Mitä kaikkea teette Teams-palaverin aikana jos kamera ei ole päällä?
Kommentit (37)
Jätän koneen auki pöydälle ja menen itse sänkyyn lojumaan. Kuuntelen puolikorvalla mitä puhutaan, jos kyseessä ei ole itselleni oleellinen palaveri.
Teen oikeita töitäni, nostan puntteja, pällistelen ikkunasta, vaihdan vaatteet ja meikkaan, jos palaverin jälkeen lähtee asioille, teen ruokaa, ramppaan jääkaapilla...
Neulon, syön aamiaista tai viikkaan puhtaita pyykkejä. Yleensä aiheesta riippuen joudun olemaan aktiivinen keskusteluja palaverissa, joten olen sen verran läsnä, jos joku kommentoi tai kysyy jotain, mihin pitäisi osata vastata pian jotain 😁
Yritän kuunnella. Joskus kudon sukkaa. Juon kahvia. Kirjoitan runoja.
Viikkaan pyykkejä, pyyhin pölyjä, tyhjennän tiskikonetta.
Onko teillä tullut tilanteita, joissa puuhaatte jotain, ehkä puolikorvalla kuuntelemalla ja sitten joku kysyy teidän mielipidettä? Silleen siismitänejustpuhuienkuunnellu 😳
Vierailija kirjoitti:
Onko teillä tullut tilanteita, joissa puuhaatte jotain, ehkä puolikorvalla kuuntelemalla ja sitten joku kysyy teidän mielipidettä? Silleen siismitänejustpuhuienkuunnellu 😳
Sori voisitko toistaa mun yhteys vähän pätkii
Pyörin kuulokkeet päässä ympäri kämppää, laittelen pyykkejä, tiskejä, siivoilen, joskus oon ollu myös lenkillä. Jos on ite pidettävä pöytäkirjaa, nin sitten on pönötettävä paikoillaan. Kävelypalaverit on kyllä parasta, jos mahdollista pitää niitä.
Laitan pyykkejä, jumppaan tai pelaan nettipalapeliä. Joku fyysisen homman tekeminen samalla auttaa minua keskittymään kuunteluun, sellainen jossa ei tarvitse ajatella samalla vaan menee rutiinilla. Jos eksyn lukemaan vaikka maileja tai nettilehtiä huomaan pian, että en olekaan enää kuunnellut aktiivisesti enkä ole perillä mitä palaverissa juuri puhuttiin. En siis pysty keskittymään kahteen kielelliseen hommaan samaan aikaan, mutta yksi teksti- ja yksi fyysinen homma toimii.
Nypin kulmakarvat, viilaan kynsiä.
Vierailija kirjoitti:
Pyörin kuulokkeet päässä ympäri kämppää, laittelen pyykkejä, tiskejä, siivoilen, joskus oon ollu myös lenkillä. Jos on ite pidettävä pöytäkirjaa, nin sitten on pönötettävä paikoillaan. Kävelypalaverit on kyllä parasta, jos mahdollista pitää niitä.
Mikä estää? Tiims puhelimessa ja kuulokkeet korvilla kävelylle. Itse asiassa tuota voisi kokeilla joku kerta. Väsyttää monet palaverit ja noin niistä saisi jopa hyödyllisiä.
Olen kännykällä netissä. (osallistun lähinnä vain palsuihin joissa ei tartte puhua)
Syön ja teen lounasta, leivoin kerran kakun mitä söin sitten jälkiruoaksi. Puhun lasten kanssa tai lähinnä vastailen jos on kysymyksiä.
Normaalisti olen itse äänessä palavereissani suurimman osan ajasta niin se on se ja sama onko kamera päällä. Keskityttävä on täysillä koko ajan.
Pari kertaa kk joku yleinen kuukausipalaveri >50 henkilölle jolloin tulee tehtyä muuta
Jos tarvitsee vain kuunnella, saatan maalata vesiväreillä tai venytellä.
Suurin osa palavereista on sellaisia, että pitää ottaa aktiivisesti osaa tai vähintään olla sihteerinä. Mutta silloin kun on enemmän kuuntelua niin teen muita töitä, jotain suht helppoa, jotta voin edelleen kuunnella. Oikein tylsässä palaverissa saatan surffata netissä tai pelata jotain. Mulla on langalliset kuulokkeet, joten en kovin kauas pääse työpisteeltä, mutta saatan viikata pyykkejä telineeltä, nyppiä kukista kuolleita lehtiä tai siivota työpöytää.
Vierailija kirjoitti:
Laitan pyykkejä, jumppaan tai pelaan nettipalapeliä. Joku fyysisen homman tekeminen samalla auttaa minua keskittymään kuunteluun, sellainen jossa ei tarvitse ajatella samalla vaan menee rutiinilla. Jos eksyn lukemaan vaikka maileja tai nettilehtiä huomaan pian, että en olekaan enää kuunnellut aktiivisesti enkä ole perillä mitä palaverissa juuri puhuttiin. En siis pysty keskittymään kahteen kielelliseen hommaan samaan aikaan, mutta yksi teksti- ja yksi fyysinen homma toimii.
Mulla on sama juttu. Joku yksinkertainen fyysinen homma auttaa keskittymiseen todella paljon.
Just esimerkiksi tuollainen kuin nettipalapeli.
Jos palaverissa tulee osio, joka ei koske itseä, niin katson s-posteja tai muita työjuttuja.
https://www.verkkokauppa.com/fi/product/71834/mhkvc/InLine-Webcam-Slide…
ole hyvä!