Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut inhoavat valtavirtaa, esim suosittuja elokuvia?

Vierailija
30.05.2021 |

Tarkoitan niitä, joilla on aina jotain negatiivista sanottavaa esim. elokuvista, jotka ovat suosittuja. Tietysti pahimmatkin mainstreamin inhoajat joutuvat joskus tunnustamaan, että jokin suuren yleisön arvostama elokuva on hyvä, mutta hyvin usein heidän mielipiteensä pystyy arvaamaan etukäteen, jos tietää elokuvan olevan suosittu.

Sitten joku tuntematon keskinkertainen elokuva saa heiltä ylistystä, vaikka leffassa olisi kaikki ne samat kliseet, joiden vuoksi suosittu elokuva on heidän mielestään paska. Nämä samat ihmiset yleensä inhoavat muotia (mikä on minustakin ihan järkevää), mutta välttääkseen kaikkea muodikasta, he joutuvat seuraamaan muotia. Miten muuten sitä tietäisi mitä pitää vältellä.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtavirtaa kritisoivat yleensä yrittävät nostaa esiin itse pitämiään asioita. Toki monet esittävät pitävänsä juuri sellaisesta ei-valtavirrasta, jota joku toinen kehuu hyväksi. Pointtina on kehittää omaa makua, ei seurata helpoimpia ajanvietteitä ja suosituksia.

Vierailija
2/7 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtavirtaelokuvissa, -musiikissa ja -kirjoissa ei ole mitään mielenkiintoista. Ne ovat kädenlämpöisiä, hajuttomia ja mauttomia. Niiden koko pointti on tuottaa mahdollisimman paljon rahaa, vetoamalla valtavirran kulutustottumuksiin ja makuun. Itse en pysty katsomaan valtavirtaelokuvia minuuttia pidempään, koska jo se tyypillinen megalomaanisuus musiikkiscoreineen, nopeine leikkauksineen ja kliseineen tuntuu täysin aikani tuhlaamiselta. Jotkut taas nimenomaan kaipaavat sitä, mitä valtavirtakulttuuri tarjoaa, ja se on mulle täysin fine. Tässä vain perusteita sille, miksi juuri minä en sen äärellä yksinkertaisesti viihdy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Änkyrä on änkyrä joka asiassa.

Vierailija
4/7 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On yleinen harhaluulo, että tulisi erityisesti seurata muotia jotta voisi pukeutua muutoin kuin valtavirtamuodin mukaisesti. Valtavirtamuoti hyppää silmille seuraamattakin. On myös harhaluulo, että valtavirtamuotiin mukautumattomat erityisesti pyrkisivät nimenomaisesti välttämään pukeutumasta muodin mukaisesti.

Vierailija
5/7 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valtavirtaelokuvissa, -musiikissa ja -kirjoissa ei ole mitään mielenkiintoista. Ne ovat kädenlämpöisiä, hajuttomia ja mauttomia. Niiden koko pointti on tuottaa mahdollisimman paljon rahaa, vetoamalla valtavirran kulutustottumuksiin ja makuun. Itse en pysty katsomaan valtavirtaelokuvia minuuttia pidempään, koska jo se tyypillinen megalomaanisuus musiikkiscoreineen, nopeine leikkauksineen ja kliseineen tuntuu täysin aikani tuhlaamiselta. Jotkut taas nimenomaan kaipaavat sitä, mitä valtavirtakulttuuri tarjoaa, ja se on mulle täysin fine. Tässä vain perusteita sille, miksi juuri minä en sen äärellä yksinkertaisesti viihdy.

Mutta kyllähän niitä on hyviä valtavirtaelokuvia, kirjoja ja musiikkia. Elokuvissa erityisesti mainstreamista löytyy hyviä, koska elokuvien tekemiseen vaaditaan resursseja, ja hyvät elokuvat ovat usein suosittuja. Kirjoissa oma makuni on kaukana valtavirrasta. En lue juuri mitään modernia kirjallisuutta, poislukien joitain tietokirjoja. Musiikissa makuni on myös hieman poikkeava.

Josku suositut asiat ovat hyviä, usein ei.

Vierailija
6/7 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse ei ole negatiivisuudesta, vaan ihan subjektiivisesta mausta.

Pitää myös muistaa se, että näiden ns. suosittujen leffojen taustalla on vahvaa markkinointia, jolla moista uskotetaan niistä.

Vierailija
7/7 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyse ei ole negatiivisuudesta, vaan ihan subjektiivisesta mausta.

Pitää myös muistaa se, että näiden ns. suosittujen leffojen taustalla on vahvaa markkinointia, jolla moista uskotetaan niistä.

Joskus näinkin tietysti. Riippuu miten ilmaisee mielipiteensä valtavirteleffoista. Hyvin usein törmää siihen, että valtavirtaa vastustetaan, koska sillä saa korotettua itsensä muiden yläpuolelle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi seitsemän