Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Henkinen väkivalta

Surkimus
29.05.2021 |

Olen naimisissa ja meillä on kouluikäinen lapsi. Henkinen väkivalta minua kohtaan vain pahenee. Kiristys, uhkailu ja taloudellinen väkivalta ovat jo ihan ns normaalia. Joka päiväistä niin etten enää edes jaksa ihmetellä elämäni sairasta arkea.

Tämä kaikki vaikuttaa lapsemme. Tiedän. Jouduimme olemaan hetken turvakodissa, mutta en kyennyt lähtemään liitosta uhkailujen takia. Mies tulee heittämään päälleni kymmenien tuhansien velat. Vaikka asianajajan kanssa saisin niitä pienennettyä, tulee eteen myös huoltajuuskiista.

Olen itkenyt kaksi päivää, kun ulospääsyä ei ole. En ainakaan näe sitä. Mies on kaikkien mielestä komea, mukava, uraohjus jne. Minä olen säälittävä kotiäiti.

Miten saisin voimia tähän elämääni... välillä ajatukseni ovat jo todella synkkiä. Haluaisin vain kuolla. Silloin mies ei voisi minulle enää mitään. Olisin pois hänen ulottuviltaan. Kaukana.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

LÄHDE. NYT. Viis veloista, ajattele sun lasta. Pyydän, lähde nyt.

Vierailija
2/11 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viis niistä veloista.

Itse lähdin peliriippuvaisen, henkistä väkivaltaa käyttävän miehen luota ja niskaani jäi melkein 50 000 euron velat. Olin työttömänä kotona, meillä kaksi lasta. Kaupungin vuokraasuntoon hain ja pääsin, pieni kaksio, mutta minun oma.

Kelan ja sossun kautta järjestelin raha-asioita. Pankki peri velkoja, pikkuhiljaa niitä makselin takaisin.

Onnellisia oltiin silti! Vanhin lapsista ei halunnut enää nähdä isäänsä, nuorempi näkee vielä toisinaan. Raha ei oikeasti ole niin tärkeää!

Muistan, kun aloin ihan itkeä, kun vain viikkoja muuttomme jälkeen vanhin lapsistani sanoi, että "ihanaa äiti kun sä naurat taas".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että miehelläsi on todennäköisesti narsistinen persoonallisuushäiriö.

Kaikki tuo sairas käytös viittaa siihen.

Vierailija
4/11 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala toimia ja suunnittelemaan nopeaa lähtöä. Maanantaina asunnonetsintään ym. Ajattele lastasi.

Vierailija
5/11 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun täytyy ap lähteä lapsesi takia. Raha on tuossa ihan toissijainen asia. Lapsesi tulee joko menemään isänsä tietä tai sitten pilaamaan elämänsä mielenterveysterveysongelmien takia. Ja ihan pahimpia asioita lapsesi kannalta on se kun hän sisäistää tuosta kuviostasi sen opitun toivottomuuden. Mikään ei koskaan muutu, perhehelvetti vaan jatkuu ja jatkuu.

Vierailija
6/11 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde uudelleen turvakotiin, jotta pääset irti suhteesta. Ole yhteydessä Naisten linjaan tai Nollalinjaan.

Tsemppiä!

Vierailija
7/11 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kuule... Mä olen ollu sun tilanteessa. Ja mä lähdin. Ei ole ollu helppoa. Velkasen tie on karu ja kivinen. Ei tunneta sympatiaa eikä sääliä.

Mutta raha on vaan rahaa, paperia ja metallia, johon on painettu kuvia.

Vaikka tiukkaa on, oon joka ilta nukkumaan mennessäni tyytyväinen, että mulla on vapauteni ja itsekunnioitukseni. Ja tulevaisuus, näyttää valoisammalta. Jaksamista!

Vierailija
8/11 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

LÄhde, rakas ihminen. Raha on vain rahaa, Suomessa kyllä asiat aina jotenkin järjestyvät. Itse jouduin aikanaan samankaltaiseen tilanteeseen, että pakko oli lähteä ennen kuin henki menisi.

Menetin kaiken; asuntoni, rahani, luottotietoni, kaiken. Mutta tärkeintä oli että henki säilyi ja mielenterveys koheni ja raha-asiat sitten korjaantuivat pikkuhiljaa, vuosiahan siihen meni toki. Hengitin helpommin ja se oli kaikkein tärkeintä. Sain itseni takaisin.

Vierailija
9/11 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jäät, annat lapsellesi avuttomuuden mallin, elämää kynnysmattona. Hän ansaitsee paremman elämän ja etkö sinäkin?

Vierailija
10/11 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopa vahvinkin ihminen voi murtua lopulta narsistin hyväksikäytön/henkisen väkivallan alla.

Tiedän tämän kokemuksesta.

Vierailija
11/11 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemuksesta voin sanoa, että ero on ainoa vaihtoehto.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän seitsemän