Mikä harmittaa sinua juuri nyt?
Onko sinulla nyt joku asia joka sinua harmittaa juuri nyt.
Kommentit (3077)
Juoppo mies, joka valehteli lopettaneensa viinan juonnin.
Harmittaa tosi paljon kun Venäjä ei käytä atomia niin sota loppuisilyhyeen Ukrainassa.
Kamalat uudet naapurit.
Ei hetkeäkään hiljaista.
Vierailija kirjoitti:
Minua harmittaa, ettei ek-vaalit oke jo nyt. Päästäisiin vuosi etuajassa perskokkareista eroon.
No persuista päästään mutta tuo pahin puolue jää valitettavasti,kuten joka vuosi.
Se kuinka jotkut pilaa oman koiransa ihan sekopäiseksi kun heillä ei ole mitään tajua siitä miten koira käyttäytyy luonnonmukaisesti, miten se oppii, miten sitä pidetään ns kurissa (miten tärkeää on pitää koira ns kurissa), ei ymmärretä koiran signaaleja/ elekieltä ja pahimmillaan vaan vahvistetaan huonoa käytöstä esim ulkona muille rähinää, sisällä haukkumista ja eroahdistusta.
Miten aikuiset ihmisetkään ei tajua että koira ei ole ihmislapsi eikä sitä hoideta samalla tavalla, koira ei tarvitse eikä osaa samoja asioita kuin ihminen. Koiraan ei voi soveltaa samoja vapaan- ja neuvottelevan kasvatuksen metodeja kuten lapseen. Pienikin koira tarvitsee auktoriteetin (lauman johtajan) jos sitä ei ole, koira ottaa sen itse ja siitä seuraa aina huono käytös, koira alkaa pomottamaan ihmistä, siitä tulee häiriökäyttäytymistä.
Esim eroahdistus on vain sitä että se pienikin koira ei arvosta ihmistä, koira luulee ettei ne heikot lauman jäsenet pärjää ilman häntä ja saa jopa hysteerisen kohtauksen kun omistaja on lähdössä. Ja mitä tekee omistaja, palkitsee makupaloilla sen hysteriakohtauksen.
Harmittaa myös se että ihmiset ei tajua sitä että koiraa EI PIDÄ SYÖTTÄÄ KOKOAIKAA, ettekö te tollot näe mitä tapahtuu ihmisille jotka napostelee kokoajan jotain. Myös se että koiraa palkitaan monta kertaa tunnissa (tai enemmänkin) jollain namipalalla on sen jatkuvaa syöttämistä (huom myös puruluut ja kaikenmaailman hampaanpuhdistustikut). Sitten joko koira ei syö kunnon ruokaa ruoka-aikana vaan odottaa vaan parempia namipaloja josta seuraa taas muuta ongelmaa tai sairadtuu niistä pelkkää viljaa olevista raksuista. Jeesus että mua pistää vihaksi kun ihmiset pilaa ja sairastuttaa eläimiä ihan vaan kun ovat niin pösilöitä ja kadottaneet perus arki- ja maalaisjärjen. Koiraa pidetään emotionaalisesti "ihmisvauvana". Ettekö te osaa yhtään ajatella että jos koira eläisi luonnossa niin ei se sielläkään napostele kokoajan jotain pitkin päivää, ei se vedä viljapellosta viljaa tai maissia, vaan se söisi kerran tai kaksi päivässä lihaa ja rasvaa muista eläimistä joita se itse tappaisi. Ja edes bähän siihen suuntaa pitää pyrkiä mahdollisuuksien rajoissa vaikka koira elää urbaanissa kerrostalomiliössä ihmisen kanssa sisätiloissa.
Älkääkä pukeko niitä koirianne. Koira ei ole vauva, se on eläin joka käsii siitä että sillä on pyjama yöllä. Sinoa missä voi koiran pukea on ohutkarvaiset koirat kylmällä viimalla ja pakkasella ulkoillessa.
En voi ymmärtää kun esim gorgi rotuisella koiralla jolla paksu turkki, on "toppaliivi" ja töppöset jalassa ihan tavallisella 5-10 asteen pakkasella. Setterillä (lintukoira) on kokopuku päällä syksyisellä kostealla kelillä. Saati kesällä lämpimällä säällä koiriaan pukevat pitäisi asettaa syytteeseen eläinrääkkäyksestä.
Vierailija kirjoitti:
Juoppo mies, joka valehteli lopettaneensa viinan juonnin.
Mistä tietää, että juoppo valehtelee? Siitä kun hän avaa suunsa.
Valitettavasti tämä on Tosi Tarina. Jaksamista sulle tai lusikat jakoon. Mä jätin juopon, en alkanut kärsimään sen takia... Hän oli taas kuukauden katkolla ja heti sieltä päästyään, alkoi taas tosi rankka juoppoputki. (joku voi tietysti päästä eroon viinasta, JOS ITSE sitä haluaa, ei muuten).
Nyt on rauha maassa kun ei tarvi juoppoa katella, eikä kuunnella...
Nautin nyt elämästäni ja kevät tulee...
Juuri NYT harmittaa Ylen urheilulähetykset. Miksi ihmeessä kansainvälisen lähetyksen äänet ovat niin isolla, että Pasilan selostukset ovat aivan turhia. Ei kuule mitään, eikä volyymin nostaminen tietenkään auta yhtään. Varsinkin Anne Jahosen matala ääni hukkuu taustameluun.
Miesystävän ystävät, aviopari, tuli käymään hänen syntymäpäivänään ja veivät hänet syömään, eivät ottaneet minua mukaan, koska lastenistuin on ruuvattu kiinni auton takaistuimelle eivätkä halunneet irrottaa sitä, minulle ei siis ollut tilaa.
Hänen palatessaan olin asettanut hänelle tekemäni paketin ja kortin vessaanpönttöön.
Hän on kyllä lopulta mmärtänyt, mistä on kyse, ja hän on ottanut asian puheeksi. Olen ilmoittanut, että en enää ikinä osta hänelle lahjaa, hän on yrittänyt jotakin kompromissa, esim. kirjoittamalla kompromissiehdotuksen tulevia syntymäpäivämme varaten ja piirtämälle paperilla, jonne olin kirjoittanut haukkumisiani. Laittaa ruokaa ja tuo kahvia kuten ennenkin eikä juuri provosoidu.
Ehkä häivyn mitään ilmoittamatta matkalle, kun hänellä on syntymäpäivä seuraavan kerran. Tai en kai viitsi niin kauan odottaa, häivyn vaan pariksi päiväksi yhtä äkkiä mitään kertomatta.
Haluaisin siivota taloyhtiönn pihaa, mutta se kielletty minulta. Muut asukkaatluulevat minun olevan humalassa, oikeasti olen erittäin seurallinen. Mutta en enääedes yritä siivota pihalla, vaan soitan joka roskasta huoltoyhtiölle - maksaa taoyhtiölle kohtuullisen summan. Onko muilla täämöstä ongelmaa?
Minua harmittaa petolliset ns. ystävät. Kun heillä on ollut vaikeaa olen yrittänyt kuunnella ja auttaa heitä - myös rahallisesti, eikä kyse ole ollut vain satasista summat ovat olleet jopa tuhansia euroja.
Sillä hetkellä olen "maailman ihanin ihminen ja paras kaveri". Kun aikaa kuluu niin kukaan ei kysele miten voin tai miten minulla menee - olen muuten yksinäinen, perheetön. Toki ITSE OLEN OLLUT SE TYHMÄ joka on halunnut auttaa muita omasta hyvästä tahdosta - mutta en ole oikein osannut kuvitella että "kiitoksena" tästä minut "hylätään" eikä niin sanotuista "ystävistä" enää kuulu juurikaan mitään!!
Nyt olen "läksyni oppinut" en enää auta ketään rahallisesti, se on näköjään niin että ystävyyttä ja rahaa ei pidä sekoittaa keskenään.... 😠!!
Jäin työttömäksi ja pelkään miten pärjään. Olen jo kuuskymppinen nainen, joten voi olla vaikea työllistyä varsinkin kun työttömyys on Suomessa ennätyskorkea. Täytyy varmaan yrittää vaan parhaansa ja elää päivä kerrallaan..
Harmittaa kun paino nousee kokoajan, sen pitäisi laskea kesää kohti. Oolen jotenkin niin väsynyt kokoajan, en jaksa (viitsi) lähteä edes pienelle kävelylenkille aina yksin ja makea vaan maistuisi, voisin vaikka napostella jotain ihan kokoajan.
Dementoituva äitini, on hirveää huomata miten nopeasti toimintakyky heikkenee vaikka pärjäävätkin miehensä kanssa kotona ihan hyvin vielä. Mut miten vuoden tai kahden päästä? He ovat iäkkäitä maalaisia eikä heillä ole tietokonetta eikä edes älypuhelimia, eivät siis voi hoitaa itse mitään asioita ja äitini on ihan hirveä änkyrä ja koska ei itse tajua asioita niin ei anna muidenkaan hoitaa, hänen pitää määrätä kaikesta vaikka on ihan kuutamolla jo. Se mitä ei itse tarvitse ei salli miehelleenkään, tyranni luonne pukkaa edille kun suodatin katoaa. Hänen mielestä kukaan muu ei osaa hoitaa eikä tehdä mitään oikein, hän on aina oikeassa ja sanoo viimeisen sanan. Veikkaan erittäin hankalia ja raskaita aikoja tulevaisuudessa.
Yksinäisyys harmittaa, jos en itse olisi kutsunut itseäni kylään vanhemmilleni niin olisin yksin koko pyhät. Minulle ei kukaan järjestä mitään, ei kutsu minnekään. Olen aina se joka järkkää kaiken jos haluan seuraa. Mun siskokaan ei koskaan kutsu esim kylää tai ees laita mitään muuta viestiä ku synttäri ja joulutoivotukset.
Olin aikoinaan vielä ennen koronasulkusikoja hyvinkin aktiivinen, hsrradtin vaikka mitä, menin ja tulin ja oli ystäviä. En tiedä mitä on tapahtunut vai ollaanko vaan vanhennuttu niin että ketään ei kiinnosta enää mikään ja se mitä tehdään tehdään oman kumppanin tai ladten ja lastenladten kanssa, yksineläjä sinkkuystävät saa jäädä.
Se että aikuinen poikani ei välitä minusta, vaan rahasta.
Se etten pääse kontaktiin kaipaamani miehen kanssa vaikka hän asuu tossa ihan lähellä. Oltiin nuorena yhdessä ja sattui se klassinen hän petti ja jätti minut vaikka kuitenkin jäi kaipaamaan minua ja olisi halunnut minut mutta tiemme vei erilleen kuitenkin. Hän sai sen mitä tarvitsi minä jäin yksin. Nyt kun näen häntä satunnaisesti vuosikymmenien jälkeenkin ja näen kuinka hän katsoo minua, niin tunnen sen saman kaipuun, ikävän ja katkeran surun kuin silloin nuorena. Se sattui sillon ja sattuu yhä kun en voi saada häntä.
Harmittaa ja ehkä vähän ärsyttää tuttava jolla monia ongelmia terveyden kanssa on pahaakin unettomuutta, masennusta, erilaisia selittämättömiä kiputiloja, ihottumaa, hiustenlähtöä (hiukset hauraat, ohuet kuin vauvan pumpulimainen tukka), iho joko harmahtava tai joskus kellertävä, mutta hän ei suostu, eikä tajua muuttaa yhtään elintapojaan. Tekee kaikki perustavaa laatua olevat virheet esim siihen että uni ei tule ja laatu on heikkoa. Sama ravinnon suhteen, karrikoidusti sanottuna jyrsii jotain porkkanoita, syö heiniä ja jotain siemeniä, litkii viiniä, eli ei saa riittäviä ravintoaineita. Hyvä uni ja oikea ihmisen tarvitsema puhdas ruoka olisi yksi avaintekijä myös psyykeen toiminnalla. Kaiken tän jälkeen kehuu kaikille miten terve hän on ku ei oo flunssaa ollu herraties millon. No hyvä ettei ees sitä oo ollu. Jokainen tyylillään.