Oletko seksittömässä parisuhteessa?
Tätä on ehkä kysytty täällä aiemminkin. En ole vain kiinnittänyt huomiota. Nyt tämä kysymys on minulle ajankohtainen: Olen parisuhteessa mieheen, kaksikymmentä vuotta. Meillä ei kummallakaan ole lapsia ja meillä on myös omat asunnot. Viihdymme oikein hyvin yhdessä, rakastamme toisiamme ja myös sanomme ja näytämme sen toisillemme.
Meillä ei vain ole ollut seksiä, rakastelua, eroottista hyväilyä, yhdyntää n.viiteen vuoteen. Olemme n. 55-vuotiaita. En tiedä mitä oikein kysyn ja miksi tämän kirjoitin....kaipaan ihanaa miestäni eroottisessa mielessä.
Kommentit (14)
En pystyisi moiseen. Niin kauan, kun seisoo, haluan säännöllistä seksiä. M45
Eli ei yhteisasumista, ei yhteisiä lapsia tai yhteisiä lainoja, yrityksiä tai mitään... ja silti pitää elää noin? No en ymmärrä minäkään.
Siedin tuollaista ainoastaan siksi, koska mies oli lasteni isä ja ydin sitä ja ydin tätä ja lapset pilalle jne. Lopulta mies halusi itse eron, eikä tarvitse tässä teeskennellä enää kelleen. Ero siis viittä vaille finaalissa.
Täällä ap. En tiennyt, että "tyylini" tunnistaa heti. Viimeksi olen kirjoittanut päiväkirjaani puoli vuotta sitten, kynällä. Tälle palstalle olen kirjoittanut ehkä myös puoli vuotta sitten, liittyen erääseen keskusteluun, jossa puhuttiin kouluruoasta.
Mutta ei siinä mitään, ehkä kysymykseni kuuluu jollekin toiselle foorumille.
Minä olin seksittömässä suhteessa neljä vuotta ennen kuin erosimme. Yritin mieheltä kysellä että mistä kiikastaa mutta ainoa selitys oli ettei vaan huvita. Eikä huvittanut edes koskettaa muuten, tuntui että mies vältteli kaikin tavoin.
Miksi ette asu yhdessä? Sopiiko tämä molemmille? Haluaisin kumppanin mutta mieluiten niin että kummallakin pysyisi oma asunto, siksi kiinnostaa miten muut ovat tällaiseen ratkaisuun päätyneet.
Vierailija kirjoitti:
Eli ei yhteisasumista, ei yhteisiä lapsia tai yhteisiä lainoja, yrityksiä tai mitään... ja silti pitää elää noin? No en ymmärrä minäkään.
Siedin tuollaista ainoastaan siksi, koska mies oli lasteni isä ja ydin sitä ja ydin tätä ja lapset pilalle jne. Lopulta mies halusi itse eron, eikä tarvitse tässä teeskennellä enää kelleen. Ero siis viittä vaille finaalissa.
Tässä ap. Meidän ei suinkaan mitenkään "pidä" elää näin. Omat huushollit kummallakin oli jo kun tapasimme emmekä nähneet syytä muuttaa virallisesti yhteen. Minä tarvitsen oman kämpän, samoin mieheni. Toki olemme lähes aina jommankumman taloudessa yhdessä, koska haluamme.
Lapsia meillä ei ole, koska emme niitä ole halunneet edes aiempien kumppaneiden kanssa.
Mietinkin tässä sitä, että rakastamme toisiamme, meillä ei ole enää seksiä. En kaipaa sitä usein, joten, jos loppuelämä menee näin, okei. Mutta, jos on muita samassa tilanteessa, kaipaisin kommentteja.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ette asu yhdessä? Sopiiko tämä molemmille? Haluaisin kumppanin mutta mieluiten niin että kummallakin pysyisi oma asunto, siksi kiinnostaa miten muut ovat tällaiseen ratkaisuun päätyneet.
Tässä ap ja kiitos asiallisesta kysymyksestä!
Asumme omissa asunnoissamme ihan siksi, että olimme jo yli kolmikymppisiä tavatessamme ja kumpikin oli löytänyt omantyylisen asunnon jossa elää. Minulla on pieni yksiö, jonne kutsun vieraita yökylään ja keskustelemaan pitkään.
Miehelläni on omakotitalo, jossa hän haluaa puuhailla, rakennella.
Ajattelelen myös näin: Meidän suhteemme on kestänyt näin kauan, koska kummallakin on oma talous. Se ei siis ole loukkaus toista kohtaan, vaan itsenäisyyden tuntua sille toiselle, vaikka rakastaakin.
Jos olisimme eläneet pakosta saman katon alla, olisimme ehkä jo eronneet. Niinkuin olimme jo nuorempana tehneet tahoillamme, sen yhdessä asumisen vuoksi(kin).
Martin kirjoitti:
Tuhkamuna ja vanhapiika yrittää saada suhteen toimimaan.
Martin hyvä.
Typerään kommenttiisi vastaan ihan siitä syystä, että oppisit jotain.
Mieheni ja minä olemme täysin siitoskykyisiä. Me emme kuitenkaan halunneet lapsia, emme yhdessä, emme muidenkaan kanssa.
Tämän teimme jo selväksi, kun aikoinamme rupesimme seurustelemaan. Onko vapaaehtoisesti lapseton pari sinulle jotenkin vaikea seikka sietää?
Ap.
Heteronaisena en osa aoikein auttaa, mutta paljon zemppiä!
Ap:lla on mielsestäni kiva järjestely. Itsekkin sinkkuna olen tuollaisesta järjestelystä haaveillut. Tuo erotiikan ja seksin puuttuminen on kyllä ikävä juttu, jos sitä kaipaa. Minulla menisi kyllä hermot, jos joutuisin olemaan puutteessa pitempiä aikoja. Miten Sinä pystyt olemaan?
Mies ei halua, nettipor… riittää, kuulemma.
Vierailija kirjoitti:
Mies ei halua, nettipor… riittää, kuulemma.
Sama, ja lisäksi muille naisille flirttailu, muita tanssittaminen, muiden kanssa lounastaminen, kahvittelu… mua ei tarvita kuin kulissiksi miehen imagolle hyvässä asemassa.
Vierailija kirjoitti:
Martin kirjoitti:
Martin hyvä.
Typerään kommenttiisi vastaan ihan siitä syystä, että oppisit jotain.
Mieheni ja minä olemme täysin siitoskykyisiä. Me emme kuitenkaan halunneet lapsia, emme yhdessä, emme muidenkaan kanssa.
Tämän teimme jo selväksi, kun aikoinamme rupesimme seurustelemaan. Onko vapaaehtoisesti lapseton pari sinulle jotenkin vaikea seikka sietää?
Ap.
Eihän tuossa ole mitään ihmettelemistä. Kaksi itsekästä omaan napaan tuijottavaa ihmistä, joten ei pidä ihmetellä jos ei ole tunteitakaan., eikä siten seksiäkään. Silloin kun parilla on tunteita on seksiä ja silloin ei pysty olemaan toisesta erossa, joten aika nopeasti nukutaan samassa taloudessa. Nukuttaisiin jo siitäkin syystä, että haluaisi olla lähellä toista ja läsnä. Kaverisuhteissa harvemmin on seksiä. Itse en ainakaan tyytyisi lehdelle soittelemaan.