihan kuin meidän kyytimme olisi heille jokin itsestäänselvyys. Ja mitään vastapalvelusta ei tietenkään sieltä päin tipu.

Tyydynkö siis kuskaamaan kaksi omaa omatoimista (mukana myös oma vauva, kun eihän häntä kotiinkaan voi siksi aikaa jättää) ja heidän kaksi autettavaa lastaan vai olisiko soveliasta pyytää jotain vastapalvelusta?

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot naapurille, että kun on niin lyhyt matka, niin kokeilemme käydä kerhossa kävellen. Samalla tulisi ulkoiltua ennen päikkäreitä.

Jos toimii sen keskimmäisen lapsenne kanssa, niin jatkakaa, jos ei toimi, niin sitten palatkaa entiseen. Tai vaikka sitten niin, että viet lapset kävellen ja haet pois autolla.

Tee kerhoon kuskaaminen " epäsäännölliseksi" . Siis sillä lailla, että joskus viet kävellen, joskus haet kävellen, joskus on menoa ennen kerhoa, joskus heti kerhon jälkeen jne. Että et ihan joka kerta mene reittiä autolla kerhoon-autolla kerhosta kotiin. Etkä siis ilmoittaisi naapurille mitään, milloin voit kuskata ja milloin et. Luulisi, ettei naapurisikaan jaksa joka aamu kysyä, että voitko viedä.

Vierailija
2/47 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinusta on kohtuutonta viedä hänen lapsiaan jatkuvasti kerhoon ja auttaa koska sinulla on itselläsi täysi työ kolmen oman kanssa. Voimat eivät riitä, joten naapuri saa itse viedä lapsensa tästä lähin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
4/47 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis en ikinä kuskaisi kenenkään lapsia ilman istuimia! Vien oman lapseni kerhoon aina autolla, enkä voisi kuvitella, että tuossa tilanteessa joutuisi omasta mukavuustasosta tinkimään sen vuoksi, että saisi keploteltua naapurin kakaroiden kuskauksen pois päiväjärjestyksestä. Suora, asiallinen puhe on paras! Sitten jos naapuri vetää herneet nenuun, niin tiedät vain miten moukka hän on ja, että on käyttänyt sinua vain hyväkseen!

Vierailija
5/47 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
6/47 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä itse olen niin nössö etten aina saa sanottua ihmisille mitä mieltä todella olen,

ja sitten tulee sepustettua jotain valeita...

haluaisin pystyä sanomaan suoraan,

mutta kai pelkään että ihmiset ottaa itseensä... =(

tsemppiä ap;lle,

sanoisin ohjeeksi myös että tee menemisistä ja tulemisista epäsäännöllisiä,

eli toisena päivänä kävellen, toisena autolla,

ja erilaisia menoja väliin...

Vierailija
7/47 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä täällä " maalla" pitää jaksaa rämpiä se kilometri päästäkseen edes isommalle tielle ;) ja sen jaksaa kyllä 2-vuotiaskin kävellä.

Vierailija
8/47 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

naapuri veisi aina lapset kävellen, sinä voisit olla vauvan kanssa sillä aika rauhassa kotona, kerhon päätyttyä sinä hakisit lapset autolla joten 2-vuotiaskin ehtisi ajoissa nukkumaan??

Vierailija
9/47 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
10/47 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin sanot, että tarvitset hyötyliikuntaa, ja siksi kuljetat lapsesi tästä lähtien kävellen. Jos nukkuvat niin pitkään, niin jättävät sitten kerhon väliin...

Vierailija
11/47 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja käyt siellä omilla asioillasi yksiksesi. Ajattele mikä vapaus!

Vierailija
12/47 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senhän jaksaa pienempikin lapsi kävellä, ja rattaat on keksitty!

Minen vastavuoraotta kuskaisi kenenkään lapsia. Eikös sinne seitsenpaikkaiseen autoon mahdu se naapurin emäntäkin mukaan. Sanot, että otat hänet aamusta mukaan heittään lapsia. Ja sitten hän voi kävellä kotiin, kävellä takaisin ku kerho loppuu ja pukea lapsensa ja nostaa teidän autoon. Sinä siis vain ajat autoa ja laitat omat lapsesi. Sano, että vauva hermostuu ku pitää neljä lasta pukea/riisua siinä kerhon aulassa.

Ja minä en oikeasti ymmärrä, miksei kilsaa vois kävellä. Niin mekin teimme viime talvena. Päiväuniaan nukkuvakin oppi myöhästään vähän päiväuniaan. Kerhossa söivät pienen välipalan, joten nälkäkin odotteli puolille päivin.

Vierailija
13/47 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

naapuri katsoo vauvaasi sen hetken ajan, kun viet isommat kerhoon.

Vierailija
14/47 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenvahdiksi heitä tuskin saa, enkä tiedä haluaisinkokaan...

Mutta mitä voisin vastapalveluksena pyytää?

ap

Vierailija
15/47 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

naapurit katsovat välillä sun lapsias vaikka kaupassa käynnin ajan

Vierailija
16/47 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kaikenlisäksi sen ikäinen, että vierastaa ja potee eroahdistusta.

ap

Vierailija
17/47 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet tosi hienosti, jos naapurin tenavia kuskaat samalla kun omiasi. Mielestäni voisit naapurille sanoa jotakin siihen suuntaan, että ' meidän lapsethan voi tulla teille hoitoon tarvittaessa' , samalla tavalla olettaen kuin mitä hän olettaa että sinä kuskaat heidän lapsiaan. Voi olla aivan tarpeeksi kuskata omia ja vielä vauvaa...

Täytyy myöntää, että itse en taitaisi moiseen suostua kuin satunnaisesti. Enkä mitenkään voisi olettaa, että kukaan kuskaisi ilman mitään korvausta meidän lapsia minnekään säännöllisesti. Onko sulla muuten turvaistuimet autossa naapurinkin lapsille? Jos ei ole, niin paha juttu. Jo se riittää syyksi kieltäytyä tuosta hommasta.

Vierailija
18/47 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heidän pitäsi kyllä itse ymmärtää tarjota sitä tai muuta korvausta

Vierailija
19/47 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä millään kehtaisi kyydittää lapsiani toisella ilman, että tarjoaisin vaikka jotain vastapalvelusta.

Aattele ap näin: kyllä sinä kehtaat kysyä jotain vastapalvelusta, kehtaahan naapurisikin käyttää sinua hyväkseen! Pyörittele tätä ajatusta mielessäsi ja kun oikein kiehut niin sitten meet rohkeasti jutteleen. Ei riitamielellä, vaan rohkaistuneena ja ystävällisen jämäkästi.

Näin minä teen kun olen itsekin joissain asioissa vähän arka.

Vierailija
20/47 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerhoon noin kilometrin matka.

ap

Vierailija:

Onko sulla muuten turvaistuimet autossa naapurinkin lapsille? Jos ei ole, niin paha juttu. Jo se riittää syyksi kieltäytyä tuosta hommasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän viisi