Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**LOKAMASSUT SUNNUNTAIHIN**

20.08.2006 |

Ensinnäkin; IHANAA mikä yö!! Menin nukkumaan klo 22, klo 23.00 tyttö heräsi ja itki niin sydäntäraastavasti että otin sen viereeni kun ajattelin että ressukka kärsii kauheasta kutinasta (vesirokko siis). Tyttö nukahti levollisesti samantien ja nukkui aamuyöhön saakka täysin hissukseen ja nätisti - kuin myös me miehen kanssa. Ei vessareissuja eikä muitakaan herätyksiä varmaan 6 tuntiin!! Sitten tyttö rupes vähän kiemurtelemaan, mutta muutamalla suukolla jatkoi unia k0 6.30 saakka. Kun pelonsekaisin tuntein katsoin ressukan yöpaidan alle niin yllätys olikin suuri: näpyt eivät olleet muuttuneetkaan vesikelloiksi (ainakaan siis vielä) ja muutenkin laimentuneet tai siis muuttuneet paljon vaaleammiksi ja osaksi hävinneet. Voiko siis vesirokko mennä NÄIN helpolla ohi??

Pikainen aamupala ja sitten lähdettiin tunniksi lenkille - AIVAN USKOMATON AAMU - aurinko paistoi sumun läpi, kylmän raikas ilma ja ah miten ihana oli hengittää sitä aamukastetta!!!! Mies heräsi tytön kanssa vielä että sain jatkaa vielä yksin lenkkiä.

ELi hyvin nukuttu yö ja yli tunnin lenkki onnistui ilman mitään tuntemuksia. Kyllä uni vain on tärkeää.

Tulipa omaa napaa. LILLIS06: et ollenkaan pelästyttänyt tai mitään sellaista, faktaahan nuo jälkitaudit vain on. Sitä vain näköjään melkein panikoi kun on kyseessä esikoisen sairastelu. Josko sitä osaisi ottaa rauhallisemmin seuraavan aikana;)

JE_NI. onnea 34 rv täyttymisestä! Sehän on tärkeä virstanpylväs - mun mielestä jos vauva nyt haluaa syntyä, sitä ei enää estellä. Minulla ainakin loppui ekassa raskaudessa liikuntakielto viikkoon 34, sen jälkeen sai alkaa liikkua olon mukaan vaikka lenkkkeillä.

Nyt aamutoimia jatkamaan;)

Mukavaa sunnuntaita lokamassuille!

Nazu rv 33+6 (huomenna paukkuu viikot täälläkin)

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samoin sanoin voisin aloittaa juttuni kuin Nazu :)

Minäkin nukuin pitkästä aikaa kuin tukki ja aamulla olin kuin uusi ihminen. Ihanaa!

Voisko ne näpyt olla vain hikinäppyjä? Mulla itsellä oli vesirokko aikuisiällä ja pääsin suht helpolla vaikka se aikuisiällä yleensä on pahempi kuin pienellä lapsella...Mutta toivotaan että pääsitte vähällä ja tyttö tulee pian kuntoon :)

Supistelee ihan todella paljon. Levossa, seisoessa, nukkuessa, saunassa, sohvalla, keittiössä, vessassa; joka paikassa. Jos tämäkin raskaus menee niin paljon yli kuin esikoinen niin silloin tulee itku!

Välillä supparit tulee tosi kivuliaina, jopa niin että tuntuu kuin synnytys olisi lähellä. Suurimman osan ajasta maha on kivikova ja olo hankala.

Anteeksi, en nyt muista mitä olette kirjoitelleet, toivottavasti kaikilla asiat hyvin :)

JOtain piti vielä kirjoittaa, mutten kyllä muista että mitä.

No, mukavaa sunnuntaipäivää kaikille ja voikaahan hyvin!

Terkuin

Camelot ja viikot unohtuneet täysin =O

Vierailija
2/12 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kävi ihme, kun 1v5kk ensin heräsi kuudelta (tai yritti herätä), mutta me ei suostu nousemaan. Tehtiin ovelat ja mies pani rauhoittavan pesukoneen päälle :) No sitten heräsinkin klo 8:30 ja kaikki nukkuivat... esikoinen lopulta heräsi vasta ysin jälkeen. Saa nähdä menikö vuorokausirytmi ihan sekaisin, kun hän normaalisti herää noin 2,5 h aiemmin.

Kiva päivä näyttäisi olevan tulossa säiden puolesta.

Meillä lähti eilen anoppi kotiinsa, eli nyt olen taas päävastuullinen lastenhoidosta! Samalla hoksasin, että mulla on noin 10 PÄIVÄÄ AIKAA TEHDÄ GRADU... :D No, katotaan miten käy. Eihän tuo ihan mahdotonta ole, kun se on kuitenkin aika pitkälti tehty, mutta veikkaan että venähtää syyskuun puolelle kuitenkin. Tarkoitus oli siis palauttaa se palautesessioon kuun vaihteessa. Nyt aion kyllä keskittyä siihen ensi viikon ajan, jätän työt vähemmälle ja hoidan vain " juoksevat" asiat.

(.) - Potkii ihan simppenä taas. Mua alkaa kyllä taas hiljalleen potuttaa se, kun on koko ajan jostain kipeänä! Eilen oli aluksi pää kipeä, sitten rupesi väsyttämään, sitten närästi, sitten kohtu painoi inhottavasti väärälle puolelle, sitten lopulta alkoi painaa rinnasta ikävästi... Että kyllä vahvistuu se käsitys vähän väliä, että näiden kahden lapsen jälkeen saa seurata pieni tauko. Pari vuotta ainakin ilman raskauksia, ja menee varmasti pakon edessäkin.

Muuten, me tehtiin viimein PÄÄTÖS ÄITIYSPAKKAUKSESTA :D Tiistaina on viimeinen mahdollinen päivä palauttaa se lappu (2kk ennen laskettua aikaa), olen venyttänyt sitä näin pitkään. No, nyt sitten täytin sen ja viimeiseksi ruksasin että otetaan äitiysavustus... äitiyspakkauksena. Mies vähän rutisi vastaan, että jos otettaisiin 140 euroa ja " korvamerkittäisiin" se vauvalle, mutta musta jotenkin tuntui että haluan tälle vauvalle ihan omiakin tavaroita enkä KAIKKEA siskon vanhaa. Tuli sellainen olo, että jotenkin väheksisin häntä ottamalla " vain" rahat. Hölmöjä juttuja hormonit saa miettimään vissiin.

Se siitä nyt, ja eikun kouluhommiin. Täytyy vissiin kaivaa ne gradun data-analyysit eteen ja alkaa vähän tutkia. Tai ehkä menen ensin ulos muksun kanssa, saa nyt nähdä...

Hyvää sunnuntaita joka tapauksessa kaikille!

Coe rv 31+0 (taas vaihtui enkä edes huomannut)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Nazu, näinkö on, että taas yksi " virstanpylväs" olisi ylitetty...wautsi:) Tervetuloa huomenna perässä;)

Mulla TOSI HUONO YÖ takana...ja syynä nää PRKL:n KÄDET :( Nukuin ensin 4 tuntia, sitte ylös, nukuin 2 tuntia, sitte ylös ja loppu 3 tuntia meni puolihorroksessa ja sormet olivat (ja ovat yhä) ihan tulessa!!! *nyyyyh* Tosi inhottava vaiva. Iltaisin ei oikein toi nukkumaanmeno kiehdo, kun tietää mikä rumba siitä taas seuraa. Ens yönä taidan mennä nojatuoliin nukkumaan suosiolla, istuma-asento on paras. Otin Parasetamolinkin, mutta paskat sekään mitään auttoi. Kylmät pyyhkeet otin käsiini, mutta sitte alkoi oikein " sykkimään" sormet, tuntui tosi ilkeeltä....plaah. Ei enää montaa viikkoa tätä, toivottavasti!!!!

Pinnasängyn reunapehmusteista. Mä en itse niitä ommellut(sisko teki), mutta leikkasin ja mittasin kylläkin. Ostin ihan sellasta tikkikangasta ja pehmuste on 30 cm korkea (tosin siitähän voi tehdä minkäkorkuisen vaan haluaa.) Tuo peittää just pinnat kokonaan, kun pohja on korkeimmalla tasolla. Pituus on n.360cm eli kiertää koko sängyn. Narut ovat noin 50 cm välein, olisivat ehkä saaneet olla tiheämminkin. Niin ja tuo pehmuste on kantattu kanttinauhalla. Ei siinä sen ihmeempää:) Ilman kaavoja kyllä pärjää vallan mainiosti.

Jotkut suosittelevat ostamaan ihan tavallista puuvillakangasta ja laittamaan sitten ihan irtonaista vanu" levyä" sinne kahden kankaan väliin. Näin ollen siitä saapi paksumman:) Ei muuta ku ompelemaan:D

Mä olen sikäli ymmälläni tän raskauden kanssa, kun tosiaan tää käsien puutuminen on ainoa vaiva..edes niitä masun kovettumisia ei oo ollut enää aikoihin ja olen kyllä touhunnut joka päivä mahdottomasti!! Siellä alkuraskaudessa oli paljon enempi vaivoja, jotka meni sitte siellä noin viimeistään 20 viikolla ohi ja nyt voidaan vallan mainiosti. Mutta kuten ennenkin olen sanonut niin ottaisin suonenvedot ja närästykset ja ummetukset mielelläni mikäli pääsisin tästä sormien neulottumisesta eroon, on tää niin paskamainen juttu ;(

Olen miettinyt, että kun monilla on kipeitäkin suppareita hyvinkin jo aikaisin ja siltikin vauvan syntymä menee yli LA:n, että mahtaako meikäläisellä käydä niin, että supparit alkavat kuin salamana ja se on menoa sitte...tai että lapsivedet menee joku kaunis kerta...?! No, se jää nähtäväksi. Jospa nyt kolmisen viikkoa vielä poika kasvaisi masussa. Ja on se KOLME viikkoa ihan ÄLYTTÖMÄN lyhyt aika kun miettii saman verran aikaa taaksepäin :O

Nyt toivottelen kaikille mukavaa sunnuntaipäivää! Voikaa hyvin :)

Haliterkuin: Je_Ni & Pikku-Isäntä [size=2][b]34+0[/size][/b]

Vierailija
4/12 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

JEN_NI: Mustakin tuntuu, että tuo käsien neulottuminen taitaa olla vaiviosta kaikkein inhottavimpia - tosin jokainen kokee asiat eri tavalla, mutta kuulostaa kyllä todella ikävältä vaivalta. Kiitos vinkeistä tuon pinnisreunan suhteen, pitää selittää anopille, mä en ymmärrä mitään käsitöistä.

Mulle kävi ainakin esikoisen kanssa niin, että yhtään " oikeaa" supistusta ennen tositoimeä en tuntenut, joten tiesin kyllä heti koska synnytys alkoi;) Nytkään kipeitä suppareita ei ole tullut, ainoastaan niitä kovettumia joten luotan siihen että taas tiedän, koska päästään tosi toimiin.

nazu

Vierailija
5/12 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulle piti sanoa, että sä olet kanssa tosi reipas,opiskelet ja teet töitä ja jaksat vielä touhuta esikoisen kanssa;) Kaikille teille gradun tekijöille nostan kyllä hattua;) Kaipa se on niin, että sitä kun on pakko niin sitä jaksaa kun ei muusta edes tiedä, vai kuinka?

Itse aloitan kylläkin vaan avoimessa mutta kuitenkin yhden opintojakson syyskuussa ja sekin vähän mietityttää, että kuinkahan käy.

Nazu

Vierailija
6/12 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas on mennyt herraties kuinka monta päivää kirjoittamatta ja lähestulkoon lukematta palstaa.

Syynä kenties se, että olen ollut sairauslomalla tiistaista lähtien ja kotona koneen avaaminen tuntuu jotenkin vastenmieliseltä. Saikkarilla siksi, että alkuviikosta oli ihan kamalia ylävatsakipuja, yhtenä yönä en pystynyt nukkumaankaan kuin istuvassa asennossa.

Torstaina neuvolassa valittelin ja raahasin viimein itseni lääkäriin, joka oli ehdottomasti sitä mieltä, että kivut johtuvat ruuansulatuksesta ja määräsi kahta eri happosalpaajaa. Jankutin vastaan että ei, kyllä nämä on jotain lihaskipuja, mutta kokeilin kuitenkin vatsalääkkeitä ja kas kummaa - ne auttoivat. Ei vaan tullut mieleen, että närästys voisi tuntua sellaiselta lihasrevähtymää muistuttavalta kivulta! Nyt menee sitten jo paremmin.

Se hyöty sairauslomasta on ollut että kotitöitä on tullut tehtyä hullun lailla, sekä minun että miehen. Saatiin vihdoin haettua sukulaisista pinnasänky, ostettua siihen patja, tilattua olkkariin sälekaihtimet, ostettua yöpöydät ja muutamia muita tarpeellisia kalusteita jne. Nyt olis periaatteessa kaikki valmiina vauvaa varten. Kälyltä saatiin myös ihania, anopin tekemiä vaatteita ja vaippahousuja, jotka on olleet käytössä jo miehelläni, sekä Aarikan puuleluja jostain 70-luvulta.

Pinossa oli ollut puhetta VAUVAN ASENNOISTA, ainakin vähän. Miten muilla: onko vauva jo kääntynyt pää alaspäin? Itse luulin näin olevan, mutta neuvolan täti (joka on kätilö) oli sitä mieltä, että siellä istutaan. Vauvan peppu on yleensä navan oikealla puolella ja ilmeisesti sitten jalat muksii lonkkiin ja vasemmalle puolelle. Välillä tosiaan tuntuu, että vauva on siellä ihan x-asennossa, kun ei meinaa vatsanahka riittää.

Kamalan kuuma, ja huomenna taas töihin. Enää onneksi alle kaksi viikkoa! Töissä oleminen (ilmastoidussa toimistossa siis) on ihan ok, mutta yli tunnin työmatkat oikeasti tuntuu hankalilta kaikkine bussien vaihtoineen.

Hyvää vointia kaikille!

Ketsup + " Into" 32+6

Vierailija
7/12 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se tikkikangas on kaksinkerroin, jotta tulee sitten kuviot molemmille puolille :D

Ja kuule, en mä varmaan sen enempää käsitöistä ymmärrä...mutta olen vaan sinnikkäästi koittanut ommella ja hyvin on sujunut:)

T.Je_Ni

Vierailija
8/12 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin käväsemään vierailulla tuolta Marrasmurujen puolelta... Sinne olen enimmäkseen kirjoitellut, vaikka LA onkin 29. lokakuuta, mutta kokemuksesta kyllä veikkaisin että marraskuun puolelle enemmän kallistuu tämäkin raskaus :)

Tuosta käsien puutumisesta tai neulottumisesta kyselisin; Onko sinulla enemmänkin vain sormet " puutuneet" /pistelee? Ja molemmissa käsissäkö? Itselläni nimittäin alkoi tuossa viime viikolla yksi ilta tuntumaan ihmeellistä pistelyä koko kämmenissä, myös sormissa... Ovat niinkuin tulessa, vähän kun nokkoset olisivat pistellyt! Inhottavaa!!! Nyt vaiva tulee aina silloin tällöin, myös huomaan yöllä jos herään käymään vessassa. Tosin itse vaivaan en ole vielä herännyt. Tuntuu kun kädet, siis kämmenen puolelta, olivat kauheasti turvonneet, mutta eivät kuitenkaan ole... Olisikohan minulle kehittymässä samanlainen " vika" kuin sinulla?! Mutta kiitos sinulle jos jaksat vastailla ja tsemppiä loppuraskauteen :) Eikö sitä aina sanota että kaikki vaivat unohtuu siihen hetkeen kun saa oman nyyttinsä syliin!

Iltatähti rv 30+0

Vierailija
9/12 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökiltä ollaan taas kotiuduttu ja teidän viikonlopun turinat luettu.

Miannille voimia olla tukena sukulaisperheelle ja oman jaksamisen kanssa!! Tuo lapsen menettäminen on kyllä kamalin juttu maailmassa!!

Omaan napaan ei mitän ihmeitä, tuntuisi että kaveri olisi pysynyt pää alassun, mutta tiistainahan se sitten neuvolassa taas selviää. Mies tulee kohat esikoisen kanssa jääkiekko harkoista ja olisi tarkoitus grillailla. Täytynee lähteä valmistelemaan satsia! Nam!!

Leppoisaa sunnuntain jatkoa kaikille!!! Tällä kertaa näin lyhyesti! =)

Neljäs 31+1

Vierailija
10/12 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän poju rokotettiin vesirokkoa vastaan nyt keväällä. Siskoni on siis lastensairaanhoitaja ja heillä oli juuri nyt keväällä ollut muutamia tapauksia, joissa ei oltu voitu vanhemmille sanoa muuta kuin varautua pahimpaan. Siksipä sitten päätin rokotuttaa. Minulla on ollut tälläinen tieto, että jos ensimmäinen rokotus ei tuo oireita kahdessa viikossa ja haluaa lapselle täydellisen 100% suojan vesirokkoa vastaan, on rokotettava uudelleen kolmen kuukauden päästä. No meillä ei sitten pojalle tullu oireita ja otettiin siis kaksi rokotusta ja nyt on sitten se täydellinen suoja lapsukaisella. Ei tullu toisestakaan mitään oireita, mutta ei kuulema kuulukaa.

Vähän mietitytti se, että kun vie toisen ressukan pistettäväksi, mutta sitten taas mietti, että jos se sairaus tulee normaalinakin, on se varmaan kamalampaa katsottavaa. Tai jos olisi tullut jotain niitä jälkitauteja. Kuulin myös, että vesirokkorokotetta suunniteltaisiin liitettäväksi normaaliin rokotusohjelmaan. Mutta näkee nyt sitten miten sen käy. Olen miettinyt rokotuttaa kyllä tämän kakkosenkin sitten kun aika on sopiva. Mutta näkee sitten.

Nyt täytyy lähteä kaivamaan jääkaapista hedelmiä. Alkaa vähän nälättää...

tikru ja Agentti 30+1

Vierailija
11/12 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kyllä pahasti samanlaiselta vaivalta kuin millaista itselläni aluksi oli :( Tosiaan on jotenkin vaikea selittää miltä tämä tuntuu....Mutta tosiaan lähinnä sormet ja vielä tarkennettuna enimmäkseen etu-ja keskisormi ovat

kuin tulessa ja tuntuvat todella turvonneilta varsinkin juuri öisin, kun herään siihen kipuun. Toisaalta ihan kuin joku pumppaisi painetta sormiin ja tuntuu kuin ne räjähtäisivät, mutta tuo POLTE on hyvin kuvaava sana. Usein juuri kylmän veden alla liottaminen tekee hyvää (kysyin lääkäriltä eikä siitä ole ainakaan haittaa).

Ensinnä mullakin oli niin, ettei tuo vaiva häirinnyt yöuntani tässä määrin. Saatoin kyllä herätä yöllä siihen, että kädet puutuivat, mutta kun hieman ravistelin tai vaihdoin asentoa, sain taas nukuttua.

Nyt pitää ihan nousta ylös, kun tuntuu todella ilkeältä ja ihan sattuu sormia sekä ylimmäistä niveltä(melkein sormen päässä olevaa siis....)

Vaiva ei todella ole millään muotoa mukava ja toivottavasti sinulla se ei ylly samaan malliin kuin mulla!!!

Sain fysioterapeutilta niskatuen, jota pidin öisin ja ensin alkuun luulin sen jopa auttavankin....mutta enää en menisi niin sanomaan. Lisäksi olen pitänyt ranteissa idealsidettä, jottei ranteet pääsisi väärään asentoon, mutten oikein menisi senkään tehoa vannomaan.. Särkylääkkeestä mun mielestäni ei ole apua.

Ensi yöksi ajattelin taas laittaa niskatuen ja idealsiteet siinä toivossa, että saisin edes VÄHÄN paremmin nukuttua.

Kaikki sellainen tekeminen missä kädet on ylhäällä taikka joutuu puristamaan (esim. kun imuria pitelee) alkaa sormia neulustelemaan entistä enempi. Muutoin niiden kanssa päivät pärjäilee suht OK.

Koko aika kuitenkin vasemman käden etu-ja keskisormea neulustelee.

Tämä vaiva johtuu siis siitä, että ranteen jännekanavassa jännekalvo on turvonnut ja samassa kanavassa kulkeva hermo jää puristuksiin. Vaiva on yleinen kaikissa tiloissa, joissa esiintyy turvotusta ja tätä onkin hyvin paljon raskaana olevilla naisilla. Turvotuksen ei tarvitse olla päälle päin näkyvää vaan voi olla ihan sisäistäkin, näin lääkäri sanoi. Itselläni ei mitään hirveesti ole ulkoista turvotusta paitsi sormissa silloin tällöin tekee tiukkaa pitää sormuksia.

Mukavaa loppuraskautta:)

T. Je_Ni

Vierailija
12/12 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun yö ei todellakaan ollut yhtä auvoinen kuin monen muun, sen ajan minkä sängyssä vietin lähinnä pyörin ja huokailin ja ramppasin vessassa:| Tai siltä se ainakin tuntui, kun ennen puoli seiskaa tyttönen päätti, että on aamu. Meillä ei enää onnistu uudelleennukuttaminen jos kello on yli kuusi, kaikki keinot on kyllä tasantarkkaan kokeiltu. Onneksi ihan joka aamu ei tartte kuudelta sentään nousta, mutta aika harvoin sitä saa yli seiskaan nukkua. Paitsi tietty viikonloppuna toisena aamuna, kun vuorotellaan miehen kanssa heräämisissä. Ei auta muu, kuin mennä itsekin ajoissa nukkumaan, tosin kaikista huonoiten nukun yleensä alkuyöstä, joten välillä on tosi turhauttavaa, kun yrittää mennä ajoissa maate ja uni ei vaan tule. No joo, tää on nyt taas tätä valivali-osastoa. Mutta tännehän saa vähän valittaakin, eikö;)

Muutenkaan tänään ei ollut paras mahdollinen päivä, tuntui että kaikki asiat enemmän tai vähemmän otti päähän ja olokaan ei ollut mitenkään erityisen hyvä. Vähällä unella oli varmasti paljon tekemistä näiden fiilisten kanssa, sillä kunnon päikkäreiden jälkeen oli jo himpun verran parempi mieli. Mutta joskus vaan on näitä päiviä kun kaikki tuntuu vastustavan eikä mitenkään jaksa olla hyvällä tuulella edes väkisin.

Taitaakin olla parempi lopettaa ennen kuin ihan kamalaksi valitusvirreksi yltyy...Jos vaikka kokeilis nukkumista...Ja huomenna toivottavasti paremmalla päällä.

Hyviä ja sikeitä unia kaikille!

-L-