Emäntä/isäntä
Entinen ystäväni kutsuu aina miestään isännäksi, vaikkei maataloa ole kummallakaan. En tiedä, onko hän sitten miehelleen emäntä.. Jos minua, kaupunkilaisnaista, alettaisiin kutsua emännäksi, oikaisisin kyllä, että sellainen titteli ei minulle kuulu. Mieheni kutsuu minua nimeltä, tai sanoo vaimo. Toinen itseäni ärsyttävä sana on mamma 🤮 Mites muut?
Kommentit (15)
En kyllä sietäis emännettelyä, tai mammoittelua. Mulla on nimikin, samoin miehellä.
Emäntä on naisen mammauttamista ja asettamista hellan ja munan väliin.
Isännäksi sanominen puolestaan on vihje seksuaalisesta kyvykkyydestä ja dominanssista.
Olen kaupunkilainen emäntä. Viljeltyä noin 200 ha enkä osaa loukkaantua nimikkeestä, vaikka tilan ulkopuolella olen palkkatöissä talousjohtajana.
Äärimmäisen epäseksikkäitä nimityksiä molemmat. En halua olla kenenkään emäntä enkä mamma.
Minusta on jotenkin halventava nimitys muille kuin oikeasti emännän hommia tekevälle. Tyyliin tuolta se meidän emäntä lyllertää, tai isäntä se oli taas kännissä eilen..
Vierailija kirjoitti:
Olen kaupunkilainen emäntä. Viljeltyä noin 200 ha enkä osaa loukkaantua nimikkeestä, vaikka tilan ulkopuolella olen palkkatöissä talousjohtajana.[/quote
Niin? Sinähän siis olet emäntä. Miksi pitäisikään loukkaantua. Ap tarkoitti käsittääkseni parisuhteessa olevia, jotka kutsuvat toisiaan emännäksi ja isännäksi.
Emännästä tulee mieleen tukevahko nainen hame päällä ja huivi päässä ja isännästä pussihousut ja henkselit 😂 Ei kaikista erroottisin mielikuva omasta puolisosta, mutta kuinka vaan.
Olen tottunut siihen että täällä maalla ainakin ihan tavallista, vaikkei monilla maatalouden kanssa ole mitään tekemistä.
Ja sitten on vielä sekin, että jotkut kutsuvat äitiään emännäksi.
Minua ei ole kutsuttu tuolla nimityksellä, mutta en pahastuisi.
Sehän olisi oikeastaan melkein herttaista, jos joku mies tuntuisi olevan kanssani niin tosissaan että rupeaisi ihan emännästä puhumaan!
Vierailija kirjoitti:
Emännästä tulee mieleen tukevahko nainen hame päällä ja huivi päässä ja isännästä pussihousut ja henkselit 😂 Ei kaikista erroottisin mielikuva omasta puolisosta, mutta kuinka vaan.
Hameen allahan ei emännällä ole mitään ja kun isäntä napsauttaa henkselit, niin housut tippuu suoraan alas ja sieltä ison tynnyrimahan alta paljastuu iso seisova mulkero.
Seksikästä, sanoisin.
Kaupunkilaisena ( tosin maalta lähtöisin) puhuttelen miestäbi
- kahden kesken ollessa: sä tai nimellä
- aikuisille lapsillemme puhun iskästä
- miniöille puhuessani käytän puolisosta etunimeä
- muille puhuessani käytän etu nimeä tai jos puoliso on itse paikalla, nimitys on " toi".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hameen allahan ei emännällä ole mitään ja kun isäntä napsauttaa henkselit, niin housut tippuu suoraan alas ja sieltä ison tynnyrimahan alta paljastuu iso seisova mulkero.
Seksikästä, sanoisin.
😂
Mun työkaveri puhuu kanssa isännästä. Onhan se vähän outoa, kun muut puhuu miehestä, tai kutsuvat etunimellä. Toinen yhtä ärsyttävä tapa puhua miehestä sukunimellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kaupunkilainen emäntä. Viljeltyä noin 200 ha enkä osaa loukkaantua nimikkeestä, vaikka tilan ulkopuolella olen palkkatöissä talousjohtajana.[/quote
Niin? Sinähän siis olet emäntä. Miksi pitäisikään loukkaantua. Ap tarkoitti käsittääkseni parisuhteessa olevia, jotka kutsuvat toisiaan emännäksi ja isännäksi.
Tietenkin pitää loukkaantua, koska naiset tekevät niin.
Toi on joittenkin mielestä hauskaa.