Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**SYYSKEIJUT SUNNUNTAINA**

20.08.2006 |

taas uusi päivä ja uudet kujeet ;D

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime yö meni taas harakoille! Pitkään ei pysty samassa asennossa nukkumaan ja kun koittaa kääntää kylkeä, ei vatsa aina pysy mukana. Jossain vaiheessa yöllä alkoi tila loppua meitin sängystä, kun lapset mönkivät viereen. Siirryin sitten olohuoneen puolelle sohvalle nukkumaan ja jossain vaiheessa aamuyöstä heräsin siihen kun esikoinen nukkui puoliksi päälläni =) Kyllä oli paikat puuduksissa. Puoli kuudesta olenkin sitten ollut hereillä. Mies oli keittänyt aamukaffet ja tehnyt pinon leipiä!! Ihana yllätys!

Kakkosen korva ei enää vuoda joten kaipa se antibiootti alkaa vaikuttamaan, kipuja vielä valittaa. Jospa se tästä.

Olikohan minulla huomenna vai tiistaina se neuvola? höh, mikä pää, pitää käydä tarkistamassa äitiyspassista...

Jostain pälkähti päähäni, että en ole hankkinut uutta rintapumppua! Itselläni on imetys onnistunut aina hyvin ja maitoa tullut " liikaakin" ,joten sille olisi käyttöä. Entinen meni rikki tai pikemminkin lapset veivät siitä tärkeän osan ja nyt se ei sitten enää toimi.

Vauvan lakanat ajattelin pestä tänään. Pinnasängylle sain raivattua tilaa mutta jäi vielä kokoamatta vaikka eilen sekin piti tehdä.

(.) Limatulppaa on tullut reilummin eilen ja tänään. Supistuksista tosin ei tietoakaan (kerrankin) , jos vielä ens viikon sinnittelen kotona. Ultran mukaan olisi jo rv.36, mutta eivät muutaman päivän takia l.a muuttaneet.

Jospa kävisin välillä katsastamassa mitä lapsoset tekevät

*tiitiäinen rv.35+5*

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli ne kavereiden häät ja huh, onneksi ovat ohi. Ihanaahan se oli juhlia, mutta kun kyseessä isot häät, oli sitä seisomista ja odottelua tiedossa. Jalat vieläkin tosi kipeät ja loppuajasta sain pari supparia aikaseksi ja kotiintulomatkan vihloi alavatsaa tosi kipeesti. Helpotti, kun kotona sain pötkötellä. Hassua oli nähdä entistä poikakaveriani, seurusteltiin 9v sitten, kun mie olin 14v ja hän 13v. Perhettä hän ei vielä ollut haalinut, mutta avovaimo hällä tais olla. Tarjoili meidän muksuille jätskiä, eipä lapset arvanneet, keltä saivat :D

SYNN. ENNAKOIVIA MERKKEJÄ: En nyt millään muista, onko molemmista tullut limatulppaa, esikon aikaan ainakin. Tosin kävin yliaikakontrollissa ja lääkäri vähän kopaisi kovemmin ja samana iltana lähti tulppa ja alkoi supistelemaan. Kuopuksen aikaan tulppaa tuli (kai), mutta synnytys käynnistettiin tipalla rv 41+3. Mutta muuten mitään ennakoivaa en muista.

RINTOJEN TIHKUMINEN: Ihan huomaamattomasti vain ja välillä pistelee kuin maito nousisi. Molemmissa edellisissä on tullut enemmän.

Mulle iskenyt laiskuus, en onneksi taida olla ainoa ;) Koti tosi sotkussa vaikka noin kuukaus sitten joka paikka kiilteli. Ei vaan jaksa. Kun mahakin niin ylhäällä niin kaikki kyykkiminen ym aiheuttaa sen, et meinaa tulla yökki. Ruuanlaittokin kehtuuttaa kauheasti. Mut tänään on PAKKO siivota edes tupa ja eteinen.

PKKS-mammat, tapaamme siis huomenna!? Ja -F-, tervetuloa sinäkin, jos jaksat :)

-piias- rv 36+6

Vierailija
4/25 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli ne hautajaiset eilen ja ihan hyvin meni pojan kanssa, mitä nyt hieman kirkossa kiukutteli kun sattu just päikkäriaikaan. No hain sitten kärryt ja hänpä nukahti niihin samanten siellä kirkossa :) Onneksi muut kattoivat pojan perään, niin minä sain olla " vapaalla" mieskin tuumasi, että " johan on pojalla energiaa" kun puolisen tuntia oli ulkona hänen kanssaan. Ja minä siihen, että " nii-iin miksihän minä oon neljän aikaan jo ihan kuitti poikki (yleensä)" ei nuo miehet aina tajua mitä se kotona oleminen lapsen kans on /voi olla.

METSÄSTYS: meillä kans käydään metsällä hirviä jahtaamassa. Tosin ei ole mitenkään erityisen innokas lähinnä ruoan puolesta siellä käy. Ja hirviaikahan taitaa sattua juuri syyskuulle ;) No jos olen hirviaikaan yhessä koossa niin saavat pojan kanssa lähteä kaksin anoppilaan, jospa se anoppi katsois pojan perään kun mies metsällä.

Oma ( . ): Luulen, että sintti on kääntyny pt:laan voi ei! Viikonlopun aikana hikka on tuntunut ylhäällä kylkiluiden pinnassa, mutta eilen kun koetin niin jotain kovaa tuntui alhaalla, mutta voihan se olla pyllykin minkä tunsin. Nyt sitten ootan kun kuuta nousevaa torstain neuvolaa, josko asiaan sais selvyyttä. Vai voiko hikka tuntua ylhäällä ja kuitenkin rt? Liikkeet minusta tuntuu suunnilleen samassa kuin aikaisemmin. Tosin liikkeet vähentyneet/muuttuneet möyrimiseksi.

Palaillaan asiaan nyt poijjalle vaatteet päälle!

Oona, esikko ja sintti 35+0 (viisi....neljä...) [color=deeppink][size=5]♥

Vierailija
5/25 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti oikein naatiskella omassa sängyssä, kun oli niin ihanan hyvä nukkua verrattuna siihen toissaöiseen sairaalasänkyyn. Liitoskivut on niin tuttua kauraa, ettei ne enää onnistu edes herättämään öisin. Toisaalta kiva, kun sai nukuttua hyvin, mutta kun ei tullut koko yönä yhtäkään supistusta! Nyt tuntuu, ettei pysty muuhun keskittymään, kun koko ajan mieskin hokee että " se synnyttäis!" . :D Tänään otetaan sitten uus yritys sisustuskaupoilla (tää on varmaan lopulta se meidän synnytyksen käynnistävä " S" ). Eihän sen parempaa houkutinta voi ollakaan, ku että ajetaan mahdollisimman kauas synnytyssairaalasta, juostaan ostoksilla koko päivä ja istutaan autossa epämukavassa asennossa. ;-)

Tosin enää en synnärille lähde ennen kuin irtoaa oikein kunnon polttoja! Sellaisia, että jalat menee alta ja silmissä sumenee ja hoiputaan tajunnan rajamailla. Saa nähdä, pian syntyy kotona tämä pötikkä. :D

Eli jotain puuhaa täytyy koko ajan kehittää, että sais ajan kulumaan. Onneks on tuo poju 1v2kk, joka hereillä ollessaan huolehtii äiteenkin ajankäytöstä.

Milläs ihmeellä sen limatulpan sais irtoamaan, yhtäkkiä ei jaksais oottaa enää yhtään! Pitääköhän lähestyä miestä tänä iltana.. Ihan hullua, kun toisaalta vauvan takia toivoisin, ettei syntyisi ennen rv 39.

Plääh!

Ulpunen rv 37+3

Vierailija
6/25 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyypä kanssa välillä kirjoittaa jotakin. Eilisen päivänkin koneella olin ja luin useamman päivän pinot, mutta ei vaan saanut aikaiseksi mitään kirjoitella! Tämä mamma muuten sai eilen illalla seksiä pitkästä aikaa... kylläpä oli muuten hankalaa tämän mahan kanssa ja muutenkin kun alamaha kipeänä ja juilii eli taisi kyllä olla viimeinen kerta tämän raskauden aikana kun siihen hommaan lähden!! Mutta kyllä meinaan nukuin kun tukki viime yön eikä vatsakaan ollut kipeä yöllä vaikka luulin että kyllä sen jälkeen supistelee ym!

Torstaina ja perjantaina en päässyt koneelle ollenkaan, torstai kului töissä ja perjantaina käytiin isännän kanssa shoppailemassa manse cityssä. Tulipahan haettua vaunut jotka oli meillä tilattuna ja ostettiin sitten se pinnasänky vihdosta viimein. Vielä pitäisi se koota.

Yllätys olikin sitten eilen kun luin että Elaine ja Seirana ovat jo saaneet omat pikku nyyttinsä! Onnea molemmille!!

Ai niin, torstaina kävin ultrassa katsomassa onko vauva kääntynyt. Eli tässä käynnistä tietoa:

HB: 116

RR: 128/83

PAINO: +500g (yht. tullut n. 10kg)

Ja vauva oli kuin olikin kääntynyt RT!!! Jee, ei siis ainakaan sen takia sektioon jouduta. Sain lähetteen TAYS:n synnytystapa arvioon koska ensimmäinen synnytys kiireellinen sektio ja toinen imukuppi ja lääkäri arvioi, että tästä vauvasta olisi tulossa isompi kuin edelliset. Tällä hetkellä siis vauvan paino arvio oli 2786 ja syntymäpainoksi arvioi 3600g...

Vähän kyllä ihmetytti kun ei katsonut kohdun suun tilannetta ollenkaan! Olisi ollut kyllä kiva tietää...

Mistäs täällä nyt olikaan ollut puhetta...

RINTOJEN TIHKUMINEN: Esikolta tihkui maitoa jo etukäteen mutta seuraavassa eikä tässäkään raskaudessa ole tullut mitään. Välillä kihelmöi niin kuin maito nousisi ja jos nännejä hivelee, mutta mitään ei kyllä tihku.

SYNNYTYKSEN ENNAKOINTI: En kyllä muista että olisi olo tilassa mitään ihmeellistä huomannut ennen synnytyksen käynnistymistä. Alkanut supistelemaan kipeästi ja säännöllisesti ja toinen käynnistettiin.

Jännää onkohan jo muita keijuja lähtenyt lunastamaan omia nyyttejään...

t. Tuittu 36+1

Vierailija
7/25 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herättiin tytön kanssa tänään jo puol 8. Menin ite eilen nukkumaan jopa klo 23, usein valvon tuonne 3 asti. Vaikea saada unta nyt raskaana ollessa ja kuten monella muulla, nukkuminen ei o enää niin helppoa. Pisulla saa ravata, lonkkia juilii jne... Tuntuu et masu on ihan hetkessä valahtanut alemmas, mikä tekee olon kömpelömmäksi ja vihloo erityisesti alapäätä normaalia enemmän.

RINTOJEN TIHKUMINEN: Esikkoa odottaessa tässä vaiheessa rinnoista tihkui maitoa ihan kunnolla, nyt ei ollenkaan, paitsi jos kevyesti puristaa. Mietityttää, että vaikuttaako tuo maidon tuloon vauvan syntymän jälkeen... Esikoista imetin melkein vuoden, maitoa tuli vaikka muille jakaa ja toivoisin imetyksen nytkin onnistuvan.

SYNNYTYSTÄ ENNAKOIVAT MERKIT: Mulla ei tainnu muuta tulla, kun että vatsa oli löysällä hetki ennen synnytystä. Mulla on olla tässä raskaudessa ummetusta ajoittain ja nyt tilanne on aivan päinvastainen, et enpä tiedä vaikka synnytys olis jo lähellä. Limatulppaa ei menny, ku vasta synnytyksessä ja kunnon suppareiden alkaessa tiesin, että synnytys oli käynnissä.

Kaveri tulee tässä iltapäivällä käymään. Jos kerrankin malttais olla tekemättä ihmeitä tänään, kun tuntuu et joka päivä on niin ohjelmaa täynnä että. Pieni lepo ei olis pahitteeks tässä vaiheessa, kun kohta sitä hommaa on yllin kyllin. Viime yönä näin kas kummaa taas synnytysunta, poika tuli =)

Vaikka tuntuu,et tuo meidän pikku taapero oli hetki sitten vasta vauva, saa silti muistutella ahkerasti mieleensä vauvanhoitoon liittyviä juttuja ym. Unohtuvat kovin nopeasti, ainakin tässä lahopäässä.

Onko monella suonikohjuja tullut raskausaikana?

Mulla on alapäässä ja jaloissa, ei tulis mieleenkään minihametta laitttaa päälle :( Toivon niin, että edes osa lähtis pois synnytyksen jälkeen.. meillä tuo vaiva on aikamoinen sukurasite myös, niin inhottavaa kun se onkin.

Nyt päikkäreille mars!

-frodo 37+5-

Vierailija
8/25 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt oon poikki, tuli taas siivottua, imuroin, pesin lattiat, tiskasin ja järjestelin pojan huonetta. Hmm, tuntuu hiukan mahassa :D

RINTOJEN TIHKUMINEN: Esikoista odottaessa ei tullut tippaakaan ja loppujen lopuks imetyskään ei onnistunut :( Nyt aina sillon tällön ilmestyy pieniä läikkiä rintsikoihin, josko olis toivoa imetyksen suhteen.

SYNNYTYSTÄ ENNAKOIVAT MERKIT: Ei tainnu olla muuta, ku limatulpan lähtö. Se itse asiassa lähti nelisen tuntia ennen pojan syntymää.

Mitäköhän muuta oli..

FRODO kyseli suonikohjuista. Joo-o, löytyy. Toinen jalka on ihan täynnä ja nyt näyttäis siltä, että on tulossa toiseenkin. Alapäässäkin niitä on. Kiva kärsiä kakskymppisenä niistä :( Kirosinkin jo koko suvun näitten takia, kun ei kehtaa hameita tai capreja käyttää >:(

Nyt taidan mennä hetkeks lepäämään

Tisha rv35+3

Vierailija
9/25 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä on laiska fiilis! Ruoanlaitto tai siivous ei kiinnostaisi yhtään ja kumpaakin olisi pakko kai yrittää... Keräsin äsken pyykkejä pois narulta ja sen jälkeen tuli pari tosi kipeetä supparia, sattu selkäänkin ja kunnolla. Nyt jos tekisi suursiivouksen, saattas olla pian nytti sylissä... Hmm...

Oon kyllä jo tosi tympääntynyt koko mahaan! Olo on tukalaakin tukalampi, alapäähän koskee niin pirusti, kun pyöriäinen tunkee päätään sinne, istuminen on asennoista kamalampia, nukkua ei voi kuin kylellään, vessassa saa juosta jatkuvasti. En ainakaan muista, että aikaisemmissa raskauksissa olo olisi ollut näin kurja. Syntyisi jo!

Rintojen tihkuminen: Miekii oon ihmetellyt, että nyt ei maitoa tule vielä samalla tavalla kuin aikaisemmissa raskauksissa. Muutaman kerran varsinkin aamulla on paidassa ollut pisara tai kaksi, muutei sen kummemmin. Oikeastaan olisinkin tyytyväinen jos maitoa ei entiseen malliin tulisikaan. oon kummaltakin aikaisemmalta ihan luovuttanutkii kun sitä tulee niin reilusti yli oman tarpeen eikä raaski lavuaaristakaan kaataa, mut nyt ei jaksaisi siihen rumbaan enää ryhtyä. Tuntui, että sai koko ajan olla keittämässä niitä koneen osia ja pulloja, syöttää vauvaa ja olla lypsyllä...Huoh!

Synnytyksen ennakointi: Esikolta tuli pari päivää ennen synnytystä osa limatulppaa ja synnytys alkoikin sitten ihan yllättäen vk 39+2. Kakkoselta ei muita merkkejä ollutkaan kuin kaksi viikkoa, joka ikinen yö supisteli kamalasti. Ja aina aamuyöllä ne sitten loppuivat kunnes rv 40+5 päästiin tositoimiin. Kakkoselta en huomannut limatulpan irtoamista ollenkaan, taisi tulla sitten vasta synnytyksessä.

nyt sitten laittaa ruokaa ja kohta miehen veljen muksun 2-vuotissynttäreille... Ei jaksaisi...

Niina ja pyöriäinen rv 36+2

Vierailija
10/25 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miulle ei oo niitä tullut missään raskaudessa eikä meillä ole niitä suvussakaan, niinkuin ei raskausarpiakaan muualla kuin rinnoissa. Vaikka meidän suvussa sitten kaiken maailman muita vaivoja onkin, niin näiltä vältytty. :)

Niina

Vierailija
11/25 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole lisää vauvaviestejä tänne ilmaantunut... Kävin eilen sairaalan sivuilla kertaamassa tietojani synnytysosastosta jne. Epätodellista, kohta pitäisi synnyttää itse... Mutta eihän se voi vielä syntyä vai voiko? Olo ei ole vielä yhtään " tulisi nyt jo" . Ensi viikolla kuitenkin 38 viikkoa täyttyy ja täällä jo monet haluaisivat rv 37 synnyttämään - pitäisikö minunkin?

Suonikohjuista. Jaloissa ei ole, mutta alapäässä on " jotain" . Turvotustakin siellä tuntuu. Inhottavaa!

Miehen syysharrastuksista. Minun mies ei metsästä eikä käy ralleissa. Tietysti täällä Keski-Suomessa nyt joutuu elämään rallien kanssa halusi tai ei. Helikoptereita pörrää taivaalla ja kovaäänisiä autoja + ihmisiä kaduilla. Onneksi la osui rallien jälkeiseen aikaan, olisi aika kauheaa seistä supistuksissa autojonossa joka ei ralliruuhkan takia liiku kuin sentin kerrallaan... Mies pitää onneksi esimerkiksi juoksemisesta, mitä voi harrastaa missä ja milloin vaan - harrastaminen onnistuu varmaan riidoitta vauvan synnyttyäkin! Ensi kevääksi meinasin hankkia miehelle juoksurattaat niin voin livahtaa omille reissuille kun lapsi on miehellä mukana...

Mukavaa päivänjatkoa, nyt tuntuu että tassut turpoaa liikaa tietokoneella istumisesta.

Vierailija
12/25 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin vaaputaan tiiviisti yhtenä kappaleena. Tällä viikolla suppareihin on tullut uutta jytyä ja äskettäin piti isolle hädälle kipaista melko vikkelään, mutta mitään muita merkkejä ei ole ilmassa. Viimeksi synnytys käynnistyi rv 36+9 yöllä kipeillä supistuksilla ja maha tyhjeni siinä heti alussa varsin tehokkaasti. Limatulppaa ja lapsivettä ei näkynyt ennen kuin synnytyssalissa. Semmoinen ennakoiva merkki oli, että edellisenä iltana tai oikeastaan silloin yöllä ennen nukkumaan menoa sain jonkun kauhean hepakan, rupesin hermoilemaan että tämä menee yliaikaiseksi ja kasvaa liian isoksi ja niin edelleen, raivosin päiväkirjalle tätä. Ja kas vaan, kahden tunnin unosten jälkeen heräsin supistuksiin. Olenkin jälkeenpäin ajatellut, että tuliko vauvalle siitä mun keuhkoamisesta semmoinen fiilis, että nyt on parempi lähteä...

RINNAT ei ole juurikaan tihkuneet, puristamalla tulee tippa semmoista kellertävää nestettä. Sama viimeksi, ja maito nousi synnytyksen jälkeen tosi runsaana. Älkää siis yhtään hätäilkö te, joilla ei vielä rinnat valu, ei se tarkoita sitä eikä tätä tulevan imetyksen suhteen.

SUONIKOHJUJA on meidänkin suvussa runsain mitoin, kuten myös peräpukamia, raskausarpia ja riippurintoja - kiitos näistäkin geeneistä :DD No, leikki sikseen, perinnöllisiä sairauksia ei sitten juuri olekaan, parempi näin päin. Eikä mulle ole pahoja suonikohjuja ainakaan vielä tullut - toisessa sääressä on kyllä yksi pitkä suoni pullollaan, mutta vielä ne sääret kehtaa silti jotenkuten paljastaa, ja kaipa nuo pullotukset tästä laskeekin, kunhan vauva ja 20 liikakiloa on poissa painamasta. Pukamiltakin olen onneksi lähes välttynyt, ei tunnu ainakaan kummoisia kehittyneen, kunhan vaan saa mahan pysymään toiminnassa ettei pääse kovalle.

Jaa, esikoinen ei tunnu nukahtavan päiväunilleen, pitää lähteä päästämään raukka pois tuolta sihisemästä ja suhisemasta...

Njoammil 38+4

Vierailija
13/25 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

39+6 se eka synnytys sitten kuitenkin käynnistyi eikä 36+9

Vierailija
14/25 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa, onpas vaikeaa tällä kertaa kestää tätä loppuraskautta.. Vaikka vasta 36+ menossa niin ihan hirveästi pyörii synnytys mielessä ja olen kuin tulisilla hiilillä & lähtökuopissa. Tämä tunne olisi mieluusti voinut kyllä tulla vasta parin viikon päästä!

Eilen ja tänään on kyllä supistellut ihan eri tyylillä kuin aiemmin. Siis nyt supistuksia tulee useita päivässä, tuntuvat kipuna ja vihlontanakin ihan alhaalla, mielestäni kohdunsuulla juuri, ja ajoittain takapuolessa asti. Supparin aikana liikahtaminenkin tuntuu kipeältä ja hiki nousee pintaan. Eli aika kovasti kohtu nyt harjoittelee, liekö sitten mitään tapahtuu siellä kohdunsuulla. Aiemmat synnytykset tosiaan 40+0 molemmat, edellisessä rv 36+4 oli kanavaa 2cm jäljellä ja ulkosuu sormelle auki, esikoisen aikana näillä viikoilla lääkärineuvolassa paikat vielä täysin kiinni ja kanava tallella. Miten lie nyt?!

Murheen/kummastuksen aiheena on nyt tänään ollut vauvan liikkumattomuus. Oikeastaan koko päivän ollut tosi rauhallinen, ihan pari liikettä olen tunnistanut silloin tällöin.. Vaikka olen useamman kerran ihan varta vasten käynyt kyljelleni ja tunnustellut rauhassa. Mutta ei. Ja sitten nämä ikävät supparit koko ajan. Alkoi jo tuossa mietityttää että missäs vaiheessa sinne äippäpolille pitäisi soitella?

SYNNYTYSTÄ ENNAKOIVAT MERKIT: esikoisesta oli edellisenä iltana sellainen ihmeellisen rauhallinen ja seesteinen olo, yht' äkkiä kovan panikoinnin ja " onko kaikki nyt varmasti valmiina" -fiilisten jälkeen. Aamuyöllä sitten heräsin ja luulin että nyt on vatsatauti iskenyt, kun olo oli heikko ja suoli tyhjeni yms. Kipeät supparit alkoi ennen kuutta, ja vaavi syntyi sitten illalla.

Toisessa synnytyksessä - joka käynnistettiin Cytoteceillä - ei ollut sitten tuotakaan vähää mitään ennakoivia oireita. Supparit alkoi puolisen tuntia toisen pillerin laiton jälkeen (07:30) ja vauva syntyi jälleen samana iltana.

Eli mitään limatulppia tai lapsivesiä ei ole multa koskaan mennyt, molemmista kalvot puhkaistiin salissa. Toisaalta vähän jännittääkin kuinka tällä kertaa käy!

MAIDON TIHKUMINEN: molemmissa edellisissä raskauksissa mulla on tihkunut ( /valunut..) maitoa viikoilta 16+ - 20+ alkaen. Ja nyt ei sitten tipantippaa ole näkynyt. Ihmetyttää kyllä vähän. Edellinen imetys tosin loppui käytännössä samalla kun tämä raskaus alkoi, että voihan olla että rinnat nyt vähän lepäilee tässä välissä ;) Toivon kyllä myös että imetys onnistuisi tälläkin kertaa.

SUONIKOHJUT: niitä löytyy ulkosynnyttimistä ja nivusista/sisäreisistä joitakin. Edellisessä raskaudessa niitä tuli myös ja ne kyllä häipyivät synnytyksen jälkeen. Siihen uskon nytkin. Keskivaiheilla raskautta ne kipuilivat kovastikin, vihloivat ja paineen tunne oli kova, mutta nyt on jostain syystä helpottanut niin ettei niitä edes huomaa. ..siis muuta kuin silmillä..

Jaahas, ja nytpä käyn taas makuulle kuulostelemaan olisiko vauva hereillä!

Itta 36+2

Vierailija
15/25 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, nukuimme lasten kanssa (4v. ja 7v.) kaikki päiväunet. Mies vaan raataa ulkona rakennuspuuhissa (yrittää saada tiettyjä työvaiheita valmiiksi ennen vauvan syntymää). Yllättävästi sitä unta vaan tuntuu riittävän. Hyvä näin.

Gallupit sitten:

SYNNYTYSTÄ ENNAKOIVAT MERKIT: Olen oikein yrittänyt miettiä esikoisen osalta tuntuiko mitään erityistä. Hän syntyi yllättäen 36+3 viikolla. Edellisenä päivänä lääkärineuvolassa kohun kaulakanava hävinnyt ja kohdunsuu sormelle auki. En ollut tuntenut kivuliaita suppareita. Ihan normaaleja kovettumisia vain silloin tällöin. Yöllä heräsin kuukautiskipumaisiin tuntemuksiin, suoli tyhjeni. En ymmärtänyt vielä silloin missä mentiin. Sitten menikin lapsivesi ja supistukset alkoivat rytinällä.

Toinen synnytys oli käynnistetty.

Nyt tilanne on hyvin samantapainen kuin esikoisella kohdun kaulakanavaa ei jäljellä ja kahdelle sormelle auki. Nyt tulee silloin tällöin kivuliaitakin suppareita, pää on alhaalla, mutta " takana" , painaa siis eniten tuonne peräsuolen suuntaan. Suoli toimii...

Mietin itse kovastikin lähdön hetkeä ja tuntemukset on samantapaiset kuin monella teistä: toisaalta haluaisi lapsen jo syntyvän vaikkakin tietäisi, että hyvähän sen pikkuisen olisi vielä kasvaa.

SUONIKOHJUT: Ei ole tullut aikaisemmin eikä nyt. Ei olekaan sukurasitetta. Ei myöskään raskausarpia. Tosin mahani on aina ollut kohtalaisen pieni. Lapset syntyessään kolmikiloisia ja nytkin aika pieni lapsi tulossa.

Aloittaisin itse uuden gallupin: Aiotteko harrastaa seksiä raskauden loppun asti?

Mies kovasti ehdotteli eilen eikä minuakaan ole vaikea mukaan saada, mutta mietin tuota kohdunsuun tilannetta. Käynnistääkö yhdyntä synnytyksen ja onko se hyvä vai huono asia :)

Lääkäri ei puhunut asiasta perjantaina mitään enkä tajunnut siinä kysyäkään. Sanoi, että paikat ovat kypsät eikä synnytystä yritetä enää jarrutella, jos alkaa. Toisaalta, jos en olisi lääkärissä käynyt en tietäisi tilanteesta mitään ja rakastelisimme varmasti ihan normaalisti. Ja voihan olla niin, että tulee miehelle pitkä selibaatti, jos meneekin vielä kuusi viikkoa ennen kuin syntyy ja sitten vielä päälle sellainen minimissään kuukausi synnytyksen jälkeen. Puhun nyt pääsääntöisesti miehestä ja hänen selibaatistaan. Tiedän, että vauvan synnyttyä, ei itselläni heti halut tule takaisin.

Aikaisemmin oli ehkäisystä puhetta. Me aiomme aloittaa kortsuilla ja laitatutan noin puolen vuoden kuluttua synnytyksestä hormonikierukan. Näin teimme kakkosen syntymän jälkeen ja se tuntui toimivan, vaikkakin mulla tuli tiputteluvuotoa kauan.

Mies vie lapset illalla urheilemaan. Saan olla pari tuntia ihan itsekseen. Ihanaa!

Vierailija
16/25 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja viikkoja kalaäidillä tänään koossa täydet 36.

Vierailija
17/25 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ULPUNEN: Kiitos valistuksesta. Itseäni hiukan jännittää tuo synnytyksen alkaminen, kun esikoisen kohdalla synnytys lähti käyntiin lapsiveden menolla ja supistuksia alkoi tulla vasta n. 6 tunnin päästä. Nyt tässä raskaudessa onkin supistellut jo aika kivuliaastikkin, mutta epäsäännöllisesti. Mietityttää vaan että koska sitten pitäis mennä sairaalaan kun noi supparit alkaa. Eli uskaltaako sitä venyttää sairaalaan lähtöä kuinka kauan ettei sitteen vaan kotiin tai autoon synny! No se selviää varmaan viimeistään sitten, kun lapsi tosiaan päättää syntyä.

Jaahans taidetaan miehen ja tytön kanssa painua nyt ulos joten huomiseen!

Mami 37+2

Vierailija
18/25 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On taas niin hikikii...ja väsy tähän raskauteen.

SYNNYTYSTÄ ENNEN- Gallup: esikoisesta suolen tyhjeneminen edellisenä päivänä, istuin tiukasti vessassa kuuteen otteeseen. Toisessahan suoli tyhjeni vasta salin puolelle päästyäni, todella rajusti. Molemmista muistan sellasen hiljaisen olon, ihan kuin vauva olis hiljentynyt, rauhottunu pari päivää ennen synnytystä. Liiketarkkailulapusta just luin ettei näin tapahdu, mutta itellä on kuitenki rauhottumisen kokemus. Siis ei toetenkään kokonaan lopettanu liikkumista, mutta ne liikkeet oli jotenkin erilaisia, enempi vaan sellasta asennon vaihtamista kuin potkimista. (tuon perusteella tämä ei ole tulossa lähipäivinä)

LISÄKYSYMYS GALLUPIIN: onko teillä synnytykset käynnistyneet samalla tavalla? Mulla on molemmista menny ensin lapsivedet korkeelta eli kohdun pohjasta ja sitten hieman myöhemmin kaikki. Ja mietinkin just että noinkohan mulla olis tuuria että tämäkin lähtis samalla tavalla käyntiin, ei tarviis miettiä millon pitää sairaalalle suunnistaa...en varmaan osais ajottaa " oikein" lähtöä ilman lapsivesien menoa, se oin kuitenkin niiin selkee merkki ett' tämäkin jo tajuaa :)

RINNAT eivät vuoda, mutta kyllä sieltä jotakin hiukan tihkuu, illalla rintaliivejä pois ottaessa huomaa kuivuneita keltaisia tökköjä nänneissä.

Jumaste mikä mylläys on taas ollu mahassa koko päivän. Olo on tosi hankala kun toinen puskee pyllyä napaan ja jalkoja kylkiin. ja päätä alas niin että vedet tulee silmiin äidille. Miehelle sanoinkin että huomenna on se 37vkon ultra ja sen jälkeen hän saa kyllä ruveta hoitamaan kohdunsuun kypsyttely-velvollisuuksiaan. Tänne asti en ole itekään ollu kovin himokas, mutta kuten mieskin jo totes, joutas jo syntyä...

Ja eilisen keskustelun perusteella tämä todellakin on meidän viimeinen vauvamme, mies kysy että jokos sitä tän jälkeen saadaan nuo kamat myydä?? Vaikka enhän mie niitä myy, säästän pikkusiskolleni sen mitä se huolii ja loput myyn sitten. Mutta nyt saadaan sit miettiä ehkäsyasiaa uudelta pohjalta, kun kumpikaan ei enää näe neljättä lasta tähän perheeseen. (Vannomatta paras, tiedän)

Just eilen mietin että miks ei oikein vieläkään tunnu todelliselta tää vauva? Pinnasänky on kasattu, sitteri ja turvakaukalo haettu, vaunut kasassa...ja yhä edelleen eilen pinnasänkyä laittaessa mietin että onkohan tää nyt ihan tarpeellista?? Aivan kuin..en tiedä, aivan kuin en luottais että vauva todella tulee. Mietin illalla nukkumaan mennessä että pelkäänkö mie sen kuolevan tai jotain..vai eikö se vaan ole vieläkään lopulleen krkastunu että meille ihan todella tulee vauva? Luulis kirkastuvan vähin erin, huomenna kuitenkin jo 37 täynnä..Onko tää elämä vaan niin hektistä kahden lapsen kanssa, ettei raskaudelle ja siitä nauttimiselle, haaveilemiselle ja realististumiselle ole ollu aikaa ja tilaa? Ja onko vauvan todellinen tulo sitten rakkautta ensi silmäyksellä vai totaali katastrofi? Toivottavasti ensimmäinen vaihtoehto. Ja mie vaan ajattelen poikaa taas, en tiedä miksi.

PKKS-mammat: huomenna Rossossa klo 18, täältä tullaan.

Minjuska " pallomasu" <- lasten hellittelynimi äidille, 36+6

Vierailija
19/25 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on sitten vauvanvaatteille lipasto hankittu ja vauvalle sitterikin. Kannatti valvoa yötämyöten huutonetissä, sieltä nämä löysin :) Huomisesta alan sitten pyykkäämään vauvanvaatteita, saa heti silitettyinä oikealla paikalle viikata laatikoihin.

KALAÄITI meillä sekstaillaan ihan loppuun saakka, aina en kykene yhdyntään liitoskipujen takia, mutta eihän se seksiä harrastamasta estä ;) En voisi olla ilmankaan (kuten ei mieskään) ja toisaalta toivon, että vähän jo alkaisi paikat pehmetä, mitä saattaa siemenneste ja orgasmit saada aikaan. Ei tietenkään vauvan tarvitsis vielä syntyä, eikä varmasti synnykään vaikka kohdunulkosuu on jo alkanut pehmetä& sormelle auki. Sinulle toki tilanne jo vähän pidemmällä, mutta onneksi on viikkojakin enemmän.

SUONIKOHJUT elämäni ensimmäiset löysin toisesta reidestä, nivusten kohdalta! Ja olen järkyttynyt kun ei sellaisia aijemmissa odotukissa ole ollut, vaikka nämä onkin vielä aika lievännäköiset. Samoin olen välttynyt raskausarvilta, joka kai on osin perinnöllistä, sellaisia ei myöskään äidilläni ole tullut. Toivottavasti ei enää ehtisi minullekaan tämän viimeisen raskauden viimeisen kuukauden aikana...

MAIDONTIHKUMINEN mulla on ollut raskausaikana aina tosi vähäistä, mutta se ei ainakaan ole vaikuttanut maidonnousuun tai -määrään, maitoa on riittänyt hienosti yli omankin tarpeen. Luovuttamaan en ole kuitenkaan alkanut, koin etten sellaista rumbaa jaksa vauvavaiheessa kun on muutenkin niin kauheasti tekemistä.

Mayella ja Onni 34+4

Vierailija
20/25 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkonen on nukkunut jo kuudesta saakka, esikoinen vielä kukkuu ylhäällä ja minua supistelee!!! Pinna kireällä, en edes tiedä miksi mutta on vain.

Koko päivän supisteluja tullut noin vartin välein ja ihan kuin paukuttelisin emättimestä!!! Höh, en kai nyt ihan niiin väljä sentään ole vaikka kolmatta lasta tässä odotellaankin ;) Viimeisen tunnin ajan on tullut jämäkämpiä supistuksia ja noin 10-5 minuutin välein. Kipeitä ne eivät juurikaan ole, mitä nyt oikealta juilii välillä. Pahus, ukkokin lähti kaverilleen ja otti puhelimen mukaan! ( meillä on tällähetkellä yhteishyvä-puhelin, kun miehellä ei ole liittymää) Noh, kaipa tämä tästä taas päätyy " vessasynnytykseen" ja supistukset loppuvat ;D Kun tuo esikoinen nyt vain nukahtaisi, niin pääsisi itsekkin lepäämään.

*tiitiäinen*